Wydra cz. 19

poniedziałek, 08 grudnia 2014 20:54 Tom
Drukuj

Witam:-)

To jeszcze nie koniec. Budowa trwa. Tak to wygląda na chwile obecną. Wkrótce wiecej zdjeć i problemy do rozwiązania.

Increase

 

 

Increase

 

 

 

Widok na stepke i skeg:

Increase

 

 

 

Widok na skeg:

Increase

 

 

.

 

Kwestie do rozwiązania/wykonania:

Jacht posiada wysoką stepke zewnetrzną oraz skeg w celu odpowiedniego oporu bocznego. Wysokość stepki biegnącej przez wiekszość długości to około 12 cm. W kierunku rufy oczywiście sie zwieksza. Skeg ma około 25 cm wysokości. Wykonana zostanie płetwa fałszkil o długości 1,5-2,0 metra. Jest pomysł aby do owego falszkilu przykrecać elementy balastowe ze stali nierdzewnej 4xokoło20kg. Do tego wodne zbiorniki balastowe na dnie kabiny  - okolo 100 litrow wody. Razem mamy okolo 180 kg balastu. Dlaczego tak ? Jacht jest dość cieżki ze wzgledu na szkielet. Po drugie nie zdecyduje sie na ciagniecie samochodem osobowym przyczepy z ladunkiem okolo 500-600 kg a tyle wynosila by masa jachtu z balastem stalym.

Tak wiec mam do okreslenia wielkosc i polożenie fałszkilu

 

Miejsce zamocowania mocowania masztu do dachu kabiny. Czy wyznaczyć je z proporcji (6 metrow długości) czy tez metodą jaka zaproponowali fachowcy z zaprzyjaznionego klubu żeglarskiego - na wodzie mocowanie linek na rufie i dziobie do tego obrotowy bloczek i ciagniecie jachtu na wodzie i wyznaczenie "środka oporu bocznego"

 

Wyznaczenie maksymalnej długości masztu dla tego jachtu oraz powierzchni żagli. Obecnie posiadam żagle od Omegi.

 

To na razie tyle. Życze wszystkim forumowiczom wszystkiego dobrego na Świeta :-)

 

Pozdrawiam

 

Poprawiony: niedziela, 14 grudnia 2014 13:48  
Joomla SEO powered by JoomSEF