Witam zainteresowanych.
Poniżej fotki ze sklejania rusztu-kratownicy i dna.
Ustawianie denników i wzdłużnic.
Klejenie - z pilnowaniem poziomu linii dna - ściski utrzymują linię poziomu dna.
Trzeba pamiętać o przekładce z folii aby nie przykleić ścisków do sklejki i ich nie zabrudzić...
trochę nie w kolejności - fotka z przymiarki przed klejeniem.
Już sklejone, fuga zrobiona, przelaminowane taśmą szklaną szrokości 10 cm gramatura 450 g/m2
Jak widać na zdjęciach, krawędzie sklejek nasączone żywicą.
Płaty poszycia dna, związane luźno drutem następnie zostały rozłożone na wózku. Na nich położona została kratownica ruszt.
Płaty poszycia luźno związane drutem
Zaczynamy ustawianie rusztu z dnem.
"Trytki" i drut spinają dno z rusztem (co to są "trytki" czytaj tu; http://szkutnikamator.pl/bonito-700-7-metrowy-jacht-motorowy-w-paczkach/bonito-700-7-metrowy-jacht-motorowy-w-paczkach ) Ważne jest dobre przyleganie rusztu i dna.
Wykorzystałem też odpady sklejki do ustalenia położenia krawędzi sklejki wzdłuż linii stępki. Wyjątkowo łatwo daje się ustawić i zblokować linię stępki.
Oprócz tego kawałki listwy - klocki przykręcone do kratownicy i dna - pozwalają łatwo spozycjonować i ustabilizować elementy poszycia. Skrót obiektywu wizualnie przesunął sznurek poza linię "łączenia stępki"
Teraz pozostała dość mozolna praca - przyklejenie kratownicy-rusztu do poszycia dna...
Po zastygnięciu połączeń - drut i "trytki" zostaną usunięte i klejenie będzie uzupełnione.
To potrwa ze 3 dni - następnie przelaminuje klejenia taśmą szklaną - ale to już w następnym odcinku...
Pozdrówki
Adam
Bonito 760 "Sissi" -dno - sklejanie i laminowanie« poprzednia | następna »Pierwsze elementy "Sissi" sklejone |
---|