Norweski motosailer - remont cz1

niedziela, 08 stycznia 2017 23:54 LordZlo
Drukuj

Ahoj armatorzy i pasjonaci morskich przygód i nie tylko…

 

Prosze na wstępie o wyrozomiałość … Mam na imię Dawid i od jakiegoś czasu jestem Armatorem pięknej drewnianej krypy, udało mi uratować mam nadzieję od zniszczenia ten piękny Jacht o wymiarach :

Długość- 33 stopy czyli około 10.05 m

Szerokość- 3,45 m

Zanurzenie- około 1,5 m

Ożaglowanie typu Kecz Bermudzki

Konstrukcja Sneka

Rok produkcji ok 1986 właściciel nie był pewien, przynajmniej tak zrozumiałem

Jacht nabyłem po pewnym incydencie, właściciel uderzył o skały ,o które nietrudno w tym rejonie Norwegii . Niestety puściły nity pierwszej planki (zalałem zenzę wodą i zrobiłem kilka zdjęć przecieku który jest po całej długości stępki)woda dość mocno dostała się do środka i zalała ponoć cały silnik, po czym krypa została wyciągnięta na brzeg. Niestety poprzedni właściciel starał się zabezpieczyć dek części dziobowej, ale nie wyczyścił ani  dokładnie starego silikonu “sikaflexu”  ani nie odkurzył pyłu przed położeniem nowego silikonu, co poskutkowało częściową próchnicą sklejki na pokładzie. Niewłaściwie została przytwierdzona również odbojnica z dębu, co spowodowało uszkodzenie w niektórych miejscach poszycia burt, na szczęście części konstrukcyjne nie noszą śladów uszkodzeń .

Teraz staram sie oczyścić dno z antyfulingu poniewaz nie był czyszczony przez lata tyko nakładane kolejne warstwy które zaczęły same z grubości odpadać i odpryskiwać .

Przede wszystkim chciałbym odświeżyć i przywrócić dawną świetność.

Przez lata byłem żeglarzem i pomagałem przy renowacjach zimową porą, jako takie pojęcie i doświadczenie mam…..raczej mam nadzieje że mam i mi wystarczy.

Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc i sugestie w jaki sposób dokonać renowacji bądź zabezpieczenia dna przed przeciekaniem ?

 

FOT 1 Nawa robocza GRYF

FOT.2 Stanowisko sternika wewnętrzne

FOT.3 Stanowisko sternika zewnętrzne

FOT.4 Achterdek "rufa"

FOT 5. Fordek "Pokład dziobowy"

fot.6 Wejście do sterówki prawa burta

FOT.7 Pobór wody, zbiorniki paliwa (achterpik) po prawej silnik

FOT. 8 Silnik około 100 KM

FOT.9 Przednia ściana sterówki

FOT.10  Koja dziobowa lewa burta

FOT 11. Konstrukcja wewnetrzna forpik

FOT. 12 Stewa rufowa

FOT 13 -przeciek przy stępce

FOT. 14 Balast w kierunku rufy i przeciek przy stępce.

FOT 15. Pęknięta planka

FOT. 16 Stewa dziobowa

FOT. 17 Stewa rufowa

FOT.18 Płetwa sterowa

Poprawiony: czwartek, 12 stycznia 2017 23:54  
Joomla SEO powered by JoomSEF