S-650 kompletne plany budowy jachtu

piątek, 27 sierpnia 2010 10:59
Drukuj

Kolejny fajny jacht projektu Wojtka Kasprzaka - S650

Pamiętajcie o prawach autorskich Wojtka - cena za plany to fotorelacja z budowy, umieszczona będzie na Szkutniku Amatorze - aby następnym było łatwiej....

"S-650"  to jacht turystyczny przeznaczony do pływania rekreacyjnego i turystycznego. Wybierając odpowiednią wersję, mozna nim plywac wzdłuż wybrzeża morskiego w tzw "żegludze plażowej" lub przybrzeżnej, dawnej tzw. P20.  Doskonale też bedzie spisywal sie na sródlądziu.Do uprawiania żeglugi plażowej konieczne jest wyposażenie umożliwiajace wyciąganie go na plażę i późniejsze wodowanie siłami załogi. W żegludze plażowej, wodowanie i sztrandowanie na plaży oraz przechodzenia przez fale przybojową wymusza mocną konstrukcję.

Konstrukcja S-650 jest oparta na łączeniu płatów poszycia na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode "szycia"  drutem miedzianym  i oblaminowania połączeń paskami maty i żywicą epoksydową. Cały  kadłub oblaminowany jest z zewnątrz laminatem epoksydowym.

"S 650" zaleznie od wymagań armatora może posiadać 1 miecz centralny, 2 miecze boczne lub kil stały wypornościowy lub wykonany z płyty stalowej. W wersji z kilem stałym zanurzenie wzrasta do 120 cm.
Silnik przyczepny o mocy ok.  8 KM zamontowany jest na pawęży lub w studzience. Pokład pokryty powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. zejściówka powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. Odplywy przez otwartą pawęż.

"S 650" w wersji z bocznymi mieczami, skrzynie mieczowe wykonane z laminatu są jednocześnie ściankami koi. Dzięki takiemu rozwiązaniu wnętrze nie jest zagracone centralną skrzynia mieczową, . Miecze sa lekkie, ważą po ok. 30kg.  Do ich podnoszenia wystarczy prosty fał wyprowadzony wprost do kokpitu przez odplywy wody.

Dla wersji z jednym mieczem, ołowiany balast znajduje sie pod dnem jachtu. Dla zapewnienia odpowiedniego trymu część balastu z kostek ołowianych może być ułożona pod podłogą.   Dla wersji z dwoma mieczami cały balast  znajduje sie pod podłogą. Ciężar balastu  ok. 450 kg w połączeniu z statecznością kadłuba zapewnia dodatni moment prostujący dla przechyłu ponad 100 stopni czyli większego niż z żaglami na wodzie.
Materiał wypornościowy znajduje się w  niewykorzystanych przestrzeniach  i ma pojemność wystarczającą dla zapewnienia pływalności na wypadek calkowitego zalania wnętrza.
Maszt wypelniony jest styropianem lub pianka poliuretanową o zamkniętych porach. Na topie masztu można umieścić  dodatkowo plywak styropianowy. Wypelnienie masztu i plywak na topie zabezpieczają przed zrobieniem "grzyba".

Plany S650 możesz pobrać tu:

plany Sztrandka 650

Dane techniczne wersji mieczowej- sklejkowej

Długość kadłuba .....................649 cm

Długość linii wodnej ................596 cm

Szerokość kadłuba .................248 cm

Zanurzenie.........................35/140 cm

Wyporność.............................1550 kg

Podst. ożaglowanie

grot........................................11,9 m2

fok I..........................................6,1 m2

fok II.........................................9,5 m2

genaker.....................................15 m2

Ciężar własny..........................350 kg

Balast wewnętrzny..................400 kg

Ilość koi....................................2-4

Materiał ...........................sklejka wodoodporna - oblaminowana

Kabina sanitarna ...............wc chemiczne pod kokpitem

Poprawiony: sobota, 28 kwietnia 2018 13:43  
Joomla SEO powered by JoomSEF