Dalsze prace i kolejne pytania

środa, 25 stycznia 2012 10:04 Tom
Drukuj

Powiększ

Powyżej widok od rufy widoczna konstrukcja ściany kabiny.

 

Kokpit:

 

Powiększ

 

Stępka / skeg

Powiększ

 

Założone pierwsze wzdłużniki 5x2,5 cm:PowiększZastanawiam się nad zrezygnowaniem z symetrycznych skrzyń mieczowych i zastosowanie rozwiązania jak w Ramblerach - zwiększenie wysokosci kila - dodanie falszkilu i balastu.

Nasuwa się problem wytworzenia oporu bocznego. Czy fałszkil jak w RAmblerach + widoczny skeg wystarczą ?

 

Jachcik będzie mial troche nietypowe rozmiary / proporcje - 6 m długości 2,10 m szerokosci, Dość wysoka kabina bo w kabinie 1,35 metra.

 

Bardzo proszę o praktyczne i sensowne uwagi dotyczace stateczności jachtu, masy balastu jaki powinien znależć się w falszkilu etc.

 

Pozdrawiam i dziekuję za podpowiedzi :-)

 

Ps. jestem z Wroclawia i bardzo chętnie nawiąże kontakt z zapaleńcami żeglarstwa i osobami budujacymi/remontujacymi łodzie z Wrocławia i okolic.

 

 

###############################

Ostatecznie zdecydowałem:

 

1. Nie będzie skrzyń mieczowych

2. wysokość stępki i skegu zostanie zwiększona o okolo 6 cm przez dodanie belki o przekroju 6cm x 6 cm to zwiększy powierzchnie oporu bocznego.

3 Zostanie dodany falszkil jak w Ramblerach

Fałszkil w Ramblerze ma wymiary ok 2m x 0,4 m Chce zastosować falszkil o jak najmniejszej wysokości ze wzgledu na zanurzenie jachtu. Jakie mogą być więc minimalne wymiary falszkilu ?

Poprawiony: sobota, 28 stycznia 2012 16:14  
Joomla SEO powered by JoomSEF