Budowa 6 metrowego jachtu cz. 17 maszt, żagle, olinowanie

piątek, 07 czerwca 2013 08:51 Tom
Drukuj

Witam,

Stałem się posiadaczem drewnianego masztu z likszparą z jachtu typu Rambler.

Transport przebiegł sprawnie:-)

 

Różnica w długości grota i masztu:

Increase

 

Jak widac masz jest za krótki. Dlugość 6,30 m Czy praktykowalo się "przedłużanie" masztów ? Jeśli już to łatwiej byłoby od dolu - brak konieczności dopasowania likszpary.

 

 

Wymiary grota jaki posiadam jak widać jest to grot od omegi. Fok najprawdopodobniej też będzie od Omegi:

Increase

 

 

Przypominam, że jacht jest wzorowany na  Sztrandku 650 (u mnie długość 6,00 m)

Jaką długość ma posiadać masz do tego grota ?

Mogę przyjąć jako jakiś punkt odniesienia WYSOKOŚĆ MOCOWANIA BOMU NAD DACHEM KABINY - około 0,4 m

to mi daje wysokość masztu 7,5 m.

 

Długość bomu - W oryginale Sztrandek ma bom o dlugości 2,97 m. Mi z przeskalowania całości wyszło około 2,6 m.

Jak widać długość liku dolnego to jedynie 2,5 m. Jeśli będę chciał posiadać bom dłuzszy niż lik dolny grota to czy będą tego jakies konsekwencje?

 

Podstawa masztu:

Increase

 

 

Sailingi- krótkie czy taka długość może zostać ?

 

 

 

Kolejne pytanie - wanty biegnące od topu masztu na rufe - podwójne czy pojedyńcza. Wolę pojedyńczą bo mniej stalówki i prosciej.

Poniżej widok pojedyńczej wanty. Takie rozwiązanie widziałem np w Omegach i Pasjach

 

 

 

 

 

Kogut, podstawa masztu, płaskowniki do mocowania want na rufie:

 

 

 

Pomysł na przedłużenie masztu:

 

Popiel - podstawa masztu

Niebieski - przedłużenie trzy dopasowane deski (np dąb) coś w stylu jaskółczego ogona

Pomarańcz - nakładki po bokach sklejka 12 mm

Całość klejona i skręcana śrubami fi 8mm

 

 

 

 

Pozdrawiam :-)

 

cdn

Poprawiony: wtorek, 11 czerwca 2013 09:45  
Joomla SEO powered by JoomSEF