Witam,
Stałem się posiadaczem drewnianego masztu z likszparą z jachtu typu Rambler.
Transport przebiegł sprawnie:-)
Różnica w długości grota i masztu:
Jak widac masz jest za krótki. Dlugość 6,30 m Czy praktykowalo się "przedłużanie" masztów ? Jeśli już to łatwiej byłoby od dolu - brak konieczności dopasowania likszpary.
Wymiary grota jaki posiadam jak widać jest to grot od omegi. Fok najprawdopodobniej też będzie od Omegi:
Przypominam, że jacht jest wzorowany na Sztrandku 650 (u mnie długość 6,00 m)
Jaką długość ma posiadać masz do tego grota ?
Mogę przyjąć jako jakiś punkt odniesienia WYSOKOŚĆ MOCOWANIA BOMU NAD DACHEM KABINY - około 0,4 m
to mi daje wysokość masztu 7,5 m.
Długość bomu - W oryginale Sztrandek ma bom o dlugości 2,97 m. Mi z przeskalowania całości wyszło około 2,6 m.
Jak widać długość liku dolnego to jedynie 2,5 m. Jeśli będę chciał posiadać bom dłuzszy niż lik dolny grota to czy będą tego jakies konsekwencje?
Podstawa masztu:
Sailingi- krótkie czy taka długość może zostać ?
Kolejne pytanie - wanty biegnące od topu masztu na rufe - podwójne czy pojedyńcza. Wolę pojedyńczą bo mniej stalówki i prosciej.
Poniżej widok pojedyńczej wanty. Takie rozwiązanie widziałem np w Omegach i Pasjach
Kogut, podstawa masztu, płaskowniki do mocowania want na rufie:
Pomysł na przedłużenie masztu:
Popiel - podstawa masztu
Niebieski - przedłużenie trzy dopasowane deski (np dąb) coś w stylu jaskółczego ogona
Pomarańcz - nakładki po bokach sklejka 12 mm
Całość klejona i skręcana śrubami fi 8mm
Pozdrawiam :-)
cdn
Budowa 6 metrowego jachtu cz. 16 kładzenie dachu« poprzednia | następna »Budowa 6 metrowego jachtu cz. 18 laminowanie |
---|