Zejściówka Setki A

środa, 28 października 2015 09:00 Setka A
Drukuj

Artykuł poświęcam  zejściówce .

Są dwie szkoły robienia zejściówek na "setkach" czyli dzielone szybry i całościowe. Jedne i drugie maja swoje wady oraz zalety o których pisał konstruktor na blogu "Skwarka". Zdecydowałem się na zejściówkę dzieloną ,udało mi się zaprojektować oraz wykonać ten element SZCZELNY. Zejściówka podkreślam nie przecieka mimo nachylenia wręgu B. Udało to się osiągnąć bez koperty na pokładzie.

Poniżej fotorelacja z zabudowy zejscówki

tak prezentuje się cała

Increase

rysunek poglądowy

Increase

uchwyt szybra górnego jednocześnie zachodzi na listwę czołową(listwa czołowa zaznaczona na rysunku jako element A) zabezpiczając przed przeciekami od góry

Increase

ujecie od dołu z wklejonym szybrem

Increase

uchwyt oraz listwę czołowa odwzorowuje wypukłośc pokładu ale można te elementy dla uproszczenia prac wykonać proste , wszelkie wyfrezowania wykonałem strugiem ręcznym ale oczywiście można to zrobić na zwykłej górnowrzecionówce.

strug w akcji

IncreaseIncreaseIncreaseIncrease

prowadnica łącząca oba szybry po środku szybrów i listwa boczna odprowadzająca wodę (na listwach bocznych widoczne wyfrezowanie z jednej tylko strony)

Increase

Wklejone prowadniece szybrów

Increase

spasowane szybry

IncreaseIncrease

listwy boczne odprowadzające wodę , wyrażnie widoczny rowek na całej długości stnowjący rynienkę.

IncreaseIncrease

wklejona do szybra górnego poprzeczna listwa łącząca oba szybry

IncreaseIncrease

szpigaty w prowadnicy dolnej ,dobrze odprowadzają wodę do kokpoitu

Increase

Rzecz bardzo ważna to wykonanie fazy na szybrze dolnym do spływu wody

Increase

Increase

wszystkie elementy wklejone zostały  na Pulsara MS 60 ale to podobne do wszystkich "Sikafleksowatych" jeszcze nadmienie że wykonanie zejściówki wymaga należnej dokładności w pasowaniu elementów.

 

I na koniec jeszcze raz Cała

IncreaseIncrease

Pozdrawiam T.K.

Poprawiony: piątek, 30 października 2015 08:42  
Joomla SEO powered by JoomSEF