Passat cz 2

niedziela, 03 marca 2013 19:56 Passat c.d.
Drukuj

 

 

Witam,

 

Dziękuję za odpowiedzi i opinie.

 

Co do silnika to nie mam pewności, poszukam po nr seryjnym dokładnych danych i dam znać. Jest to silnik R3 z wałem połączonym ze śrubą, chłodzenie wodą poprzez pobór za rufą. Śruba 3 łopaty mosiężna. Gaźnik jest z tego co widzę typowy samochodowy, też rozważałem 3 gaźniki.

Co do osiągów to jeszcze nie  wiem. Łódź nabyłem jesienią 2012 i tylko raz była na wodzie dla sprawdzenia czy nie tonie :) Silnika nie udało mi się odpalić przed zimą więc pływanie było na wiosełkach przy pomoście.

 

Sterowanie odbywa się przy pomocy kierownicy, prostej przekładni kołowej, cięgien idących ku rufie i płetwie sterowej. Chyba prościej się nie da, co do efektywności pewnie będzie widać przy pierwszych pływaniach na silniku. Łódź ma aktualnie masę ok 400kg i 5,5m długości więc zakładam, że przy prędkości rzędu 20 kn ze sterowaniem może być już różnie, ale to tylko przypuszczenia.

 

Wracając jeszcze do silnika. Myślałem nad zmianą silnika z kilku powodów. W skrócie mówiąc: moc, dźwięk, niezawodność. W 2 pierwszych moje myśli idą w stronę lekkiego V8 z aluminium (znalazłem silniki bodaj z Audi o wadze z osprzętem w granicach 130kg). Niestety co do niezawodności może się okazać, że aktualny silnik będzie najlepszym wyjściem. No i masa, dociążanie kadłuba może się skończyć tym, że efekt będzie jeszcze gorszy... na razie temat zostawiam. Aktualny silnik jest tani, prosty w obsłudze i oryginalny. Jak już Passat będzie pływał pomyślę nad gaźnikami i ewentualnie wrócę do tematu.

 

Poniżej rufa, widać jarzmo steru, rurkę do poboru wody i wydech.

 

Increase

 

Jeszcze co do wymiarów łódki. Nie mierzyłem jej dokładnie, zwiozę ją do garażu za kilka tyogodni to podam dokładnie. Łódka ma długość ok 5,5m. Wysokość od lini wodnej do burty i pawęży ok 30cm. Więcej mam nadzieję widać na zdjęciach.

 

Increase

 

Tu jeszcze zdjęcie z wnętrza, moim zdaniem wygląda dobrze. Drewno jest suche i twarde.

 

Na koniec zdjęcie podobnej (lub tej samej) łódki z jednego ze zlotów w Niemczech już po restauracji... Embarassed

 

I obiecane zdjęcia klasyków już po:

 

 

 

Łódź powyżej to prawdopodobnie ten sam typ co Passat.

 

 

Powyżej zalaminowane dno... też się nad tym zastanawiam (względy praktyczne). Ma ktoś doświadczenia z laminatem w części podwodnej łódki drewnianej?

 

Powyżej moim zdaniem ideał Embarassed Poniżej prawdziwa wyścigówka, silnik ponad 120KM w przedniej części kadłuba.... chyba nie trzeba komentować.

 

 

 

 

 

 

 

Poniżej zdjęcia miejsc, które mnie niepokoją:

Cała sklejka jest obtarta po obwodzie, czy wyszlifowanie do drewna wystarczy żeby otrzymać jednorodną powierzchnie?

Increase

Increase

 

 

 

Tak wygląda po obwodzie łączenie pokładu z burtą, była na to nałożona listwa aluminiowa, maskująca. Jak naprawić takie łączenie? Tak jak wspominałem pokład jest przybity gwoździami i dodatkowo był przyklejony klejem i zaspoinowany czymś przypomin

ającym silikon.

IncreaseIncrease

Powyżej zdjęcie bocznego statecznika, drewno wydaje się zdrowe, nie jest puste czy zgniłe, tu dam zdjęcia po szlifowaniu.

 

 

Generalne pytanie co do szifierki, jaką wybrać? Stara jest spalona więc co radzicie do zakupu?

 

 

 

 

Aktualizacja 6 grudnia 2013

Witam,  poniżej zdjęcie, żeby nie było, że nic nie robię :

Increase

 

Idzie całkiem nieźle. Nabyłem szlifierkę i chyba wszystkie możliwe ziarna papierów. Po kilku próbach jest metoda i pokazuje się piękna sklejka.

Nie ma przebarwień, pęknięć czy innych niespodzianek.  Zima przed nami więc działam z doprowadzeniem całości do surowego drewna. Myślę, że potrzeba 2-3 miesięcy i będzie ok.

Nadal męczy mnie sprawa "pasków" na pokładzie dziobowym. Praktycznie wszystkie łodzie pokazane powyzej mają w ten sposób wykończony pokład. Napiszcie proszę jak się to wykonuje, jaka jest nazwa tego elementu i gdzie szukać informacji.

Szukam jakiejś ciekawej książki dotyczącej budowy i naprawy kadłubów drewnianych jachtów (motorówki, jakchty, 4-12m dł. ) o klasycznej budowie. Mozecie coś polecić?

 

 

Poprawiony: piątek, 06 grudnia 2013 10:39  
Joomla SEO powered by JoomSEF