SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Drewniane Żaglowe Norweski motosailer - remont Norweski motosailer - remont cz3

Norweski motosailer - remont cz3

Email Drukuj PDF

Ahoj armatorzy i pasjonaci morskich przygód oto ciąg dalszy moich zmagań …

Powiadają “idzie luty podkuj buty” a tu tymczasem w Norwegii 04.02.17r mamy temperaturę  ok 10 stopni C a w słońcu odczuwalna była chyba z 16 stopni krótko mówiąc czuliśmy się z kolegami którzy dzisiaj mi pomagali jak był by już maj a to początek lutego :D

W ostatnim czasie udało nam się skończyć czyścić dno oraz górną warstwę poszycia burt , idąc za radą Administratora sprawdziłem jeszcze raz wszystkie elementy konstrukcyjne łajby, i tam nie napotkałem większych zaniepokojeni. Niestety w górnym poszyciu było już inaczej na zdjęciach widać że dużą cześć musiałem wyeliminować.

Jeden ze znajomych czyścił zenze i wyjmował już odparzony silikon, było go tam bardzo dużo i sięgał bardzo głęboko. Nie jestem pewien czy mogę w jego miejsce wlać epoksydową wymieszaną z pyłem drewnianym , a jeżeli mogę do jak najlepiej z takich dość wąskich szpar pozbyć się resztek oleju z silnika a może  on nie będzie kolidował .

Znalazłem zerwane nity miedzy pierwsza a drogą planką widać do na zdjęciach ,zastanawia mnie wasza opinia . Prosiłbym również o wasze przemyślenia na temat moich kłopotliwych miejsc jak byście się to tego zabrali ??

FOT.1 Widok od dziobu

FOT.2 Widok prawa burta

FOT.3 Widok od rufy

FOT.4 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę lewa burta

FOT.5 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę lewa burta inny widok

FOT.6 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę lewa burta

FOT.7 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę prawa burta

FOT.8 Wyjęty balast ruchomy z achterpiku o łącznej wadze ok 300 kg aby odsłonić zense

FOT.9 Wyjęty balast ruchomy z achterpiku o łącznej wadze ok 300 kg aby odsłonić zense

FOT.10 Stewa rufowa /rura do staru

FOT.11 Stewa rufowa /rura do staru lewa srona

FOT.12 Stewa rufowa /rura do staru lewa strona

FOT.13 Stewa rufowa /rura do staru prawa strona

FOT.14 Stewa rufowa /rura do staru prawa strona

FOT.15 Stewa rufowa /rura do staru

FOT.16 Stewa rufowa /rura do staru

FOT.17 Stewa rufowa /rura do staru widok zewnętszny

FOT.18 Elementy ze stali nierdzewnej miły chyba na celu zabezpieczenie przed dalszym pękaniem

FOT.19 Wał / udało się usunąć silikon z pomiędzy stępki a planką przystępkową od rufy do silnika, silikon był od parzony ale zdaje mi się że był tam od czasów budowy

FOT.20 Wręgi pomiędzy silnikiem a prowadnicą wału zalane betonem

FOT.21 Przybliżenie  pomiędzy stępkę a planke przystępkową pod wałem

FOT.22 Przybliżenie  pomiędzy stępkę a planke przystępkową . Zastanawia mnie czy tą szczelinę można było by wypełnić epoksydem wymieszana z wiórami drewna na całej długości stępki

FOT.23 Odkryłem rozszczelnienie pomiedzy pierwsza a druką planką na obu burtach ale na szczęście tylko na odcinku mo 50 cm

FOT.24 Widok zewnętrzny tych planek a na około nitów nalot utlenionego brązu który znajduje się tylko na tych odcinkach

FOT.25 Widok nalotu na lewej burcie

FOT.26 Widok stewy rufowej prawa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju

FOT.27 Widok stewy rufowej prawa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju

FOT.28 Widok stewy rufowej lewa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju

FOT.29 Widok stewy rufowej lewa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju

FOT.30 Widok pod odbojnicą, łączenia pokładu z poszyciem burty

FOT.31 Drewno pod mocowaniem want

FOT.32 Kilka kłopotliwych sytuacji z powierzchnią drewna po zerwaniu antyfoulingu, a mianowicie co z tym zrobić

FOT.33 Kilka kłopotliwych sytuacji z powierzchnią drewna po zerwaniu antyfoulingu, a mianowicie co z tym zrobić

FOT.34 Kilka kłopotliwych sytuacji z powierzchnią drewna po zerwaniu antyfoulingu, a mianowicie co z tym zrobić

 

Pozdrowienia dla wszystkich i z góry dziękuję za pomoc

Poprawiony: niedziela, 05 lutego 2017 01:01  

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.