SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Stalowe Żaglowe Pasja 590 MS z aluminium PASJA 580 MS ALU cz.06. Owręża, grodzie i początek spawania dna

PASJA 580 MS ALU cz.06. Owręża, grodzie i początek spawania dna

Email Drukuj PDF

Po zespawaniu formatek uzyskano owręż, które roboczo zamontowano dla sprawdzenia łoża, na którym będzie składany kadłuba. Początkowo wydawało się, że najprościej będzie na wstępie zmontowanie dna z dennikami. Szybko okazało się jednak, że największym problemem jest występowanie naprężeń nie tylko w trakcie spawania, ale już na etapie heftowania elementów. Naprężeń nie likwiduje sztywne mocowanie elementów np. na ramie, a wręcz je potęguje. Przyczyną jest duże przewodnictwo cieplne aluminium. Jedynym wyjściem jest tylko heftowanie poszczególnych elementów, aż do momentu uzyskania całego kadłuba. Aby zminimalizować naprężenia trzeba heftować formatki naprzemiennie lewą i prawą burtę. A i tak niekiedy była konieczność odcinania pewnych formatek dla likwidacji naprężeń.IncreaseIncrease

Poprawiony: środa, 12 lutego 2020 20:27  

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.