SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Motorówka Alga, milicyjna.

Email Drukuj PDF

Witam,

Podjąłem próbe remontu mojej motorówki Alga z 1964r oryginalnie silnik od syreny (nie dawał rady, wieczne kłopoty z zapłonem ze względu na wilgoć) obecnie zainstalowany silnik VW Polo 1.2. Zleciłem wykonanie kolektora wodnego, do zrobienia pozostaje układ chłodzenia, wydechowy, elektryka i malowanie. Dużo pracy przede mną. Z  chęcią wysłucham rad odnośnie remontu. Postaram się na bieżąco robić zdjęcia.

https://onedrive.live.com/redir?resid=41C59E79EDB0CBEF!139564&authkey=!AM2w_KrrxOMq-ac&v=3&ithint=photo%2cjpg

 

kolektor wodny wyspawany. Obecnie trwaja pracę nad linią wydechu. Poszukuję pompy wody zaburtowej na pasek w rozsądnej cenie, może ma ktoś do sprzedania? :)

Poprawiony: wtorek, 02 lutego 2016 11:51  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2014-01-29 22:16
Kadłub z zewnątrz nie wygląda źle (przynajmniej na zdjęciach) jak oceniasz jego stan? może wystarczy przeszlifować i pomalować...
Wewnątrz przede wszystkim oczyścić wszystko co się da i wtedy dopiero będzie widać co jest do zrobienia.
Ciekawy może być pokład dziobowy po odnowieniu - to klepka teakowa?
Szkoda tego silnika od syreny - byłby jako oryginał... Dziś takich łódek jest bardzo mało,
może dokupić nowy silnik syreny i wstawić? choć na pewno od VW Polo będzie bardziej niezawodny i oszczędny.
Jak oczyścisz kadłub i znajdziesz jakieś wątpliwe miejsca - wrzuć fotki i opisz problem pomyślimy.
Pozdrówki
Adam
 
 
#2 kultywator 2014-01-30 11:19
Łodzią już pływałem. Kadłub nie jest zły, malowanie i będzie ładnie wyglądać. Wymieniłem wręgi szkieletu i wzmocniłem łoże silnika. Pokład dziobowy też jest z laminatu, pięknie będzie wyglądał odnowiony i pomalowany. Silnik VW zostaje, od syreny to porażka, w domu odpalał i ładnie chodził, gdy spuszczałem łódz na wodę zawsze były problemy z odpaleniem i równą pracą silnika.
 
 
#3 motorad 2014-01-31 19:16
Piękna łódka ,mój Tata kiedyś miał Algę tylko z silnikiem zaburtowym .Sporo pracy , ale warto w końcu to kawałek Polskiej historii .Może jednak warto po zakończeniu prac i opływaniu motorówki na VW uruchomić syrenkę (wystarczy wstawić elektroniczny zapłon i silnik zacznie pracować całkiem przyzwoicie.
 
 
#4 bobowy 2014-04-08 18:32
Mam taka samą łódź i w tym roku przymierzam się do jej remontu. Bardzo chciałbym nawiązać kontakt w celu wymiany doświadczeń. Szczególnie jeśli chodzi o wręgi pod podłogą - a ty ten etap masz chyba za sobą. Jeśli zajrzysz znowu do tematu zostaw jakiś ślad jeśli będziesz zainteresowany. Pozdrawiam.
 
 
#5 kultywator 2014-04-18 13:25
heheh a myślałem, że moja jedyna została. Wręgi robiłem w większości nowe ze sklejki i laminowałem. kultywator@wp.pl
Czekam na kolektor wodny, niestety firma w której go zamówiłem nie wywiązuje się z roboty, całą zimę trzymali i nie zrobili.
 
 
#6 kultywator 2015-03-10 13:43
Witam,
Remont motorówki ruszył trochę do przodu. Mam już wyspawany kolektor wydechowy, na weekend zaczynam robić linię wydechu. Zakupiłem wymiennik ciepła do układu chłodzenia, będzie podwójny układ chłodzenia. Nie mam niestety jak podłączyć mechanicznej pompy wody zaburtowej i zastosuję elektryczną pompkę pomocniczą ukł chłodzenia z VW T4 która będzie pompować wodę do wymiennika ciepła ( napiszcie proszę czy to się sprawdzi)
 
 
#7 bobowy 2015-03-10 18:42
A rozwiązałeś jakoś sprawę chociaż wstępnego "filtrowania" zasysanej wody? wydaje mi się też że pompka będzie musiała być zalana cały czas więc przydałby się jakiś zaworek zwrotny.
Ja swoje prace przed zimą zakończyłem wyrównaniem podłogi, wklejeniem wręg i wsporników pawęży, przeszlifowaniem wstępnie wszystkiego no i zaklejeniem miejsc po linii wału i łożu silnika bo podjąłem decyzję o zamontowaniu zaburtowego. Przez zimę zakupiłem silnik (Evinrude 25km) oraz wykonałem windę pod silnik z setbackiem i regulacją pionową. Chyba powoli też zacznę coś działać bo pogoda sprzyja jak na marzec:) Może wrzucisz jakieś fotki?
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.