SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Patenty i porady OBUDOWA WAŁU ŚRUBOWEGO

OBUDOWA WAŁU ŚRUBOWEGO

Email Drukuj PDF

Witam .Natknąłem sie niedawno w odmętach internetu na ciekawe rozwiązanie obudowy wału śrubowego do jednostek stalowych,a może i nie tylko.Konstrukca ta pozwala na zastosowanie miękkich poduszek silnika co zmniejszy w znacznym stopniu wibracje gdyż siła napędowa przekazywana jest bezpośrednio na kadłub.Spiąć to można z silnikiem nawet samochodową półosią i odpada kłopot ustawiania motoru w osi wału.A koszt wykonania raczej nie będzie kosmiczny,wszystkie łożyska i uszczelniacze są szeroko dostępne jedynie tuleja zewnetrzna ma być z kwasówki,chociaż może niekoniecznie.IncreaseIncreaseIncreaseIncrease

Poprawiony: sobota, 23 lipca 2011 08:32  

Komentarze  

 
#1 Wojtek. M 2011-07-25 09:20
Witaj, czy możesz podać adres strony na której to znalazłeś, interesuje mnie bardzo, jak najprościej wykonać domowym sposobem samą przekładnie nawrotną, może masz jakieś materiały na ten temat

Pozdrawiam Wojtek
 
 
#2 RIDER 2011-07-25 17:45
Witam.znalazłem to przypadkiem przekopując grafiki pod hasłem STERN TUBE .Zdjęcia te były na stronie jakiegoś forum .A co do przekładni nawrotnej to mam ten sam zgrzyt chociaż jestem dopiero w fazie projektu i zastanawiam się czy nie zastosować samochodowej skrzyni biegów.Kombinuję nad własnym jachtem motorowym.Ale jakbym coś znalazł to na pewno to wrzucę na'' szkutnika ''
 
 
#3 Wojtek. M 2011-07-26 07:06
Witaj, bardzo dziękuję za odpowiedź, ja też kombinuję z marynizacją silnika i z przekładnią, jeśli chodzi o silnik to można coś znaleźć na ten temat, natomiast z przekładnią praktycznie żadnych materiałów nie znalazłem, może ktoś na tym forum podejmie temat, zobaczymy...
Pozdrawiam Wojtek
 
 
#4 RIDER 2011-07-27 06:08
Witam.Nie wiem czy cię to zainteresuje a może już to widziałeś ale natknąłem się na ciekawy pomysł skrzyni redukcyjno nawrotnej do zrobienia w warunkach domowych.www.port21.pl/calanaprzod/article_610.html
 
 
#5 Wojtek. M 2011-07-28 06:51
Witaj, ten artykuł czytałem ale tam nic oprócz samego pomysłu nie ma, nic nie jest wyjaśnione do końca ale oczywiście sam pomysł zrobienia takiej małej przekładni jest świetny, będę szukał dalej może coś ciekawego znajdę albo sam wymyślę i wtedy umieszczę na forum
Pozdrawiam Wojtek
 
 
#6 RIDER 2011-07-28 23:37
Witam .A z czym masz kłopot i do jakiego silnika chcesz to zamontować i czy ma to być w jachcie motorowym czy żaglowym. jestem mechanikiem samochodowym chociaż nie z wykształcenia i różne dziwolągi już składałem.więc pytaj zawsze co dwie głowy to nie jedna .Może coś razem wykombinujemy,bo ten temat też mi nie daje spokojne spać.
 
 
#7 Grzegorz Kamiński 2012-01-29 10:33
Coś mi tu nie gra, wygląda na to że w dość szybkim czasie zostanie zniszczony uszczelniacz (siemering) F przez pierścień D, tym bardziej że od strony mokrej jest tylko jedno uszczelnienie. Zastanawiałem się nad dołożeniem jeszcze jednego uszczelniacza i o-ringu jak od strony suchej tyle tylko że uszczelniał by wstępnie oś i zamocowany by musiał być w pokrywie G.

Pozdrawiam (to tylko takie moje wątpliwości)
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.