SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Porady i plany Plany i rysunki S-650 kompletne plany budowy jachtu

S-650 kompletne plany budowy jachtu

Email Drukuj PDF

Kolejny fajny jacht projektu Wojtka Kasprzaka - S650

Pamiętajcie o prawach autorskich Wojtka - cena za plany to fotorelacja z budowy, umieszczona będzie na Szkutniku Amatorze - aby następnym było łatwiej....

"S-650"  to jacht turystyczny przeznaczony do pływania rekreacyjnego i turystycznego. Wybierając odpowiednią wersję, mozna nim plywac wzdłuż wybrzeża morskiego w tzw "żegludze plażowej" lub przybrzeżnej, dawnej tzw. P20.  Doskonale też bedzie spisywal sie na sródlądziu.Do uprawiania żeglugi plażowej konieczne jest wyposażenie umożliwiajace wyciąganie go na plażę i późniejsze wodowanie siłami załogi. W żegludze plażowej, wodowanie i sztrandowanie na plaży oraz przechodzenia przez fale przybojową wymusza mocną konstrukcję.

Konstrukcja S-650 jest oparta na łączeniu płatów poszycia na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode "szycia"  drutem miedzianym  i oblaminowania połączeń paskami maty i żywicą epoksydową. Cały  kadłub oblaminowany jest z zewnątrz laminatem epoksydowym.

"S 650" zaleznie od wymagań armatora może posiadać 1 miecz centralny, 2 miecze boczne lub kil stały wypornościowy lub wykonany z płyty stalowej. W wersji z kilem stałym zanurzenie wzrasta do 120 cm.
Silnik przyczepny o mocy ok.  8 KM zamontowany jest na pawęży lub w studzience. Pokład pokryty powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. zejściówka powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. Odplywy przez otwartą pawęż.

"S 650" w wersji z bocznymi mieczami, skrzynie mieczowe wykonane z laminatu są jednocześnie ściankami koi. Dzięki takiemu rozwiązaniu wnętrze nie jest zagracone centralną skrzynia mieczową, . Miecze sa lekkie, ważą po ok. 30kg.  Do ich podnoszenia wystarczy prosty fał wyprowadzony wprost do kokpitu przez odplywy wody.

Dla wersji z jednym mieczem, ołowiany balast znajduje sie pod dnem jachtu. Dla zapewnienia odpowiedniego trymu część balastu z kostek ołowianych może być ułożona pod podłogą.   Dla wersji z dwoma mieczami cały balast  znajduje sie pod podłogą. Ciężar balastu  ok. 450 kg w połączeniu z statecznością kadłuba zapewnia dodatni moment prostujący dla przechyłu ponad 100 stopni czyli większego niż z żaglami na wodzie.
Materiał wypornościowy znajduje się w  niewykorzystanych przestrzeniach  i ma pojemność wystarczającą dla zapewnienia pływalności na wypadek calkowitego zalania wnętrza.
Maszt wypelniony jest styropianem lub pianka poliuretanową o zamkniętych porach. Na topie masztu można umieścić  dodatkowo plywak styropianowy. Wypelnienie masztu i plywak na topie zabezpieczają przed zrobieniem "grzyba".

Plany S650 możesz pobrać tu:

plany Sztrandka 650

Dane techniczne wersji mieczowej- sklejkowej

Długość kadłuba .....................649 cm

Długość linii wodnej ................596 cm

Szerokość kadłuba .................248 cm

Zanurzenie.........................35/140 cm

Wyporność.............................1550 kg

Podst. ożaglowanie

grot........................................11,9 m2

fok I..........................................6,1 m2

fok II.........................................9,5 m2

genaker.....................................15 m2

Ciężar własny..........................350 kg

Balast wewnętrzny..................400 kg

Ilość koi....................................2-4

Materiał ...........................sklejka wodoodporna - oblaminowana

Kabina sanitarna ...............wc chemiczne pod kokpitem

Poprawiony: poniedziałek, 03 lipca 2017 20:56  

Komentarze  

 
#1 Bogdan Majchrzak 2012-01-09 15:31
Adamie, czy nikt nie buduje Sztrandka 650, czy nie chce się po prostu podzielić wynikami budowy?
 
 
#2 Adam Kłoskowski 2012-01-09 22:22
Przyznam szczerze że nie słyszałem o rozpoczętej budowie - a taka fajna łódka. Znając projekty Wojtka - wiem że będzie dobrze pływać. Może ktoś się zdecyduje...
 
 
#3 Adam Kłoskowski 2012-01-24 18:24
Bogdanie - właśnie ruszyła budowa Sztrandka 650 - i już jest pierwszy artykuł.
Pozdrówki
Adam
 
 
#4 Bogdan Majchrzak 2012-01-24 19:24
Cześć Adamie.Wszedłem i aż oczy przecieram ze zdumienia.Przecież to ja niechcący wywołałem temat,choc nie o tą wersje Sztrandka mi chodziło lecz o sklejkową.Tym niemniej będę wiernym kibicem tej budowy.Moja radość tak jak i Twoja jest wielka.Co na to Wojtek?
 
 
#5 Łukasz Groszek 2012-05-21 04:18
Cześć ! Sztrandek od początku bardzo mi się podobał i z przerwami staje się obsesją od lat :lol: . W 2012 planuję zrobić tylko wydruki z plotera i dokładnie powycinam wręgi. Wiosną 2013 przygotuję utwardzony teren i dobry heling pod S650.
 
 
#6 Wojciech Szafrański 2012-12-12 17:46
Witam powoli zaczynam budowę sztrandka 650 metodą listewkową.Pogoda w tym roku nie była sprzyjająca do budowy,ciągle lało no prawie.Plan został wykonany tylko w 20% a i materiał który kupiłem nie był najlepszy,jak to mówią tanie mięso psy jedzą.Reszta wrażeń na mojej stronie dot. budowy.
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.