SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Porady i plany Plany i rysunki S-750 kompletne plany budowy jachtu

S-750 kompletne plany budowy jachtu

Email Drukuj PDF

I większy jacht projektu Wojtka Kasprzaka - S750

Pamiętajcie o prawach autorskich Wojtka - cena za plany to fotorelacja z budowy, umieszczona będzie na Szkutniku Amatorze - aby następnym było łatwiej....

Zamiast wstępu.
Od 1 stycznia 2008 roku weszło w życie tzw. "bezpatencie 7,5m". Pamiętajmy że "bezpatencie" nie zwalnia nas z odpowiedzialności i przestrzegania obowiązujących przepisów a  bezpieczeństwo na wodzie jest sprawą nadrzędną. Minie jeszcze dużo czasu i wiele wody upłynie zanim  formalne "bezpatencie" stanie sie rzeczywistym.  Pewny też jestem  że bezpatentowcom będą sie wszyscy skrupulatnie przyglądać i każdy ich błąd, każde potkniecie będzie skrupulatnie wyłapywane przez przeciwników liberalizacji jako argumenty na rzecz zahamowania tego procesu. Nie dostarczajmy im argumentów. Do każdego rejsu bądźmy solidnie przygotowani i ciągle doskonalmy swoją wiedzę żeglarską, zarówno teorię jak i praktykę.

"S 750"  to jacht turystyczny przeznaczony do pływania rekreacyjnego i turystycznego. Wybierając odpowiednią wersję, można nim plywac po morzu, zalewach i zatokach. Doskonale też bedzie spisywal sie na sródlądziu. Konstrukcja S 750 jest oparta na szkielecie składającym sie z ram wręgowych, wzdłużników i elementów zabudowy.  Poszycie jest łączone na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode "szycia"  drutem miedzianym  i oblaminowania połączeń paskami maty i żywicą epoksydową. Dla zapewnienia szczelności i wytrzymałości poszycia na przebicie, cały  kadłub oblaminowany jest z zewnątrz laminatem epoksydowym.

Plany do budowy do pobrania tu:

Plany Sztrandek 750 Maxi


Dane techniczne wersji mieczowej- sklejkowej

Długość kadłuba ..............749 cm
Długość linii wodnej .......688 cm
Szerokość kadłuba ........280 cm
Zanurzenie ..................35/160 cm
Wyporność ..................2100 kg
Podst.  ożaglowanie
grot............................13,67 m2
fok I.............................8,72 m2
fok II............................13,1 m2
genaker.........................30 m2
Ciężar ...........................500 kg
Balast ...........................600 kg
Ilość koi........................4-6
Materiał sklejka wodoodporna oblaminowana

Kabina sanitarna lub wc chemiczne pod kokpitem

"S 750" zaleznie od wymagań armatora może posiadać  miecz centralny, kil stały wypornościowy lub wykonany z płyty stalowej. W wersji z kilem stałym zanurzenie wzrasta do 120 cm.
Silnik przyczepny o mocy ok.  8 KM zamontowany jest na pawęży lub w studzience.  Pokład  pokryty powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. zejściówka powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. Odplywy przez otwartą pawęż.
Dla wersji mieczowej, ołowiany balast znajduje sie pod dnem jachtu. Dla zapewnienia odpowiedniego trymu część balastu z kostek ołowianych może być ułożona pod podłogą.  Ciężar balastu  ok. 500 kg w połączeniu z statecznością kadłuba zapewnia dodatni moment prostujący dla przechyłu ponad 100 stopni czyli większego niż z żaglami na wodzie.
Materiał wypornościowy znajduje się w  niewykorzystanych przestrzeniach  i ma pojemność wystarczającą dla zapewnienia pływalności na wypadek calkowitego zalania wnętrza.
Maszt wypelniony jest styropianem lub pianka poliuretanową o zamkniętych porach. Na topie masztu można umieścić  dodatkowo plywak styropianowy. Wypelnienie masztu i plywak na topie zabezpieczają przed zrobieniem "grzyba".

Poprawiony: sobota, 28 kwietnia 2018 13:41  

Komentarze  

 
#1 Ted 2013-08-20 17:27
Dlaczego fały, nie mogą być skryte w maszcie? Przecież maszt, przy takim balaście, nie stanowi preludium do grzybka.
 
 
#2 demogoron 2013-08-24 07:45
Chciałbym skontaktować się z Wojtkiem Kasprzakiem ma ktos może jakis aktualny adres jego strony lub maila ? lub może sam pan Wojtek zagląda tutaj
 
 
#3 Administrator 2013-08-24 08:57
Kontakt już wysłany - sprawa załatwiona
 
 
#4 demogoron 2013-08-24 12:36
dzięki wielkie :D
 
 
#5 Dagoberto Fagundes 2019-11-30 11:29
Przygotowuję się do budowy. Chciałbym skontaktować się z Wojtkiem Kasprzakiem. Jaki jest obecny adres e-mail? Dzięki
 
 
#6 Administrator 2019-11-30 14:59
mail do Wojtka Kasprzaka
gene(at)post.pl
oczywiście naiwasy wyrzucić a "at" zastąpić małpą :-)
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.