SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Pomeranka - budowa błyszczący kadlub, przyczepka podłodziowa

błyszczący kadlub, przyczepka podłodziowa

Email Drukuj PDF

Witam!

Pozdrowienia dla wszystkich na czele z Adminem!

W styczniu 2015r w komentarzu pod ostatnim wpisem z kwietnia 2013 obiecałem niedługo następne zdjęcia. No i są!

Łódka zmieniła warsztat, znajduje się teraz na hali w naszej firmie.    Indywidualnie projektujemy i budujemy łodzie 

 

Increase

 

Odbyła się kontynuacja prac na wysoki połysk:

1. Szpachlówka natryskowa

2. Szlifowanie długą pacą

3. Natryśnięcie żelkotu

4. Zamknięcie żelkotu szpachlowką natryskową

5. Zdjemowanie cytrynki: Szlifierka mimośrodowa P240 do P1500

6. Polerka

Oto przebieg i efekty:

Increase

Increase

Increase

Żelkociarka:

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Następnie zaprojektowałem i zbudowaliśmy przyczepkę podłodziową. Oś jezdną zapożyczyłem z seicento, została przedłużona i poddana renowacji. Konstrukcja przyczepki z profili ze stali czarnej 355, elementy ruchome ze stali nierdzewnej.

Increase

Podgięty kształt ramy ze względu na ośkę:

Increase

Increase

Renowacja osi:

Increase

Increase

Increase

Wstępne złożenie przed cynkowaniem:

Increase

Po cynkowaniu:

Increase

Gotowa:

Increase

Increase

I na koniec pierwsza przymiarka żagli:

Increase

Increase

Następne zdjęcia oczywiście niedługo.

 

Komentarze  

 
#1 Jakub Siniarski 2016-01-10 17:03
Łał!!! Bardzo ładnie i równo wyszły polakierowane burty - jak lustro! Ciesze się że nie jestem jedynym zwolennikiem ciemnych kadłubów. Ładnie kontrastują z drewnianym pokładem. Piękna robota! Czekam na finisz. Pozdrawiam Kuba.
 
 
#2 wolnym 2016-01-11 13:57
A da się zarejestrować taką "hand-made" przyczepę ?
 
 
#3 jansowa 2016-01-11 16:29
Ostatnie zmiany w przepisach nie przewidują rejestracji na podobnych zasadach jak do tej pory. Wzrosły ostatnio ceny używanych i bardzo używanych przyczep z papierami, szczególnie typu sam.
 
 
#4 Piotr Biały 2016-01-11 18:07
Cieszę się, że wróciłeś. Gratuluję postępów - kadłub wygląda rewelacyjnie. Gratuluję też konsekwencji, trzymam kciuki za obraną drogę zawodową!
 
 
#5 Mariusz1 2016-01-12 19:39
Witam, nie rozumiem kolejności zamieściłes je wyżej cytuję;
3. Natryśnięcie żelkotu

4. Zamknięcie żelkotu szpachlowką natryskową

Czy mam rozumieć,że położyłeś żelkot a pózniej na to dałeś szpachlówkę natryskowa?
Chyba coś nie tak , mam nadzię,że tylko tak się napisało:)
a kolejnośc okazała sie inna.I jeszcze jedna sprawa, a gdzie jest epoksyd po szpachlówce natryskowej?Jeśli juz dałeś szpachlówkę natryskowa to powinieneś odizolować ja od żelkotu epoksydem.Napisz jak to w rzeczywistości zrobiłeś, bo kolejności mi tutaj nie pasuje i użyty materiał tez coś za bardzo mi sie nie zgadza.
pozdrawiam.
 
 
#6 Administrator 2016-01-12 20:08
Mariusz
Jakub zrobił jak najbardziej prawidłowo.
Natrysnął żelkot który zamknął szpachlówką natryskową która odcięła żelkot od powietrza
Wszystko jest dobrze zrobione
 
 
#7 wolnym 2016-01-13 11:39
Cytuję jansowa:
Ostatnie zmiany w przepisach nie przewidują rejestracji na podobnych zasadach jak do tej pory. Wzrosły ostatnio ceny używanych i bardzo używanych przyczep z papierami, szczególnie typu sam.

Czyli nie możesz zarejestrować ? Pytam, bo też mam możliwość zrobić przyczepę do swojej Maruli..
 
 
#8 Jakub 2016-01-13 16:12
Tyle tych warstw że się już pogubiłem :P ale efekt powala. Sztrandowania chyba nie będzie taki połysk ?
 
 
#9 jansowa 2016-01-14 09:22
Mariusz, tak jak pisze Administrator nałożenie szpachlówki natryskowej miało na celu tylko zamknięcie dopływu powietrza do żelkotu. A to po to, aby powierzchnia żelkotu nie była lepka. Cała szpachlówka natryskowa została zdjęta podczas szlifowania żelkotu na gotowo.
 
 
#10 jansowa 2016-01-14 09:29
Wolnym, z tego co wiem obecny sposób rejestracji przyczep jest przewidziany raczej dla ich producentów, polega na homologacji i kosztuje dużo. Ale jest to teoretycznie możliwe. Mając natomiast starą przyczepkę z dokumentami możemy ją przecież poddać renowacji. Niektórzy mają np dwie przyczepki i jedną tablicę rej z dowodem używaną zamiennie.
 
 
#11 wolnym 2016-01-14 09:53
Cytuję jansowa:
Wolnym, z tego co wiem obecny sposób rejestracji przyczep jest przewidziany raczej dla ich producentów, polega na homologacji i kosztuje dużo. Ale jest to teoretycznie możliwe. Mając natomiast starą przyczepkę z dokumentami możemy ją przecież poddać renowacji. Niektórzy mają np dwie przyczepki i jedną tablicę rej z dowodem używaną zamiennie.

:P Aaaa, wszystko jasne :D
 
 
#12 Mariusz1 2016-01-14 22:04
Cytuję jansowa:
Mariusz, tak jak pisze Administrator nałożenie szpachlówki natryskowej miało na celu tylko zamknięcie dopływu powietrza do żelkotu. A to po to, aby powierzchnia żelkotu nie była lepka. Cała szpachlówka natryskowa została zdjęta podczas szlifowania żelkotu na gotowo.

Tak, Adam telefonicznie mi wyjasnił ,ze w takim celu została nalożona ta szpachlówka natryskowa, nie wziąłem pod uwagę,że żelkot był na "wierzchu" a nie tak jak w łodkach laminatowych na samym spodzie formy.Pozdrawiam.
 
 
#13 zbycho63 2019-06-15 18:40
Witam.Nie ma przywitani to może tu.Przepraszam że odkopię stary temat.Po relacji Jana nabyłem wirusa na taką
łajbę.Plany mam.Tylko proszę o pomoc w sprawie tak banalnej.Gdzie dorwać takie gwożdie 2x40 do listewek.
Robicie sami czy jest jakaś firma w Polsce co ma na stanie mosiądz albo w miedzi.
 
 
#14 wolnym 2020-01-15 13:03
Cytuję zbycho63:
Witam.Nie ma przywitani to może tu.Przepraszam że odkopię stary temat.Po relacji Jana nabyłem wirusa na taką
łajbę.Plany mam.Tylko proszę o pomoc w sprawie tak banalnej.Gdzie dorwać takie gwożdie 2x40 do listewek.
Robicie sami czy jest jakaś firma w Polsce co ma na stanie mosiądz albo w miedzi.

Spróbuj tutaj.
https://pbialy.pl/sklep/produkty/gwozdzie_brazowe.php
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.