FOOTRELING
Wykonanie długich klejonych i ukosowanych listew z machoniu oraz ich późniejsze przykręcenie do krawędzi pokładu
jakoś mnie przerastało i nie było w moim guście.
Marzyłem o zastosowaniu gotowego profilu aluminowego z oczkami ale jest on trudny do zdobycia w Polsce.
Chciałem szybko uzyskać footreling najlepiej taki jak w łódkach laminatowych.
Poszukałem w necie i znalazłem na Sailforum coś co wydawało się proste.
Najlepiej uzyć rurki PCV, ja użyłem rurki PP do zgrzewania jako wypełniacza / rdzenia.
Wcześniej zamówiłem rękaw szklany na pierwszą warstwę oplotu dzięki temu rurka zostanie dobrze przyklejona.
Dałem dwie warstwy oplotu - przy pomocy wkrętów i wiertarki z bitem zamocowałem rdzeń do krawędzi.
Używając długiej szpachelki kontrolowałem podczas montażu czy nie będzie mi gdzieś wystawało po zewnętrznej.
Grozi to późniejszym zeszlifowaniem laminatu do gołego rdzenia z polipropylenu i nowym laminowaniem.
Zostawiłem sobie sporo miejsca na duży kosz dziobowy.
Pędzelkiem przesyciłem tkaninę oraz szczeliny pod rurką z obydwu stron Epidianem 6011 z TFF+Z1
Na drugi dzień usunąłem wkręty i zaszpachlowałem szczeliny E5+PAC z pyłem drzewnym.
Pojechałem tarczą listkową na szlifierce kątowej i !!! !!! - jednak odsłoniłem polipropylen .
Ważne że wyrównane jest pod laminowanie...ale czas ucieka i trzeba będzie czekać kolejny dzień na utwardzenie laminatu.
Artystyczna praca szlifierką i wstępny kształt footrelingu nawet wychodzi, jednak wtedy nie byłem taki zadowolony.
Zacząłem to zalaminowywać pociętą na paski tkaniną dając zakładkę na odsłoniętą sklejkę bakdeka.
Zaczęło się robić wizualnie lepiej jednak byłem wciąż bardzo niezadowolony.
Po utwardzeniu rozplanowałem jakie chcę rozmieszczenie stójek pod słupki sztormrelingu i zrobiłem wcięcia.
Wyszlifowałem miejsca wcięć i zalaminowałem.
Na tym etapie wprost utknąłem bo każde szlifowanie odsłaniało krawędzie rurek PP więc nowy laminat i dzień czekania
i tak kilka dni zależnie od wolnego czasu na robotę. Sytuacja doprowadzała mnie już do wściekłości.
Ostatecznie olałem te przecierki bo to nie drewno, położyłem na nie cieniutką tkaninę i zamalowałem bosmanem.
Kosmetyką będę się martwił w nowym sezonie.
Pierwszy szlif i już jakby lepiej, podziałało mi na wyobraźnie.
NMiestety zbyt chciwe szlifowanie i znów przecierki, musiałem maskować żeby zacieki żywicy nie zniszczyły szlifu który niżej był już OK .
I znów popraweczki...
Ostatecznie sytauacja została jakoś opanowana.
Wreszcie mogłem zacząć malowanie bosmanem.
Ten etap zabrał mi bardzo dużo czasu, mogłem na początku dać cieńszą rurkę a nałożyć gruby laminat.
Ważne że mam to za sobą.
S650MS PRACE Z SEZONU 2020 ZEJŚCIÓWKA I SZLIF POKŁADU« poprzednia | następna »S650MS PRACE Z SEZONU 2020 SUWKLAPA. |
---|
Komentarze
Dziękuję za odpowiedź.
Pył drzewny pozyskiwałem podczas szlifowania kadłuba od środka i nie da się tego gdzieś kupić. Trzeba go samemu zrobić przy okazji jakieś roboty.
Oszlifuj kadłub albo drewno suche jakieś zetrzyj szlifierką, może być klejone kiedyś epoksydem ważne żeby było to suche i drobne bo trociny się nie będą nadawać.
Możesz też kupić płatki bawełniane i je zastosować jako wypełniacz. Do kadłuba jednak zastosował bym pył drzewny i tkaniny szklane.
Oczywiście nie używaj żywic poliestrowych bo to efeekt będzie krótkotrwały,
Jak chcesz mieć trwały efekt tylko epoksydy.
Ważne jest przesiać przez sito proszek żeby był drobny, wystarczy sitko palstikowe o większych oczkach kuchenne
Od dawna szukałem projektu budowy małej żaglówki z wysokimi sufitami. Nie wyobrażam sobie radości ze znalezienia tego.
Dlatego rozważam rozpoczęcie budowy autostrady Sztrandek S-650ms, w sklejce.
Jestem w południowej Brazylii i pomimo moich polskich przodków nie znam języka, więc wybacz mi, że korzystam z tłumacza.
Mam pewne wątpliwości co do nacięć w grodziach podtrzymujących pokład sedana, a także do jego wzmocnień.
Pan. Czy Wojtek Kasprzak przedstawił Ci konkretne plany na wersję motorsailer, czy sam budujesz salon pokładowy?
Jeśli masz konkretne plany, czy jest możliwe ich zrealizowanie?
Jak zobaczysz z innych pytań, jestem kompletnie niedoświadczony, więc wybacz moją nieudolność.
Czy S-650ms zbudowany ze sklejki może być używany do żeglugi przybrzeżnej?
Czy dałoby się przesunąć maszt i przód pokładu tak, aby pasowały do grodzi oddzielającej kabiny dziobowe, jak na zdjęciu?
Z góry dziękujemy za cierpliwość i wszelką pomoc.
----------------------------------------------
I have been looking for a long time for a project to build a small sailboat, with high ceilings. Can't imagine the joy of finding this one.
Therefore, I am considering starting the construction of a Sztrandek motorway S-650ms, in plywood.
I'm in the southern region of Brazil, and despite my Polish ancestors I don't speak the language, so forgive me for using the translator.
I have some doubts about the cuts in the bulkheads that support the saloon deck, as well as its reinforcements.
Mr. Did Wojtek Kasprzak provide you with specific plans for the motorsailer version or are you building the deck salon yourself?
If you have the specific plans, is it possible to get them?
As you'll see from the other questions, I'm completely inexperienced, so forgive my ineptitude.
Can an S-650ms built with plywood be used for coastal sailing?
Would it be possible to move the mast and front of the deck salon to match the bow cabin separation bulkhead as pictured?
Thank you in advance for your patience and all your help.
You can build calmly.
As for the plans for the S650 Motosailer version, they are not yet published because so far only I am building the prototype.
Send an e-mail and I will send you all the design materials created by the author and with his consent because I asked him about it.
This project was created at my request, based on the S650 fuselage.
There are some extra drawings so I can send you.
I don't do anything myself, no arbitrariness - I keep asking, talking to the author very often.
It's even better that you want to build with plywood - the hull will be lighter. I made a straw, it is heavy.
I'm just building it for coastal shipping and lakes.
As for the mast, I don't think anything can be changed, I have discussed this topic with the author before.
Build
Regards and always available to help.
Lucas
Please send to martini650ms(@)gmail.com
Of course, without the parentheses.
Thanks in advance for all the information and experience you can share.
Best regards,
Martini
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.