"Robinson" - Żaglówka do samodzielnej budowy
Robinson jest małym jachtem przeznaczonym do rekreacji.
Kadłub łodzi wykonuje się ze sklejki bardzo prostą metodą "szycia i sklejania".
Technologia ta zapewnia bardzo duże zmniejszenie pracochłonności w porównaniu z metodami tradycyjnymi oraz czyni budowę łatwą nawet dla początkującego szkutnika amatora.
Robinson posiada ożaglowanie gaflowe oraz szybrowy miecz, co dodatkowo upraszcza konstrukcję i zmniejsza koszty budowy.
To doskonały projekt na pierwszą budowę dla młodego i dla dojrzałego armatora.
Budując Robinsona ze swoim dzieckiem zaszczepisz mu szacunek do pracy, dokładność, cierpliwość, i dasz mu możliwośc zasmakowania radości żeglowania na własnoręcznie zrobionym jachcie.
Zauważ że łódka ma komory wypornościowe które wypełniasz specjalną pianką - dzięki temu czynisz ją niezatapialną !
Pełne bezpieczeństwo dla Twojego dziecka i dla Ciebie
Długość: 3,65 m
Szerokość 1,65 m
Zanurzenie 0,12/0,8 m
pow. żagli 7 m2
Załoga: max 3 osoby
Waga kadłuba: 85 kg
Nasza firma adamboats.pl oferuje kompletne zestawy elementów do samodzielnej budowy tego jachtu.
Kliknij w powyższy link aby przejśc do strony sklepowej
Konstrukcja nosi nazwę na Robinson i jest uproszczona aby mógł ją zbudować każdy amator.
Wycinanie elementów w technologii CNC gwarantuje doskonałą dokładność i pasowanie części.
Robinsona składa się łatwiej niż puzzle, gdyż do zestawu dołączona jest szczegółowa i bogato ilustrowana instrukcja umożliwiająca wybudowanie własnego jachtu nawet zupełnie początkującym majsterkowiczom.
Do budowy potrzebny jest jedynie zestaw podstawowych narzędzi oraz wiertarka. Wykonanie całości prac zajmuje około 80 roboczogodzin.
Kompletny zestaw elementów Robinsona dostarczany jest w trzech paczkach, które można nabywać osobno w trakcie budowy, lub wszystkie jednocześnie zaoszczędzając na kosztach.
Dodatkowa czwarta paczka zawiera artykuły chemiczne – klej, żywicę, lakier itp potrzebne do wykonania jachtu.
Można ją zamówić u nas lub posłużyć się materałami kupionymi z innego źródła.
Robinson wykonywany jest ze sklejki wodoodpornej grubości 6, 10 i 18 mm, płetwa steru i drzewca z anodowanego stopu aluminium, żagle z dakronu, stalówki ze stali nierdzewnej i okucia ze stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego.
Jacht może być wykonany w trzech wersjach:
A - cała łódź ze sklejki brzozowej do malowania w kolorze (za wyjątkiem rumpla i listew odbojowych wykonanych z drewna merbau, które można polakierować lakierem bezbarwnym)
B - kadłub, miecz i jarzmo steru ze sklejki brzozowej do malowania w kolorze, natomiast pokład, wnętrze kokpitu, podłogi, skrzynka mieczowa ze sklejki oklejonej egzotycznym drewnem merbau do wykończenia lakierem bezbarwnym, podobnie jak rumpel i listwy odbojowe
C - cała łódź ze sklejki oklejonej egzotycznym drewnem merbau do wykończenia lakierem bezbarwnym, także listwy odbojowe i rumpel
Elementy wchodzące w skład poszczególnych paczek:
paczka 1 - komplet elementów i części do budowy kadłuba razem z okuciami, urządzeniem sterowym oraz mieczem.
paczka 2 - drzewca: maszt, gafel i bom.
paczka 3 - żagle z pokrowcem i osprzęt - liny, bloczki, stalówki, szekle.
paczka 4 - komplet artykułów chemicznych (klej, żywica do laminowania połączeń, mata szklana, pianka poliuretanowa, lakier epoksydowy i emalia poliuretanowa do malowania, rozcieńczalniki, materiały pomocnicze - rękawiczki, kubki, strzykawki do dozowania, taśma maskująca).
Paczki numer 2 i 3 zawierają już gotowe części wymagające jedynie zainstalowania na jachcie.
Dostępne są trzy wersje paczki 1 w zależności od wybranej wersji jachtu: 1A, 1B lub 1C.
Podobnie jest z paczką numer 4, która może zawierać różne materiały lakiernicze - 4A, 4B, 4C. W wersjach 4A i 4B dostępnych jest sześć kolorów do wymalowania dołu:
biały (RAL 9016),
żółty (RAL 1023),
czerwony (RAL 3000),
granatowy (RAL 5003),
niebieski (RAL 5015)
lub ciemno zielony (RAL 6005).
W wersji 4A pokład jest zawsze biały (RAL 9016).
Paczki są solidnie zapakowane i wysyłane są firmą spedycyjną, można je również odebrać samemu.
Galeria zdjęć zbudowanego Robinsona:
Wypienione komory wypornościowe