Artykuł poświęcam zejściówce .
Są dwie szkoły robienia zejściówek na "setkach" czyli dzielone szybry i całościowe. Jedne i drugie maja swoje wady oraz zalety o których pisał konstruktor na blogu "Skwarka". Zdecydowałem się na zejściówkę dzieloną ,udało mi się zaprojektować oraz wykonać ten element SZCZELNY. Zejściówka podkreślam nie przecieka mimo nachylenia wręgu B. Udało to się osiągnąć bez koperty na pokładzie.
Poniżej fotorelacja z zabudowy zejscówki
tak prezentuje się cała
rysunek poglądowy
uchwyt szybra górnego jednocześnie zachodzi na listwę czołową(listwa czołowa zaznaczona na rysunku jako element A) zabezpiczając przed przeciekami od góry
ujecie od dołu z wklejonym szybrem
uchwyt oraz listwę czołowa odwzorowuje wypukłośc pokładu ale można te elementy dla uproszczenia prac wykonać proste , wszelkie wyfrezowania wykonałem strugiem ręcznym ale oczywiście można to zrobić na zwykłej górnowrzecionówce.
strug w akcji
prowadnica łącząca oba szybry po środku szybrów i listwa boczna odprowadzająca wodę (na listwach bocznych widoczne wyfrezowanie z jednej tylko strony)
Wklejone prowadniece szybrów
spasowane szybry
listwy boczne odprowadzające wodę , wyrażnie widoczny rowek na całej długości stnowjący rynienkę.
wklejona do szybra górnego poprzeczna listwa łącząca oba szybry
szpigaty w prowadnicy dolnej ,dobrze odprowadzają wodę do kokpoitu
Rzecz bardzo ważna to wykonanie fazy na szybrze dolnym do spływu wody
wszystkie elementy wklejone zostały na Pulsara MS 60 ale to podobne do wszystkich "Sikafleksowatych" jeszcze nadmienie że wykonanie zejściówki wymaga należnej dokładności w pasowaniu elementów.
I na koniec jeszcze raz Cała
Pozdrawiam T.K.
Setka A cz V« poprzednia | następna »Detale |
---|