Remont jachtu Rambler rocznik 1964
Rambler zakupiony został w grudniu 2006 roku.
Przywieziony z Torunia na ciężarówce razem z "saniami" czyli łożem jachtu.
Na tych stronach spróbuję przedstawić kolejne etapy prac przy remoncie tego jachtu.
Zapraszam do lektury.
Zdjęcia jachtu przed remontem
Piękny dziób jachtu...
Sztagownik, który prawdopodobnie będzie zmieniony
Tak właśnie wyglądał przed remontem.
Plan remontu czyli co trzeba zrobić w sezonie 2007.
Na ten sezon zaplanowane jest "wyleczenie kadłuba" czyli wszystko co trzeba zrobić aby nie brał wody.
Ze względu na katastrofalny stan stępki i najbliższych okolic poszycia nie da się ich uratować.
Podobnie skrzynka mieczowa jest zgnita.
Aby zabezpieczyć "na lata" podwodną część jachtu, kadłub będzie oblaminowany. W laminatowe dno jachtu będzie wlaminowana nowa skrzynka mieczowa wykonana również z laminatu, i denniki które będą usztywniać dno jachtu.
- Zrobić nowy falszkil
Stary falszkil nie nadaje się do niczego, oprócz pomiaru. Nowy musi zostać wykonany z porządnych desek najlepiej dębowych i zakonserwowany. Będą potrzebne nowe śruby mocowania falszkila - z nierdzewki, te które były przerdzewiały tak że są do wyrzucenia.
- Achterdeck
Wymienić kawałek sklejkowego poszycia
- Kadłub z zewnątrz
Usunąć starą farbę "do białości" i oblaminować z zewnątrz, wyszlifować i pomalować. Dokładnie obejrzeć skrzynkę mieczową - prawdopodobnie trzeba wykonać nową. Nowa skrzynka będzie z laminatu i zlaminowana z kadłubem. Od wnętrza kabiny będzie obudowana sklejką.
- Kokpit
wyszlifować ławki i oparcie (falochron) - polakierować
- Pokład
Wyszlifować i polakierować. Dach kabiny pomalować na kolor biały.
- Kabina
Przeszlifować i odświeżyć.
- Olinowanie
Wanty i sztag trzeba zrobić nowe z nierdzewki - stare są chyba oryginalne z lat 60-tych... i zardzewiałe.
Liny miękkie oczywiście do wymiany
Reszta spraw przejdzie na następny sezon
Rambler Włóczykij - Oczyszczanie, szlifowanie kadłuba« poprzednia |
---|