"Salmo 15-R" - Łódź wiosłowa - wędkarska do samodzielnej budowy
Salmo 15-Rto wiosłowa - wędkarska łódź o dużej pojemności i dzielności przeznaczona to do wędkowania i do pływania rekreacyjnego nawet w większym gronie.
Konstrukcja jest prosta i elegancka.
Listwa odbojowa z dębu lub mahoniu, ławki wioślarzy oraz podłogi z desek sosnowych nadają jej tradycyjny wygląd..
To łódź przeznaczona do budowy metodą szycia i sklejania (ang. stitch and glue) ze sklejki wodoodpornej 8 i 10 mm, prosta w budowie.
Zalecane jest oblaminowanie od zewnątrz dna kadłuba żywicą epoksydową zbrojoną tkaniną szklaną.
Technologia ta zapewnia dużą wytrzymałość i trwałość konstrukcji przy minimalnych zabiegach koserwacyjnych.
Długość całkowita - 4,66 m
Szerokość całkowita - 1,63 m
Zanurzenie - 0,15 m
Wyporność do KLW - 0,27 t
Komory wypornościowe - 0,19 m3
Załoga - 1-5 osób
Nasza firma adamboats.pl oferuje kompletne zestawy elementów do samodzielnej budowy jachtu.
Kliknij w powyższy link aby przejśc do strony
Projekt nawiązuje do tradycyjnych łodzi z północnocno-zachodniej Europy, szczególnie z rejonu Bretonii.
Jak na swoją długość jest stosunkowo pojemna i stabilna.
Dość wysoka burta i stałe komory wypornościowe na dziobie i rufie o łącznej objętości 190 l zapewniają odpowiednie bezpieczeństwo.
Zasadniczy napęd stanowią 2 pary wioseł dulkowych, choć łódź z powodzeniem może być napędzana jedną parą wioseł. Można ją wyposażyć w silnik przyczepny, zawieszony na pawęży.
Salmo 15-R to łódź o dużej pojemności i dzielności przeznaczona to do wędkowania i do pływania rekreacyjnego nawet w większym gronie.
Konstrukcja jest prosta i elegancka. Listwa odbojowa z dębu lub mahoniu, ławki wioślarzy oraz podłogi z desek sosnowych nadają jej tradycyjny wygląd..
Zestawy podstawowy obejmuje:
- wycięte komputerowo elementy kadłuba:
- dno,
- burty,
- pawęż,
- grodzie,
- denniki,
- pokłady dziobowy i rufowy,
- dziobnicę,
- skeg,
- plany łodzi, w tym projekt osprzętu, okuć,
- instrukcję budowy
Zakup jednego zestawu uprawnia do budowy jednej łodzi.
Ustalić należy rodzaj sklejki wodoodpornej, przeznaczonej do budowy, gdyż istnieje tu spora rozpiętość cen i jej rodzajów.
Propnowana jest najtańsza sklejka wodoodporna sosnowa lub liściasta produkcji krajowej.
Jej jakość jest wystarczająca do budowy łodzi, jednakże poza niewielkimi elemantami jak ster, pawęż, pokłady, powinna być raczej pomalowana farbami, ze względu na niezbyt ciekawy wygląd powierzchni.
Do wykończenia lakierem bardziej odpowiednie są sklejki wyższej jakości z drewna egzotycznego (sapeli, okume, teak), lub przynajmniej z zewnętrznymi obłogami (warstwami) z tego drewna.
Zestaw dodatkowy
Pozostałe materiały do budowy łodzi zazwyczaj kompletuje budowniczy.
Sposób wykończenia, rodzaj drewna na listwy odbojowe, kolorystyka, użyte farby i lakiery i ich zużycie w praktyce będą zależały od preferencji i umiejętności budowniczego.
Zazwyczaj też są zużywane sukcesywnie i wydatki mogą być rozłożone w czasie.
Są to w większości materiały ogólnodostępne lub możliwe do zamówienia:
- listwy drewniane na pozostałe elmenty zabudowy,
- żywice epoksydowe, utwardzacze,
- wypełniacze do szpachlówki,
- taśma i tkanina szklana,
- okucia ze stali nierdzewnej,
- drut i zaciski do szycia elementów kadłuba,
- wkręty i śruby nierdzewe,
- wiosła i dulki,
- bloczki, knagi, liny, itp.,
- farby, lakiery, rozcieńczalniki.