SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Sztrandek 650

Email Drukuj PDF

Witajcie w zasadzie nie wiele się dzieje jest zimno i mrożno budowa stoi w miejscu jutro mam zamiar rozrysowac wręgi i powoli zacząc wycinac. Jak bym wręgę 9 i 3 wyciął ze sklejki19 mm bukowej w całości a pozostałe z dębiny będzie dobrze. Mam jeszcze jeden problem chciał bym  zamontowac  silnik stacjonarny Yanmara 1gm  nie wiem czy to jest możliwe i jakich zmian musiał bym dokonac,  a może jest to za mała jednostka i się nie opłaca, udzielcie wsparcia lub dobrej rady.

Poprawiony: środa, 08 lutego 2012 10:47  

Komentarze  

 
#1 darek borowiak 2012-02-13 15:48
silnik stacjonarny ma swoje zalety i wady. Jeżeli chodzi o eksploatację zacznijmy od tego że montując go godzisz się z możliwymi przeciekami linii wału i układu chłodzenia które męczą morskie jachty, nie zdejmiesz go i nie zaniesiesz pod pachą do domu na zimę czy mały remont. Wygoda podczas płynięcia w wypadku silnika stacjonarnego jest większa. Silnik zaburtowy jest raczej tańszy a jak go zamontujesz w studzience i podłączysz manetki w wygodnym miejscu to będzie prawie jak silnik stacjonarny zresztą sztrandek 650 tak miał w projekcie
 
 
#2 Wojciech Szafrański 2012-02-15 18:34
Dzięki za rade, chodzi mi tylko o ekonomie, dizelek pali mniej.Ale może będzie na to rada słyszałem o urządzeniu zwanym HHO wytwarza wodór, może będzie można to podłączy do silnika zaburtowego podobno spalanie jest o połowe mniejsze.Jest pokazane na Yu Tubie
 
 
#3 darek borowiak 2012-02-15 22:42
tak urządzenie nie jest bardzo skomplikowane posiada platynowo irydowe elektrody które pobierają prąd z alternatora i za sprawą elektrolizy wody z udziałem katalizatora KOH wydzielają wodór który jest podawany z powietrzem do komory spalania i przeróbka silnika zaburtowego jest prawdopodobnie możliwa. Ale skoro sztrandek jest jednostką żaglową to czy korzystanie z silnika nie ograniczy się czasem do manewrów portowych i pływania na flaucie na to nie powinno iść za dużo paliwa
 
 
#4 Wojciech Szafrański 2012-02-18 16:12
Z pewnością masz racje, mam zamiar płynąc Wisła do Płocka lub dalej a wiatry nie zawsze będą sprzyjac.
 
 
#5 marek kokociński 2012-02-20 13:47
zbudowałem metodą słomkową z listewek modrzewiowych i tez użyłem sklejki na wręgi tylko wodoodpornej , dziś bym to zrobił troszkę inaczej i lepiej zdjęcia wysłałem na manta
 
 
#6 Adam Kłoskowski 2012-02-20 15:25
Cytuję marek kokociński:
zbudowałem metodą słomkową z listewek modrzewiowych i tez użyłem sklejki na wręgi tylko wodoodpornej , ....

Marek może opisz ze zdjęciami swoją budowę na szkutniku?
 
 
#7 marek kokociński 2012-02-21 11:55
Witam zbudowałem a raczej to było nas 3 a nieraz 5 osób - dwoje kleiło a jedna osoba szykowała listwy Pasja 620 P J. Maderskiego łódka wspaniała bardzo ostro chodzi na wiatr jest bezpieczna szczególnie przekonaliśmy się po białym szkwale na Mazurach . Mam zdjęcia gotowej podaj swojego @ to wyślę , a co roku pływamy na Mazurach w tygodniu kiedy jest Boże Ciało od Guzianki na Mamerki i z powrotem.
 
 
#8 Mirek 2012-09-29 10:04
No właśnie, dokumentacja sztrandka nie mówi jaka grubość słomek i wręg.
Pytanie do Marka Kokocińskiego: jaką grubość słomek modrzewiowych stosowałeś? Jaką sklejkę, jakiej grubości?
I jak zrobiłbyś to dzisiaj?
Pozdrawiam,
Mirek
 
 
#9 Wojciech Szafrański 2014-08-14 10:33
Cytuję Mirek:
No właśnie, dokumentacja sztrandka nie mówi jaka grubość słomek i wręg.
Pytanie do Marka Kokocińskiego: jaką grubość słomek modrzewiowych stosowałeś? Jaką sklejkę, jakiej grubości?
I jak zrobiłbyś to dzisiaj?
Pozdrawiam,
Mirek

Hej ja zrobilem listewki gr. 1.9mm
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.