SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Huba II - jak realizuję moje marzenia Dollart27, s/y HUBA 2 -. 14.lipiec- jacht s/y"HUBA 2", został oficjalnie wowodowanie i chrzest

Dollart27, s/y HUBA 2 -. 14.lipiec- jacht s/y"HUBA 2", został oficjalnie wowodowanie i chrzest

Email Drukuj PDF
14.lipiec- jacht s/y"HUBA 2", został oficjalnie wodowany i ochrzczony. Matką chrzestną była Izabela. Po części oficjalnej i pokropieniu statku złocistym ,musującym napojem, nastąpiła część nieoficjalna. Była także wizyta piratów, którzy z okazji uroczystości oszczędzili nam życie, a nawet przywieźli skrzynię pełną skarbów. Odbywały się liczne tańce i hulańce. Szczegółów oszczędzę - powiem tylko- ja tam byłem, miód i wino piłem, śpiewy i tańce zaliczyłem i -co najważniejsze- przeżyłem. Następnego dnia odbywały się rejsy dla spragnionych przygód. Przy wietrze około 5 - 6 knotów, sprawdziliśmy dzielność statku i załogi. Właściciel "Huby"- Hubert, dzielnie dzierżył ster i bezpiecznie prowadził statek po falach zalewu. Oj - jest co wspominać.

Powiększ

Powiększ

 

Poprawiony: wtorek, 17 lipca 2012 09:41  

Komentarze  

 
#1 Sławomir Krajs 2012-07-17 13:11
Napisz jak łódka sprawuje się nautyczne. Twarda, miękka. Nawietrzna, zawietrzna. Jaka reakcja na ster. Jak przyjmuje szkwały. Jak ze statecznością początkową itp.
 
 
#2 RIDER 2012-07-17 22:51
No to w końcu dopiołeś swego.GRATULACJE.
 
 
#3 HUBA II 2012-09-05 07:25
Cytuję Sławomir Krajs:
Napisz jak łódka sprawuje się nautyczne. Twarda, miękka. Nawietrzna, zawietrzna. Jaka reakcja na ster. Jak przyjmuje szkwały. Jak ze statecznością początkową itp.

Trochę problemów było- ale byłoby dziwne gdyby ich nie było po tak ogromnej ingerencji w konstrukcję jachtu ( obcięty kil ). Po zmianie wielkosci i profilu płetwy sterowej, zmianie ogromnej genuy na mniejszy fok, własciwym wychyleniu płetwy miacza , wszystko ustabilizowało się. Łódź prowadzi się lekko, jest w miarę zrównoważona, jest bardzo stabilna i bezpieczna. Własciwie nawet bez opuszczania miecza ma spora stateczność początkową, a to dzięki wewnetrznemu balastowi - 900 kg, oraz kształyowi dna w części podwodnej ( zanurzenie 65 cm) Lekko ostrzy w szkwałach ale jest raczej mało wrażliwa i nic sobie nie robi z wiatru 5 -6 knotów.Uważać trzeba po szybkim zwrocie przez sztag przy silnym wietrze. Jest spora siła na sterze podczas powrotu na kurs. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam.
 
 
#4 Sławomir Krajs 2012-09-05 21:50
Stateczność początkowa to głównie kształt dna kadłuba ! Delikatne ostrzenie w szkwałach to właściwie zaleta. Łódka będzie sama poprawiać sternika ;-) . Ale z czego wynika opór na sterze po zwrocie ? Może sama płetwa steru jest niezrównoważona i boczny opór na niej skręca ją...? Wiadomo że jacht zarzuca rufą przy skręcie.
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.