Zaczęło się piaskowanie, kurzu co niemiara, dobrze ze wiatr wieje w odpowiednią stronę,
Z plandeki, folii i szmat zrobiłem komorę do piaskowania.
Kadłub wypiaskowany z zewnątrz, zabieramy się do malowania. Te plamy to poranna, jesienna rosa.
Po pierwszym malowaniu. Kadłub przechylony aby z drugiej strony pomalować dół.
Po piaskowaniu w środku kadłuba.
Pomalowany środek. Wdać studzienkę silnika, i kawałek skrzynki mieczowej. Drabina tymczasowa.
Prawie zima. poprószyło śniegiem. Dopiero co zabudowałem osłony z dykty w otworach okiennych.
Przyszła zima. Następne prace będą wiosną.
Więcej zdjęć na yutube pod tym adresem
http://www.youtube.com/watch?v=mJFcwRmcBiI
lub na moim blogu http://janjara.blog.interia.pl/
Pozdrawiam
POTEM cz. 1« poprzednia | następna »POTEM cz. 3 |
---|
Komentarze
Dziękuję.
Balast wewnętrzny na dnie jachtu, miecz profilowany z blachy stalowej, w środku wzmocnienia z teownika.
Pozdrawiam
Dziękuję.
Poszycie calego jachtu z blachy gr. 3mm zwyklej jakości
S235JR lub podobna, czyli stare St-3. Wzmocnienia wzdużne obginane byly na wręgach, lecz trzeba je sprawdzać listwami drewnianymi, i w razie czego dogiąć.
Listwy drewniane ukadają się plynniej. Można też obgiąć w miejscu wzdużnika listwę drewnianą i wstawiać między wręgi odpowiednio obgięte odcinki wzdlużnika.
Witam
Tak, jest podobny do CHATAMEXTREM800.
Jeden egzemplarz już w Polsce plywa. Może konstruktor
da do wlaściciela kontakt. Rzeczywiście, male zanurzenie mnie też skusilo. Wersja elektroniczna to skany rysunków,
wystarczy wydrukować na A4 ok. 60 rysunków, 7 stron opisu. Raczej dokladna.
Pozdrawiam
Witam
Zaraz uzupelniam wpisy.
Wzdlużniki mają wymiar 30x6 mm. (bednarka jest chyba cieńsza.) Wręgi mają wysokość 40 mm (teownik 40x40x5)
Pod uwagę trzeba też wziąść wytrzymalość stali z jakiej będzie wzdlużnik.
Elementy ocynkowane żle się spawa (pryska), najlepiej miejsce spawania oczyścić z ocynku. co przy spoinach przerywanych uciążliwe. Piaskowanie też naruszy powlokę ocynku.
Pozdrawiam
Znalazem takie strony: http://skotboats.blogspot.com/2011/01/moj-mega-jacht-jachtem-stalowym.html. oraz jachty metodą origami,
http://www.freewebs.com/origamiboats/ żaglowe ale mozna wykorzystać tą metodę także do motorowych, wtedy mamy obly kadlub nad wodą.
Pozdrawiam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.