Przyszedł czas izolacji kabłuba jachtu. Najlepiej zrobić to metodą natrysku. Pianka przylega mocno do blachy, nie dostaje się tam woda ani powietrze więc nie ma rdzy. Lecz przy tej powierzchni do piankowania i przy grubości pianki ok 4 cm, żadna firma profesjonalna nie chce podjąć się tej pracy.
Postanowiłem więc zastosować piankę poliuteranową dwuskładnikową do zalewania. Miesza się dwa komponenty, wylewa na powierzchnię i pianka rośnie. Też mocno przylega do podłoża. Tylko pianka fajnie układa się na powierzchni pozimej, lub trochę nachylonej. przy pionowych spływa na dół. Więc postanowiłem wylać piankę na dole kadłuba do wysokości pierwszego obła, (oprócz komory balastu) powyżej izolować kabłub płytami z tej samej pianki, które sam wykonałem.
Pierwsze próby z piankowaniem. Niestety pianka rosła grubiej niż 4 cm. więc potem trzeba było równać całą powierzchnię szczotką stalową w wiertarce.
Środkowa część kabłuba.
Powierzchnię pianki wylanej i wyrównanej (do wysokości pierwszego obła) postanowiłem pokryć laminatem poliestrowo-szklanym. czyli powierzchnie komór bakist podkojowch będą w laminawane i potem malowane. Reszta wnętrza będzie pokryta sklejką wodoodporną.
Płyty na burcie. Różny kolor płyt wynika z działania słońca, były używane do przykrycia kabłuba w upalne dni.
Przyklejanie listew drewninych do wzdłużników sufitowych, aby przykręcic do nich sklejkę.
"Produkcja" płyt z pianki - wylanie wymieszanej pianki
Przykrycie folią i obciążenie bloczkami z betonu
Gotowa płyta, nie zawsze rogi były wypełnione.
Więcej do obejrzenia na moim blogu http://janjara.blog.interia.pl/
lub tutaj http://www.youtube.com/watch?v=mJFcwRmcBiI
http://www.youtube.com/watch?v=Nyik58Z9pQc&edit=ev&feature=uenh
Pozdrawiam
POTEM cz. 3« poprzednia | następna »POTEM cz. 5 |
---|
Komentarze
Nie mniej nie wiem czy ta pianka nie ciągnie nawet odrobiny wody ? chociaż kadłub stalowy wiele przetrwa .
Następnie czy jest palna ? no bo jak przyjdzie coś pospawać z drugiej strony to może być odrobine "wesoło ".
Nie mniej fajna konstrukcja i życze duzo sukcesów tak w pracy jak i pływaniu .
Andrzej P.
Znaczy tej pianki; - czy nie będzie "ciągnęła" wody?!
A w ogóle to chodzi mi o piankę nie wchłaniającą wody.
Czy jest takowa a jeśli jest,- jak się nazywa i gdzie ją można dostać?!
Pozdrawiam,
Jędrek P.
Ci co sobie powlewali tego typu pianki w komory wypornościowe póżniej sami sie bluzgali !!!. Z tego co wiem (mogę sie mylić!) tego typu pianki ciągnom wode jak "wściekłe "- powstaje zwykła gąbka do mycia garów !
nie mniej klei się do wszystkiego .
Andrzej
Już mi Adam napisał odnośnie pianki.
Niemniej dzięki za "rozjaśnienie" obrazu.
Jędrek P.
Witam
Waga balastu wewnętrznego 1350 kg, waga miecza ok. 50 kg, gotowy jacht 3350 kg. Wodowanie może w przyszym roku.
Przy przeróbce jachtu balastowego na mieczowy należy chyba zwiększyć masę balastu, aby uzyskac ten sam moment prostujący. Trzeba wykonać do tego odpowiednie obliczenia.
Odpowiadam dla: Tomasz Zgała , Jędrek P., Apasz .
Witam
Dotyczy głównie pianki PUR.
Jest to pianka izolacyjna, ma dopuszczenie PRS m. in do izolacji komór ładunkowych na statkach.
Własności fizykomechaniczne pianki (niektóre)
Dwuskladnikowa
Min. gęstość rdzenia pianki w wyrobie 45 kg/m3
Chłonność wody max. 3% objętości
Zawartość komórek zamkniętych min 90%
Samogasnąca
Dla zainteresownych prześlę kartę techniczną i dane producenta.
Pianka AIREX jest pianką konstrukcyjną.
Jeżeli trzeba będzie spawać, to w tym miejscu należy usunąć piankę.
Tomku - dlaczego jeszcze nie ma Twojego opisu budowy na szkutnikuAmatorze?
Wszyscy czekamy na porady i rady zwłaszcza tych którzy coś zbudowali...
Nie daj się prosić tylko opisuj swoje zmagania.
Pozdrówki serdeczne
Adam
Jeśli chodzi o izolacje łodzi polecam metodę natrysku pianki poliuretanowej. Poniżej link do filmu z naszą realizacją:
http://www.youtube.com/watch?v=6aViqmsjBwE
Pozdrawam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.