SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

POTEM cz. 9

Email Drukuj PDF

Witam
Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
Pomyślnych wiatrów, stopy wody pod kilem.


Jesienią pracowałem przy zabudowie wnętrza jachtu. koje, kambuz, podłoga. Nie jest to do końca jeszcze wykończone - listwy, malowanie itp dopiero wiosną jak będzie ciepło. Teraz mam przerwę zimową. Zapraszam do obejrzenia ostatniego filmu.

Increase

Poprawiony: wtorek, 29 stycznia 2013 11:14  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2012-12-30 21:32
Jestem pełen uznania - dobra robota a postępy wręcz błyskawiczne. Wygląda na to że w 2013 wodowanie... gratuluję i trzymam kciuki aby pogoda pozwoliła Ci jak najszybciej rozpocząć dalsze prace.
Pozdrówki
Adam
 
 
#2 Dziadu 2012-12-31 10:32
Witam,
Świetna robota, tylko mam małą uwagę.
To piankowanie poniżej linii wodnej choć wydaje sie dobre, paradoksalnie jest błędem. Powinno ocieplać się stalowy kadłub powyżej linii wodnej ze względu na wysokie ciepło właściwe stali i kondensację pary wodnej na powierzchniach ścianek stalowych w wyniku różnic temperatur między wnętrzem i na zewnątrz. W naszym klimacie woda w dzień i w nocy ma w zasadzie tą sama temperaturę i w większości nocy jest cieplejsza niż powietrze. W praktyce wygląda to tak, że na częściach wynurzonych kadłuba kondensuje się rosa, która spływa do zęzy, a na częściach zanurzonych nie. Poza tym w nieocieplonym kadłubie powyżej linii wodnej bardzo szybko po zachodzie słońca robi się tak jak na zewnątrz ze względu na wspomniane ciepło właściwe stali i co za tym idzie przewodnictwo cieplne.
 
 
#3 janjara 2013-01-02 17:09
odpowiedź dla Diadu
To wszystko prawda. Lecz piankowanie poniżej KLW, bylo
zamierzonym "blędem". Kadlub ma niewielkie zanurzenie, plaski plat denny, więc w czasie żeglowania część kaduba poniżej linii wodnej od strony nawietrznej wychodzi z wody, czyli jest powyżej tymczasowej KLW.
Chcialem też zauważyć, że piankowanie daje nie tylko izolację termiczną, lecz także izolację akustyczną, co też wplywa na komfort żeglowania.
A co się dzeje jak się żegluje po cieplych wodach, gdy temperatura wody wynosi pow. 25 stopni C, a temperatura powietrza spada do np 15 stopni C?
 
 
#4 janjara 2013-01-02 17:12
[quote name="Janjar"]przepraszam odpowiedź powyżej jest dla Dziadu
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.