Ahoj armatorzy i pasjonaci morskich przygód oto ciąg dalszy moich zmagań …
Powiadają “idzie luty podkuj buty” a tu tymczasem w Norwegii 04.02.17r mamy temperaturę ok 10 stopni C a w słońcu odczuwalna była chyba z 16 stopni krótko mówiąc czuliśmy się z kolegami którzy dzisiaj mi pomagali jak był by już maj a to początek lutego :D
W ostatnim czasie udało nam się skończyć czyścić dno oraz górną warstwę poszycia burt , idąc za radą Administratora sprawdziłem jeszcze raz wszystkie elementy konstrukcyjne łajby, i tam nie napotkałem większych zaniepokojeni. Niestety w górnym poszyciu było już inaczej na zdjęciach widać że dużą cześć musiałem wyeliminować.
Jeden ze znajomych czyścił zenze i wyjmował już odparzony silikon, było go tam bardzo dużo i sięgał bardzo głęboko. Nie jestem pewien czy mogę w jego miejsce wlać epoksydową wymieszaną z pyłem drewnianym , a jeżeli mogę do jak najlepiej z takich dość wąskich szpar pozbyć się resztek oleju z silnika a może on nie będzie kolidował .
Znalazłem zerwane nity miedzy pierwsza a drogą planką widać do na zdjęciach ,zastanawia mnie wasza opinia . Prosiłbym również o wasze przemyślenia na temat moich kłopotliwych miejsc jak byście się to tego zabrali ??
FOT.1 Widok od dziobu
FOT.2 Widok prawa burta
FOT.3 Widok od rufy
FOT.4 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę lewa burta
FOT.5 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę lewa burta inny widok
FOT.6 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę lewa burta
FOT.7 Wycięte elementy zniszczone przez próchnicę prawa burta
FOT.8 Wyjęty balast ruchomy z achterpiku o łącznej wadze ok 300 kg aby odsłonić zense
FOT.9 Wyjęty balast ruchomy z achterpiku o łącznej wadze ok 300 kg aby odsłonić zense
FOT.10 Stewa rufowa /rura do staru
FOT.11 Stewa rufowa /rura do staru lewa srona
FOT.12 Stewa rufowa /rura do staru lewa strona
FOT.13 Stewa rufowa /rura do staru prawa strona
FOT.14 Stewa rufowa /rura do staru prawa strona
FOT.15 Stewa rufowa /rura do staru
FOT.16 Stewa rufowa /rura do staru
FOT.17 Stewa rufowa /rura do staru widok zewnętszny
FOT.18 Elementy ze stali nierdzewnej miły chyba na celu zabezpieczenie przed dalszym pękaniem
FOT.19 Wał / udało się usunąć silikon z pomiędzy stępki a planką przystępkową od rufy do silnika, silikon był od parzony ale zdaje mi się że był tam od czasów budowy
FOT.20 Wręgi pomiędzy silnikiem a prowadnicą wału zalane betonem
FOT.21 Przybliżenie pomiędzy stępkę a planke przystępkową pod wałem
FOT.22 Przybliżenie pomiędzy stępkę a planke przystępkową . Zastanawia mnie czy tą szczelinę można było by wypełnić epoksydem wymieszana z wiórami drewna na całej długości stępki
FOT.23 Odkryłem rozszczelnienie pomiedzy pierwsza a druką planką na obu burtach ale na szczęście tylko na odcinku mo 50 cm
FOT.24 Widok zewnętrzny tych planek a na około nitów nalot utlenionego brązu który znajduje się tylko na tych odcinkach
FOT.25 Widok nalotu na lewej burcie
FOT.26 Widok stewy rufowej prawa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju
FOT.27 Widok stewy rufowej prawa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju
FOT.28 Widok stewy rufowej lewa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju
FOT.29 Widok stewy rufowej lewa burta z wyczyszczonym otworem po starym kleju
FOT.30 Widok pod odbojnicą, łączenia pokładu z poszyciem burty
FOT.31 Drewno pod mocowaniem want
FOT.32 Kilka kłopotliwych sytuacji z powierzchnią drewna po zerwaniu antyfoulingu, a mianowicie co z tym zrobić
FOT.33 Kilka kłopotliwych sytuacji z powierzchnią drewna po zerwaniu antyfoulingu, a mianowicie co z tym zrobić
FOT.34 Kilka kłopotliwych sytuacji z powierzchnią drewna po zerwaniu antyfoulingu, a mianowicie co z tym zrobić
Pozdrowienia dla wszystkich i z góry dziękuję za pomoc
Norweski motosailer - remont cz2« poprzednia |
---|