A wiedz początek pracy ..
Tak jak już mówiłem kupiłem gryfa jakiś czas temu więc już zacząłem pracę. Sprawdzałem wszystkie wrengi oraz elementy konstrukcyjne, niektóre elementy były po prostu mokre ale nie zgnite, oraz nie zaobserwowałem próchnicy. Trochę gorzej było z poszyciem w szczególności na styku pokładu z burtami pod odbojnicą dębową . Słabo zabezpieczone przed wodą, woda dostawała się i nie miała jak wychodzić wiedz niszczyła drewno przez lata. Elementy które zaczęły częściowo gnić od razu wyciąłem bądź po wyjmowałem.
Aby sprawdzić stan planki przystępkowej zabrałem się do czyszczenia antyfoulingu. Udało mi się szlifować już większość dna.
Wymontowałem też przegniłą sklejkę z pokładu .
Jacht stoi w Norwegii na wyspie obok której mieszkam zależy mi na dość szybkim zwodowaniu ponieważ promy są dość kosztownie a transport pod dom bardzo kosztowny ...
Jacht stoi na dworze obecnie zabezpieczony plandeką a temperatury z reguły zimą +5 lecz niestety wczoraj spadł śnieg i temperatura spadła to -1 ale w środę będzie +10 i po śniegu.
Stempka jest dębowa i zdrowa . Poprzedni właściciel pomiędzy stępkę a planke przystępkową wcisnął jakiś bezbarwny sylikon widać to na zdjęciach chciałbym go usunąć .
FOT.1 zabezpieczenie po sztormie
FOT.2 zerwana plandeka po sztormie
FOT.3 Demontaż przegniłych elementów koja lewa burta
FOT.4 Demontaż przegniłych elementów koja lewa burta inny widok
FOT.5 Demontaż przegniłych elementów z pokładu koja lewa burta
FOT.6 Demontaż przegniłych elementów z pokładu koja lewa burta
zamontowałem również elementy pod relingiem ale niestety nie mam zdjęcia dorzucę przy następnym artykule
FOT.7 Stewa dziobowa
FOT.8 Widok dziobu
FOT.9 Widok rufy
FOT.10 Widok rufy
FOT.11 Stewa rufowa
FOT.12 Planka przystępkowa
FOT.13 Planka przystępkowa
FOT.14 Stewa dziobowa od strony wewnętrznej
FOT.15 Stępka pomiędzy 2 a 3 wręgą od strony wewnętrznej
FOT.16 Stępka oraz przejście kabla do sonaru echo sondy od strony wewnętrznej
FOT.17 Stępka przy silniku od strony wewnętrznej
FOT.18 Stewa rufowa od strony wewnętrznej
Norweski motosailer - remont cz1« poprzednia | następna »Norweski motosailer - remont cz3 |
---|
Komentarze
Pozdrawiam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.