SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Drewniane Żaglowe Norweski motosailer - remont Norweski motosailer - remont cz2

Norweski motosailer - remont cz2

Email Drukuj PDF

A wiedz początek pracy ..

Tak jak już mówiłem kupiłem gryfa jakiś czas temu więc już zacząłem pracę. Sprawdzałem wszystkie wrengi oraz elementy konstrukcyjne, niektóre elementy były po prostu mokre ale nie zgnite, oraz nie zaobserwowałem próchnicy. Trochę gorzej było z poszyciem w szczególności na styku pokładu z burtami pod odbojnicą dębową . Słabo zabezpieczone przed wodą, woda dostawała się  i nie miała jak wychodzić wiedz niszczyła drewno przez lata.  Elementy które  zaczęły częściowo gnić od razu wyciąłem bądź po wyjmowałem.

Aby sprawdzić stan  planki przystępkowej zabrałem się do czyszczenia antyfoulingu. Udało mi się szlifować już większość dna.

Wymontowałem też przegniłą sklejkę z pokładu .

 

Jacht stoi w Norwegii na wyspie obok której mieszkam zależy mi na dość szybkim zwodowaniu ponieważ promy są dość kosztownie a transport pod dom bardzo kosztowny  ...

Jacht stoi na dworze obecnie zabezpieczony plandeką a temperatury z reguły zimą +5 lecz niestety wczoraj spadł śnieg i temperatura spadła to -1 ale w środę będzie +10 i po śniegu.


Stempka jest dębowa i zdrowa . Poprzedni właściciel pomiędzy stępkę a planke przystępkową wcisnął jakiś bezbarwny sylikon widać to na zdjęciach chciałbym go usunąć .

FOT.1 zabezpieczenie po sztormie

FOT.2 zerwana plandeka po sztormie

FOT.3 Demontaż przegniłych elementów koja lewa burta

FOT.4 Demontaż przegniłych elementów koja lewa burta inny widok

FOT.5 Demontaż przegniłych elementów z pokładu koja lewa burta

FOT.6 Demontaż przegniłych elementów z pokładu koja lewa burta

zamontowałem również elementy pod relingiem ale niestety nie mam zdjęcia dorzucę przy następnym artykule

 

FOT.7 Stewa dziobowa

FOT.8 Widok dziobu

FOT.9 Widok rufy

FOT.10 Widok rufy

FOT.11 Stewa rufowa

FOT.12 Planka przystępkowa

FOT.13 Planka przystępkowa

FOT.14 Stewa dziobowa od strony wewnętrznej

FOT.15 Stępka pomiędzy 2 a 3 wręgą od strony wewnętrznej

FOT.16 Stępka oraz przejście kabla do sonaru echo sondy od strony wewnętrznej

FOT.17 Stępka przy silniku od strony wewnętrznej

FOT.18 Stewa rufowa od strony wewnętrznej

Poprawiony: poniedziałek, 16 stycznia 2017 14:18  

Komentarze  

 
#1 Jakub 2017-01-16 12:27
Bardzo fajny jacht i mnóstwo pracy zapowiada się ciekawie.
Pozdrawiam
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.