Ahoj armatorzy i pasjonaci morskich przygód i nie tylko…
Prosze na wstępie o wyrozomiałość … Mam na imię Dawid i od jakiegoś czasu jestem Armatorem pięknej drewnianej krypy, udało mi uratować mam nadzieję od zniszczenia ten piękny Jacht o wymiarach :
Długość- 33 stopy czyli około 10.05 m
Szerokość- 3,45 m
Zanurzenie- około 1,5 m
Ożaglowanie typu Kecz Bermudzki
Konstrukcja Sneka
Rok produkcji ok 1986 właściciel nie był pewien, przynajmniej tak zrozumiałem
Jacht nabyłem po pewnym incydencie, właściciel uderzył o skały ,o które nietrudno w tym rejonie Norwegii . Niestety puściły nity pierwszej planki (zalałem zenzę wodą i zrobiłem kilka zdjęć przecieku który jest po całej długości stępki)woda dość mocno dostała się do środka i zalała ponoć cały silnik, po czym krypa została wyciągnięta na brzeg. Niestety poprzedni właściciel starał się zabezpieczyć dek części dziobowej, ale nie wyczyścił ani dokładnie starego silikonu “sikaflexu” ani nie odkurzył pyłu przed położeniem nowego silikonu, co poskutkowało częściową próchnicą sklejki na pokładzie. Niewłaściwie została przytwierdzona również odbojnica z dębu, co spowodowało uszkodzenie w niektórych miejscach poszycia burt, na szczęście części konstrukcyjne nie noszą śladów uszkodzeń .
Teraz staram sie oczyścić dno z antyfulingu poniewaz nie był czyszczony przez lata tyko nakładane kolejne warstwy które zaczęły same z grubości odpadać i odpryskiwać .
Przede wszystkim chciałbym odświeżyć i przywrócić dawną świetność.
Przez lata byłem żeglarzem i pomagałem przy renowacjach zimową porą, jako takie pojęcie i doświadczenie mam…..raczej mam nadzieje że mam i mi wystarczy.
Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc i sugestie w jaki sposób dokonać renowacji bądź zabezpieczenia dna przed przeciekaniem ?
FOT 1 Nawa robocza GRYF
FOT.2 Stanowisko sternika wewnętrzne
FOT.3 Stanowisko sternika zewnętrzne
FOT.4 Achterdek "rufa"
FOT 5. Fordek "Pokład dziobowy"
fot.6 Wejście do sterówki prawa burta
FOT.7 Pobór wody, zbiorniki paliwa (achterpik) po prawej silnik
FOT. 8 Silnik około 100 KM
FOT.9 Przednia ściana sterówki
FOT.10 Koja dziobowa lewa burta
FOT 11. Konstrukcja wewnetrzna forpik
FOT. 12 Stewa rufowa
FOT 13 -przeciek przy stępce
FOT. 14 Balast w kierunku rufy i przeciek przy stępce.
FOT 15. Pęknięta planka
FOT. 16 Stewa dziobowa
FOT. 17 Stewa rufowa
FOT.18 Płetwa sterowa
następna »Norweski motosailer - remont cz2 |
---|
Komentarze
PIĘKNY JACHT
PIĘKNY
Dużo pracy ale warto poświecić te godziny aby przywrócić blask tej łodzi.
Pamiętaj że zalewając łódkę od wewnątrz - działają zupełnie inne siły na poszycie. Jakbyś się uparł (wierzę że nie ) to po zalaniu wnętrza po krawędź kadłub może się rozpaść
Trochę zmieniłem układ zdjęć - proszę dopisz który to element jest na konkretnym zdjęciu. Łatwiej będzie podpowiadać,
W następnym komentarzu będą konkretne wskazówki
Pozdrówki
Adam
Następnym razem postaram się lepiej opisać zdjęcia.
Pozdrawiam Dawid
Zacznij od wkrętaka i wciskaj go we wszystkie czarne/ciemne elementy konstrukcji,
Zwłaszcza nadstępkę, stępkę i denniki oraz wręgi.
Rób fotki i pokaż.
Zapisuj gdzie miękkie bo to do wymiany. Zobacz czy się drewno "łuszczy"
Zajrzyj (daj foto) do samej stępki jaki jest jej stan?
Nie obędzie się bez zdjęcia planki przystępkowej aby zobaczyć co się dzieje. zresztą dziobnicę trzeba dobrze obejrzeć. Co do zdejmowania farb tym na razie się nie zajmuj i tak trzeba będzie zdjąć całość. Na razie oceń straty - ale patrz dokładnie aby nie robić roboty 2 razy....
Sprawdź to co napisałem powyżej i daj znać.
Pozdrawiam Dawid
ps. poprawiłem opis zdjęć i jeszcze raz dziękuję za poprawienie artykułu
Pozdrawiam serdecznie Dawid
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.