PIĄTEK, 8 LIPCA 2011
Start
Ten artykuł będzie dokumentował moją budowę katamaranu Quinto2 projektu Pana Bazylego Lisiewicza.
Pozdrawiam,
Sławek
Garaż 6x9 metrów w środku- od domu 10 metrów
Wycięte wręgi na oba kadłuby ze sklejki okume
Klejenie listew- 8m długości. Widoczny na środku słup ma być wkrótce usuniety.
Przygotowywanie fundamentu pod budowę- tzw. strong back z metody Iana Farriera
I gotowe.
Po wakacjach
Burty i dno wytrasowane,dno również wycięte na oba kadłuby. Przydały się zarówno strong back jak i płyty OSB i oczywiście długie na 8m listwy
SOBOTA, 10 WRZEŚNIA 2011
Forma już prawie prawie
I nagle, wyłania się kształt kadłuba (a właściwie połowy). Początkowy etap prac to trasowanie , mierzenie, wycinanie...i znowu to samo. Ale każdy ten etap jest inny, wymaga innych technik, innych sposobów, i duuuuuużo myślenia, a właściwie kombinowania. Teraz poziomowanie i pionowanie podstawy i juz ustawianie wręg.
Wypełnianie formy
Sosnowe listwy dokręcone do formy. Całość daje kształt dna i burty. Oj, trzeba zamawiać tkaninę szklaną. U góry formy , po prawej widać dokręcony już płat denny a na nim leży przygotowany cały płat burtowy.
Belka rufowa
Sklejone doczołowo elementy sklejki
Belka ma 4,2 m, składa się z czterech ścian zewnętrznych, wzmocnionych listwami 20x30 i wręgami.
Belka ma 4,2 m, składa się z czterech ścian zewnętrznych, wzmocnionych listwami 20x30 i wręgami.
Listwy już czekają, na elementy ścianek zewnętrznych.
Listwy doklejone do 4,2 metrowych ścianek. Te cegły przeklinałem przez ostatnie trzy lata. Przekładane z miejsca na miejsce w końcu do czegoś się przydały- są niezłej jakości dociskami.
Plan wykonany:
Założyłem, że w miesiącach zimowych, w każdym z nich zrobię jeden element. W grudniu było ciężko z czasem ale dzisiaj, w ostatnim dniu grudnia i starego roku, ukończyłem belkę rufową. Spieszyłem się jak diabli, żeby móc z podniesioną głową przywitać Nowy Rok. Wszystkim Wam, drodzy czytelnicy mojego bloga- Szczęśliwego Nowego Roku!!!
ŚRODA, 7 GRUDNIA 2011
Listwy na belki
Listwy zukosowane i sklejone. Szkoda że nie można dostać takich 5- metrowych, nie wiem czemu ale tej części pracy nie lubię ale już za mną.
NIEDZIELA, 4 GRUDNIA 2011
Ewakuacja
Listopad przeleciał- jakoś szybko ale nie mogłem wytrzymać i wybrałem się do Egiptu na nurkowanie. Akumulatory doładowane.
Przygotowałem się do ewakuacji z warsztatu do garażu w domu. Tam już zimno pomimo, że kupiłem ogrzewacze gazowe. Grzeją szybko i zaskakująco sprawnie ale robi się dopiero ciepło jak kończę pracę. Auto zazna w końcu co to jest zima, a i mi przyda się ruch z rana (jego odśnieżanie). Zabezpieczyłem folią to co do tej pory zrobiłem, przeniosłem narzędzia i inne szpargały. Zimę spędzę na robieniu belek (dziobowej, rufowej, podmasztowej) i kokpitu.
Przygotowałem się do ewakuacji z warsztatu do garażu w domu. Tam już zimno pomimo, że kupiłem ogrzewacze gazowe. Grzeją szybko i zaskakująco sprawnie ale robi się dopiero ciepło jak kończę pracę. Auto zazna w końcu co to jest zima, a i mi przyda się ruch z rana (jego odśnieżanie). Zabezpieczyłem folią to co do tej pory zrobiłem, przeniosłem narzędzia i inne szpargały. Zimę spędzę na robieniu belek (dziobowej, rufowej, podmasztowej) i kokpitu.
Poniżej wycięte elementy ze sklejki do belek rufowej i dziobowej
Komentarze
Jaka pianka czy sklejka pójdzie na kadłub?
Pianka 80kg/m3 Divinycell, 10mm burty, 15mm pokładówka i dno kadłubów, 600- 900 g biaxial szkło i lokalne wzmocnienia
Tak ciekawie się zapowiada relacja..
Pozdrówki
Adam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.