2010-03-06
Dzisiaj udało mi się zamontować kabestany i wantowniki. Zrobiłem przymiarkę stoperów, bloków kierunkowych i bloczków talii grota. . Odebrałem również obszyte materace.
Teraz o materacach.
Przyciąłem je za dokładnie i takie dałem do obszycia. U krawcowej obszyte materace wyglądały jak stół. Równiutkie, płaściutkie. Po obszyciu zrobiły się szersze o kilka grubości materiału. Wkładając je w koje gąbka się ścisnęła i powstał nadmiar materiału w postaci fałdek. Chcę podpowiedzieć innym budującym łódki żeby gąbki przycięli o około 1-2 cm węższe na szerokości i długości. To da gwarancję, że nie będzie fałdek na prawidłowo zrobionym obszyciu. Ja je mam i będę musiał coś z tym zrobić. Zwężę gąbki i przeszyję od środka jeszcze raz tkaninę. Nie ma rady.
2010-03-08, 22:45
Dzisiaj montowałem handrelingi. Przykręciłem je wkrętami nierdzewnymi fi 6 x50 z płaskim łbem, po dwa na każde podparcie od spodu. Stopki uszczelniłem sikafleksem . Zamontowałem sztagownik.
Pomalowałem również rufę i zamontowałem na tylnej grodzi listwę wykańczającą. Na razie nie maluję na granatowo tego elementu. Tam przyjdzie jeszcze drabinka, silnik, podpora masztu, napis portu macierzystego. To wszystko powinno stonować wygląd tyłu łódki.. Nakleiłem napisy na burtach.
2010-03-10
Zamontowałem okucia pokładowe. Od spodu dałem podkładkę ze sklejki/ Okucia przykręciłem śrubami z nakrętkami samokontrującym na sikaflex .Umiejscowione one są w miejscu mało komunikacyjnym i dlatego są na wierzchu. Może trzeba będzie je schować to wtedy podkładką będzie deska dębowa o grubości 2 cm. Nakrętki wpuszczę w deskę. Tak jak leo828 pisał fały będą dotykać pokładu. By tego uniknąć w miejscu gdzie leży flamaster zamontuję płaskownik 30x30x150 z białego poliamidu. On podniesie liny na odpowiednią wysokość. Pozostaje zamontować mi kabestany fałowe na które czekam. Są tylko czarne a mnie odpowiadają popielate lub szare.
2010-03-17
Zamontowałem knagi i półkluzy dając pod nie solidne podkładki ze sklejki 8mm. Okucia kupiłem u geronimosina. Są naprawdę solidne i ładnie wykonane. Następnie przeszlifowałem planki i dwukrotnie naniosłem na nie olej do impregnacji drewna. Olejowałem olejem firmy Altaxin mokre na mokre. Po drugiej warstwie całość przetarłem ręcznikiem by wyrównać rozprowadzenie oleju. Trzecie olejowanie za jakiś czas. Pozostało mi zrobic elektrykę. Jakoś muszę się z nią uporać. Ale to w kwietniu. Mam nadzieję że wtedy zamontuję kosze i słupki relingów.Odmeldowuję się. W piątek wyjeżdżam na narty. mam nadzieję, że spotkam się z Erim .
2010-04-06
Poświąteczną pracę rozpocząłem od zmiany napisów na burtach ( numery ) i na rufie . Wszystkie napisy zrobione są jednakową czcionką. Myślę, że teraz są już OK.
Zamontowałem również kabestany fałowe ( K2) i wentylator solarny( made in Tajwan ). Wentylator zamontowałem w części dziobowej by ciągnął powietrze przez jak największą część łódki.
2010-04-10
Kiedyś, podczas odwiedzin mnie i Horna Murago poddał mi pomysł mocowania schodków za pomocą zasuwek drzwiowych, tak by można je było w łatwy sposób demontować i mieć dostęp do akumulatora, który będzie zamontowany pod ich stopniem. Tak też zrobiłem. Dzięki Jurku .
Postanowiłem zdemontować z półpokładów listwy drewniane z szynami szotowymi. Otwory po nich ( 22 szt. ) zakołkowałem. Szyny szotowe umieszczę na stoprelingach które zamontowałem wzdłuż burt. Pozostałe stoprelingi przykręcę po ustawieniu słupków relingowych. Zamontowałem rumpel ( pokręciłem nim sobie ) a także panel solarny.
Szyny szotowe są już na właściwym miejscu.
2010-04-20
Wczoraj wraz z kolegą giąłem rurki, a dzisiaj.....
Po rozmieszczeniu słupków relingowych mogłem rozplanować pozostałe stoprelingi i zacząć je robić.
Wykonałem je z deseczek iroko o szerokości 47 mm i grubości ok 27 mm.
Są prawie gotowe. Obróbkę górnej krawędzi wykonam po przymocowaniu ich do pokładu.
Poszczególne etapy wykonania pokazałem na fotkach ( z myślą o Szkutniku amatorze ). Do wywiercenia otworów użyłem wiertła fi 40 mm. Szpigaty zrobiłem na 100 mm długości a przerwy między nimi mają 50 mm. Czas wykonania 2 h.
_________________
Pozdrawiam.
Wojtek
Pasja 800 - Finisz budowy« poprzednia | następna »Pasja 800 budowa część 10 |
---|