SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Patenty i porady Okucie dziobowe

Okucie dziobowe

Email Drukuj PDF

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum

Mam 53 lata z tego 40 na wodzie, patent sternika morskiego, wszystkie swoje łódki budowałem sam

Budowałem w technologii drewnianej jak również laminatowej, zarówno ręcznie jak i w podciśnieniu,

Laminaty od podstaw, czyli  od kopyta po wyrób finalny

Mam dostęp do form jachtów Vis45, 65, pelikanus 730, rower wodny, kajak dwu osobowy, jachcik otwarto pokładowy Demol, wykonuję płetwy sterowe, jarzma steru ze stali oraz laminatu, rumple ze stali , z drewna z laminatu, w zasadzie do każdego jachtu, ponadto wszystkie okucia pokładowe, poza ściągaczem i kabestanem, knagi, organizery, bloczki, talie grota , kosze, stójki itp.

Poza tym zabudowy kadłubów z drewna, materace, tapicerkę burt, instalację elektryczną, gazową , wodną.

Jestem jednak tylko amatorem i niegodnym naśladowcą moich znamienitych kolegów ze środowiska żeglarskiego oraz projektanckiego z Kielc.

Tyle tytułem wstępu

Teraz chciałbym zaprezentować Szanownym kolegom w żeglarstwie okucie dziobowe mogące znacznie ułatwić pracę przy kładzeniu masztu.

Założenie było takie że chciałem wyeliminować konieczność wychodzenia na dziób w momencie kładzenia czy stawiania masztu w celu zabezpieczenia czy rozłączenia zblocza

W moim okuciu wszystkie konieczne czynności wykonujemy z kokpitu za pomocą linki manewrowej oraz liny stanowiącej talię dla tego zblocza

Niema żadnej możliwości przypadkowego rozpięcia tego zblocza

Jako dodatkowe zabezpieczenie ( takie na wyrost ) stosuję wybraną i zaknagowaną talię tego zblocza, tak że gdyby jakimś cudem zblocze się nie zapięło, czy rozpięło się  w trakcie pływania  to maszt i tak będzie stał.

Zblocze może być wykonane w dwu wersjach tj szeregowe w diametralnej jachtu lub równoległe prostopadle do diametralnej

Nie podaję konkretnych wymiarów ponieważ zależy to od wielkości jachtu, oraz ilości miejsca do jego montażu

Załączam zdjęcia zblocza  w wersji szeregowej – po diametralnej oraz rys. zblocza prostopadłego do diametralnej

 

Liczę na opinię Szanownych na temat przydatności tego patentu ponieważ zamierzam uruchomić seryjną produkcję

Pozdrawiam

 

Jakoś nie mogę dołączyć rysunku zblocza prostopadłego Yell

 

 

 

 

Poprawiony: wtorek, 05 stycznia 2016 19:07  

Komentarze  

 
#1 wolnym 2016-01-05 12:15
Cześć, podaj do siebie jakiś kontakt ? Mój mail marcin.wolny@gmail.com
 
 
#2 Administrator 2016-01-05 19:08
Być moze chcesz wstawić zbyt duży rozmiar rysunku tak jak te które wstawiłeś i juz poprawiłem (zmniejszyłem rozmiar)
 
 
#3 struna59 2016-01-06 16:01
Ahoj! Rozumiem , że fał zblocza masztu oraz fał manewrowy sprowadzone są do kokpitu. oba fały leżą na pokładzie. Pracując na pokładzie można przez nieuwagę kopnąć fał manewrowy i maszt jest wypięty ?
W tym momencie trzyma go napięty fał zblocza?
 
 
#4 Tadeusz Kotowski 2016-01-07 08:35
Nie można przypadkowo wypiąć zblocza, aby je rozpiąć należy użyć jednocześnie linki manewrowej i fału odbywa się to tak - najpierw podbieramy fał, w tym momencie zblocze kasuje 2.5mm luzu i dopiero teraz linka manewrowa może zwolnić zaczep
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.