SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Rambler Pędziwiatr Rambler Pędziwiatr dalsza część remontu 22.04.2008

Rambler Pędziwiatr dalsza część remontu 22.04.2008

Email Drukuj PDF

Nowe fotki z remontu (22.04.2008)


Witam Adamie,

Miałem teraz trochę czasu to i moje prace posunęły się dużo do przodu.
Zakończyłem wszystkie prace związane z remontem konstrukcji i rozpocząłem wykończeniówkę.
Prace konstrukcyjne to dla mnie wszystko nadające kształt i parametry wytrzymałościowe tzn. również koje, półki różne schowki i udoskonalenia. Rozpocząłem wykończeniówkę, czyli obkładanie ostateczną warstwą, która nada charakter. Równocześnie mocuję wszystkie potrzebne drobne elementy, a to zaczyna ciągnąć po kieszeni ( szukanie różnych kawałków klasówki do mocowań olinowania) przez to prace posuwają się bardzo wolno.

Moją odnowioną konstrukcję wykonałem ze sklejki grubości 5 mm, a teraz obkładam na kleju poliuretanowym sklejką 4 mm dopasowując słoje i gatunki drzewa. Części pionowe obkładam sklejką mahoniową, a nad poziomymi właśnie się zastanawiam. Mam zamiar wykonać powierzchnie pionowe ciemne, a poziome jasne wstawiając dodatki kontrastowe. Ten system pozwala mi zakryć prawie wszystkie wkręty, a te które będą musiały zostać będą ozdobnymi wkrętami mosiężnymi.
W długi wekend majowy zamierzam zamknąć dach kabiny i wówczas będzie widoczny ostateczny kształt.

Zdecydowałem ostatecznie o nie robieniu miecza lecz pozostawię imitację w postaci skrzyni mieczowej, wykonuję obecnie kopyto do falszkila, który pomimo, że posiadam drewno na niego wykonam z żelbetu. Kopyto jest wykonane ze styropianu i obecnie kończę go laminować, następnie za pomocą rozpuszczalnika Nitro wytopię styropian i włożę dużo stali dla obciążenia i wytrzymałości a następnie zaleję zpolimerowanym betonem. Całość po zakończeniu wiązania betonu zamknę laminatem.
Do wykonania kopyta nie można stosować żywicy poliestrowej bo ona od razu rozpuszcza styropian, tu musi być żywica epoksydowa i to obowiązkowo bezrozpuszczalnikowa. Tego nauczyłem się w młodości będąc modelarzem lotniczym. Tak wykonywaliśmy kadłuby modeli szybowców. Stwierdziłem, że sam beton będzie za lekki i za słaby dlatego dołożę duuuużo stali ( powinien wg moich obliczeń ważyć 120-140 kg ).
Aby nie stracić na powierzchni oporu bocznego ze względu na brak miecza postanowiłem zwiększyć zanurzenie i powiększam głębokość falszkila o 5 cm.

Obecnie zastanawiam się nad zastosowaniem i wyborem pantografu dlatego, że okładając chcę ukryć śruby mocujące go.

Adamie ty już pływałeś swoim ramblerkiem to podpowiedz mi jak wygląda sprawa ruchomego pantografu, czy jest konieczne posiadać możliwość opuszczania, czy wystarczy tylko półka do mocowania silnika, którego zresztą jeszcze nie posiadam.
Pozdrawiam Irek

Adam: - W sprawie pantografu-
Mam zamontowaną półkę do mocowania silnika, czyli jest nieruchome. Z tym że moje pływanie na silniku odbywało się na jeziorze gdzie nie było wcale potrzeby podnoszenia silnika. Silnik był potrzebny do ćwiczenia manewrów silnikowych, przed egzaminem na żeglarza w moim klubie. Pożyczyłem Ramblera na te ćwiczenia (obyło się bez strat :-) ) i dlatego na szybko zrobiłem taką półkę do silnika. Silnik po pochyleniu wystawił stopę ze śrubą ponad wodę, i jak dla mnie półka jest ok.
Ruchomy pantograf mógłby być sprawniejszy - ale nie mogę tego potwierdzić jak że takiego nie mam.
Mocowanie silnika musi być dość mocno przesunięte na bok ku burcie aby śruba nie kolidowała ze sterem . Jest mało miejsca na pawęży.
Zdjęcie mojego mocowania dla silnika umieściłem w dziale "Porady i plany". Samo mocowanie jest zrobione w 2 godziny na szybko - było potrzebne "natychmiast" - jeśli się nie sprawdzi w dłuższych rejsach - zmienię je - na dziś sprawuje się bez zastrzeżeń. Pozdrowionka Adam



A tu nowe zdjęcia przesłane przez Irka

 

Poprawiony: poniedziałek, 11 stycznia 2010 16:34  

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.