Nareszcie wyczekaliśmy dobrą wyżową pogodę, przestało padać, słońce przez 2 dni wysuszyło wilgoć w otoczeniu i mając prognozę na dobrą pogodę mogliśmy przystąpić do laminowania kadłuba.
Kadłub najpierw dokładnie wyszpachlowany, wyszlifowany i odtłuszczony, został nacięty w części dennej która będzie usunięta wraz ze stępką.
W odległości około 10 cm od krawędzi pierwszego obła, biegnie linia cięcia poszycia.
Cięcie zrobione z tzw. "mostkami" czyli przerwami aby mimo przecięcia zachować sztywność kadłuba.
Wycięta część została oklejona folią polipropylenową (PE) aby wylaminowane warstwy nie przykleiły się do niej.
Niestety ta folia całkowicie zawiodła nasze oczekiwania i po położeniu 1 warstwy laminatu zaczęła się fałdzić w sposób katastrofalny.
Trzeba było przerwać laminowanie i po zerwaniu pomarszczonej folii okleić dno brązową taśmą klejącą.
Dalej poszło już bez niespodzianek, do laminowania wyjątkowo i celowo zamiast epoksydowej użyliśmy żywicy poliestrowej i maty szklanej 300 g/m2. Położony laminat jest tak gruby, że z czasem można usunąć resztę drewnianego poszycia i będziemy mieli całkowicie laminatowy kadłub.
Mata została położona "mokre na mokre", poszczególne pasy kładzione na styk, a następne warstwy z przesunięciem o połowę szerokości.
Na burtach połozyliśmy 3 warstwy maty, na drugim oble 6 warstw, na dnie 10 warstw, na pasie stępkowym około 20 warstw.
Aby nie pogubić się ile warstw maty jest położone i w którym miejscu kłaść następny pas, użyliśmy kolorowych nici, które kładzione były na końcu pasa. Dzięki temu mimo "zniknięcia maty" wiadomo było gdzie kłaść następny pas maty.
Poniżej trochę zdjęć z laminowania. (zdjęcia mają odcień niebieski z powodu niebieskiej folii na dachu "stoczni")
Wierny kibic naszej pracy
Chwila przerwy na siusiu i picie :-)
Wlaminowana kolorowa nitka, pozwalająca ustalić gdzie już było laminowane
Piwo i dyskusje po pracy
Zadowolony szefo :-)
Na drugi dzień nadal wszystko ok....
Rambler Włóczykij - szpachlowanie i malowanie kadłuba« poprzednia | następna »Rambler Włóczykij - Oczyszczanie, szlifowanie kadłuba |
---|