Witam Fanów Bonito,
Wydawało mi się że niewiele zrobiłem od ostatniego wpisu, ale okazuje się że dość dużo i można już napisać dalszy ciąg "szkutniczej opowieści".
W poprzedniej części pokazałem przyszywanie burt.
Teraz kolej na obrazki z klejenia burt, pawęży i przelaminowania taśmą szklaną połączeń.
Wmontowałem też gródź (dziobówka/sterówka) pokrytą mahoniem. Muszę przyznać że robi wrażenie. Bardzo ładnie wygląda, mahoń nadaje takiego "szlachetnego wyglądu"
I od razu przymiarka wzdłużnika podpierającego półpokład. - Pasuje "jak od tego jachtu"
Spoina dno/burta przed szlifowaniem
I ta sama spoina - wyszlifowana i przelaminowana paskiem taśmy:
Sklejony i przelaminowany dziób:
Zaczynamy przyszywać ścianki bakdecku
Widać luźno położony płat ścianki
Teraz za pomocą "trytek" drutu i klapek ustawiamy ściankę.
Następnie druga ścianka na PB i mozna zacząć przymierzać pokładniki.
Jakoś uciekło - przed bakdeckiem wkleiłem gródź "kotwiczną".
Widac dwa wycięcia - dolne to jaskółka, górne tam będzie luk inspekcyjny do komory łańcucha kotwicznego.
Potem sklejamy ścianki z burtami, pokładnikami i wzdłużnik pokładu. Dziób nabiera sztywności i mocy..
Wklejone dno komory kotwicznej. Dojdzie jeszcze wzmocnienie wzdłużnika dla windy kotwicznej - ale to troche później.
Po spotkaniu z Armatorem - pozostał u mnie zbiornik paliwa i kilka innych drobnych "szpejów"
Zbiornik ma o ile dobrze pamiętam około 250 litrów. Dzięki temu zasięg Bonito jest duży.
Teraz dokleiłem półpokłady, (spoina przed szlifowaniem).
Widać wzdłużnik na którym opiera się półpokład.
Dopasowanie podłóg polega na drobnym doszlifowaniu na długości i ukosowaniu krawędzi przylegającej do burt.
Położone podłogi
Naszkicowałem miejsca posadowienia ścianek wewnętrznych i postawiłem je "na sucho" aby zobaczyć czy wszystko pasuje.
Drobna poprawka linii przylegania do profilu burty i proszę ścianki stoją i pięknie wyglądają
Widok na PB (prawą burtę) - gródź główna, ściana WC, ściana kambuza, gródź dziobówka/sterówka.
To samo widoczne od dziobu. Dodatkowo widać na LB ścianę szafy i ściankę - wspornik siedzenia dinety.
Widać następną ściankę dinety. Siedzenia dinety są jednocześnie usztywnieniem burt i półpokładów.
Rozmontowałem wszystko, i wyciągnąłem podłogi.
Zaznaczyłem na LB podłodze otwory bakist i do ręki wyrzynarka i poszłooooooo....
Ostrze ( OSTRE !!! ) z prostopadłymi zębami
i efekty
I to na dziś byłoby tyle.
Jutro działam dalej - do zobaczyska za czas jakiś.
Pozdrówki
Adam
Bonito 760 "Sissi" ściany,siedzenia,sterówka« poprzednia | następna »Bonito 760 "Sissi" burty przyszyte |
---|
Komentarze
I dla czego pod otworami bakist przegrody nie pasują tylko są na środku otworów ? Ostatnie zdjęcie ....
Połączenie palcowe jest wycinane komputerowo. Dokładność wycinania 0,25 mm - aż za dokładnie i czasem trzeba troszkę przeszlifować aby powstał większy luz.
Wytrzymałość jest bardzo wysoka tym bardziej że to połączenie jest obustronnie przelaminowane.
co do bakist i przegród. Przegrody które widać to elementy kratownicy-rusztu która jest "kręgosłupem" łodzi. Natomiast otwory i pokrywy bakist wycina się dopiero po zaplanowaniu miejsca ustawienia ścian wc, szafy, kambuza, siedzeń itp. Nie wiadomo jakie klient ma preferencje. Czy kambuz po lewej czy na prawej burcie, czy szafa mała czy duża, czy kibelek 70 cm czy 90 cm szeroki. Czyli nie można determinować bakistami - ustawienia ścian. Najpierw ściany a potem bakisty. Te bakisty są na tyle duże że nie ma problemu z ich wykorzystaniem mimo podziału przez kratownicę.
Pozdrówki
Adam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.