Witam wszystkich pozytywnie zakręconych.
Łódka przywieziona.Pierwsze oględziny zrobione no i zapału trochę ubyło.
Pokład niestety okazał się dość sfatygowany
Skrzynka mieczowa też dziurawa
Dno też takie sobie
Po pierwsze postanowiłem ustalić co to za łajba.Dzięki pomocy kolegów z portalu sailforum bardzo szybko dowiedziałem się,że jest to
no i teraz poczułem się pewniej.Dowiedziałem się że jest to bardzo stara konstrukcja i od razu poczułem jakiś sentyment do tej łódeczki.Udało mi się zdobyć telefon do Pana Norberta Patalasa który był uczniem konstruktora żaglówki i od niego nabyłem kompletne plany.
Teraz wszystko wydaje się łatwiejsze.
Na początek usunąłem pokład
A potem skrzynkę mieczową
Teraz muszę pomyśleć co dalej…..
P 7 BIS« poprzednia |
---|
Komentarze
Jak porobisz pokładniki przyjrzyj się wzdłużnikom i dennikom dna. Trochę zacząłeś w odwrotnej kolejności jako że najpierw lepiej zacząć od dna, potem burty i na koniec pokład ale już zrobione i jedź dalej.
Czyli po zrobieniu pokładników i wzdłużników pokładu obejrzyj dokładnie dno. Jeśli sklejka dna wymaga wymiany to odwróć łódkę zdejmij dno i kolejno (nie jednocześnie) wymień uszkodzone denniki i wzdłużniki. (burty cały czas zostaw zamontowane)
Po zrobieniu denników możesz położyć ewentualnie nowe dno. następny ruch to burty. potem skrzynka mieczowa i dopiero pokład.
Jeśli coś jest podejrzane i niepewne - wywalaj i nowe. Jak zostawisz bubel będziesz potem miał 3 razy więcej pracy aby poprawić.
Kieruj się zasadą - robić wolniej ale od razu dobrze i dokładnie.
Jaki klej używasz?
będzie piękna łódeczka...
Pozdrówki
Adam
wkrótce wstawię fotki z remontu P7Bis zakonczonego w ubiegym roku - też byo sporo roboty ale myslę że bylo warto
z niecierpliwością czekam na fotki !!!!!
chyba że polecasz jakiś konkretny produkt
pozdrawiam
Miesza się Tekst jest dostępny tylko dla zarajestrowanych użytkowników. nic się nie stanie. Ogólnie odporne na małe błędy mieszania.
Można mieszać w Tekst jest dostępny tylko dla zarajestrowanych użytkowników. Idealny pojemnik do odmierzania. Następnie wrzucasz to do pojemnika Tekst jest dostępny tylko dla zarajestrowanych użytkowników. i mieszasz, jeśli kleisz miejsca gdzie nie ma spływać klej dosypujesz Tekst jest dostępny tylko dla zarajestrowanych użytkowników. i nie spływa doskonale wypełniając miejsce klejenia.
Dla elementów które nie przenoszą obciążeń, jakieś ozdobniki możesz użyć kleju Tekst jest dostępny tylko dla zarajestrowanych użytkowników.
Jak tam postępują prace destrukcyjne?
Metoda sprawdzania czy drewno może zostać czy trzeba wymienić to Tekst jest dostępny tylko dla zarajestrowanych użytkowników.
Nic nie zostawiaj co budzi podejrzenia - spieprzy się szybciej niż myślisz.
Piękna łódka - dobrze pływa - działaj - choć pracy przed Tobą dużo ale radość będzie olbrzymia....
Pozdrówki
Adam
Marcinie czy istnieje taka możliwość, że podzielisz się planami konstrukcyjnymi tego jachtu, ponieważ były by dla mnie bardzo przydatne podczas remontu.
Z góry dziękuje za odpowiedź.(cinekdive@op.pl)
Pozdrawiam!
Marcin
czy mógłbym prosić o telefon do pana Patalasa? Ja także potrzebuję od niego planów, tyle że P6. Mój adres radek.radziejewski@gmail.com
z góry dziękuję i pozdrawiam,
Radek Radziejewski
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.