SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Korsar 1968 rok- remont Korsar 1968 rok- remont cz.4

Korsar 1968 rok- remont cz.4

Email Drukuj PDF

czekaliśmy czekaliśmy i czekaliśmy.....

korsarz sechł i sechł. Po kilku miesiącach gdy mieliśmy już pewność, że cała wilgoć wyszła ze wszystkich warstw obłogu rozpoczął sie etap łatania dziur.

Na poniższym zdjęciu, załatana dziura obłogami mahoniowymi ułożonymi diagonalnie. Obłogi wklejona na żywicę.

Increase

 

No i nareszcie: kadłub bez dziur ;) Teraz tylko kosmetyka, szpachlowanie płaszczyzn w celu ich wyprowadzenia.

Increase

Increase

 

Po wyschnięciu szpachli czas na szlifowanie...

Increase

Increase

 

Po wyprowadzeniu całej płaszczyzny kadłuba czas na kelejenie obłogów (na żywicę). No poniższych zdjęciach widać pierwsze przyklejane pasy...

Increase

 

Zakupiony obłóg...

Increase

Increase

 

 

Po przyklejeniu całej burty należało zapewnic odpowiedni docisk "nowej" warstwy obłogu do "starego" kadłuba. W tym celu zostały wykonane listewki (oklejone taśmą klejącą) i przystrzelone zszywkami do całej przyklejonej powierzchni. Musieliśmy miec pewnośc że obłóg zostanie we wszystkich miejscach dobrze przyklejony (bez purchli powietrza). Listewki zostały oklejone taśmą, ponieważ wychodząca szczelinami żywica mogła by je przykleić do wierzchniej warstwy obłogu.

Increase

Increase

Increase

 

Po kilku dniach, listewki zostały zdjęte. Zostały po nich otworki...

Increase

Increase

Increase

 

Abydziurki p ozszywkach zniknęły należało całą burte nasączyć wodą destylowaną. Drewno "spuchło" i dziurki sie zamknęły. Ot takie czary mary ;)

Increase

Increase

 

Po zrobieniu oklejeniu obłogiem obydwu burt, zdecydowałem się na laminat transparentny coś w rodzaju 'west system". Bardoz cieniutka warstwa zbrojonej żywicy na powierzchni kadłuba. Taki zabieg daje dodatkowa ochrone drewna. laminat jest oczywiście transparentny więc jezeli ktoś nie wie że jest on położony to nawet tego nie zauwazy.

 

Przygotowana nowa konstrukcja pod zamknięcie komory wypornościowej.

 

Docięte górne sklejki komory wypornościowej.

 

Pierwsza koncepcja zrobienia nowej podłogi w kokpicie...

 

Kolejna koncepcja kokpitu.

 

c.d.n.

 

Poprawiony: środa, 28 kwietnia 2010 21:21  

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.