SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Maciek buduje jacht Sztrandek 650 maciek buduje jacht sztrandek 650 cz.2

maciek buduje jacht sztrandek 650 cz.2

Email Drukuj PDF

Problem z zamieszczaniem zdjęć , dzięki Adamowi został rozwiązany zatem poniżej uzupełnienie  ilustracją  tekstu zawartego w cz1.

Wręgi:

wręga1 wykonana na gotowo ze sklejki gr8mm.

Powiększ

Wręga 6 i wszystkie tymczasowe wykonałem z płyty wiórowej bądź osb gr 12 lub 15mm łączone wnarożnikach kawałkami sklejki "8" na klej D4 wkręty do płyt kg. Pokładniki gięte i klejone indywidualnie z listew 3sztx12x50mm klejone ze wspornikami (epidian 5 +50%ida  + wkręty 3,5x50 A2).

Powiększ

niżej wręga 7.

Powiększ

Pawęż  wykonana w wersji wzmocnionej( rezygnuję ze studzienki na rzecz silnika na pantografie - lewa i prawa strona wypełniona sklejką 3x 8mm. wzmocnienie na mocowanie steru ( jeszcze brak na rysunku wykonałem z deski dębowej 25x200mm. wszysko klejone i skręcane na wkręty 3,5x25 A2.  Konstrokcja sosnowa klejona epidianem natomiast sklejki wklejane D4. U góry zdjęcia widać tekturowy szablon wręgi 9( sklejka "9") i wygięty dla tej wręgi pokładnik.

Powiększ

Wręgi wyposażyłem w nogi do ustawiania i mocowania na ramie.Niżej pokazany jest stół do montażu nóg. brzeg płyty( przystawiony kątownik) odpowiada KLW,listwa oporowa ustawiona 1650mm od KLW. Od listwy oporowej 11cm mocowane są poprzeczki ( nie ma ich jeszcze na zdjęciu ) na której wspiera się wręga o ramę montażową.

Powiększ

Montaż ramy i poziomowanie

Powiększ

Widoczna poprzeczka spinjąca nogi wręgi umożliwijąca łatwą korektę  KLW za pomocą klinów. Korekta nie przekraczała 2-3mm.

Powiększ

mocowanie stewy dziobowej-deska 30x110mm , wkrąty fi6x120 6kt.

Powiększ

Pierwsze wręgi na ramie

Powiększ

komplet wrąg na ramie - przymiarka stępki

Powiększ

Linka ramy prowadzona przez otwory umożliwia stałą kontrolę symetrii.

Powiększ

Spód ramy z widokiem na pokładniki.

Powiększ

Pawęż ( 0+) zespolona z wręgą 0. Wręga 0 dębowa do wysokości obła II wzmocniona płytą wiórową. Oba elmenty spięte dębowym dejwoodem( na zdjęciu widać centralne gniazdo na stępkę 200mm. Ponieważ planuję częściowe wpuszczenie steru stąd "v" kształt dejwoodu ( fragment wręgi 0 powklejeniu stępki będzie wycięty). Skośne połączenie obła II z wzdłużnikiem burtowm wykonam z listwy dębowej 45x45mm

Powiększ

Powiększ

Dziobnica również ma wklejony dejwood  z dębu , skręcany na srubę ( długi gwint) M8 ze stali A2. Kąt dejwoodu wyszedł 123 stopnie.

Powiększ

Układanie stępki

Powiększ

Układanie stępki cd+ rozplanowanie położenia wręg przyjąłem sposób zaczynając od sprawdzenia pionu dla  wręgi 3/ sztywna/ i rozmierzania od niej 650mm dla pozostałych znacząc położenie na stępce. Po sprawdzeniu pionu na kolejnych wręgach wyszło dobrze( niewielkie korekty).

Powiększ

Powiększ

Prace nad wzdłużnikami przedstawię w następnej części.

Pozdrawiam Maciek

Poprawiony: poniedziałek, 18 czerwca 2012 08:55  

Komentarze  

 
#1 SP5 2012-07-28 19:38
Witam

Maciek, jak szacujesz koszty całkowite i w podziale na kompletny wykończony na gotowo kadłub i reszta

Pozdrawiam Piotr
 
 
#2 Maciej Hans 2012-09-03 19:36
Witaj Piotrze,
Przyznam ,że nie robię takich szacunków. wynika to z tego,że całe przedsięwzięcie rozkładam w czasie.Daję sobie na to 2 lata. Oczywiście notuję wydatki ( materiały zasadnicze) ale czy zestawienia po upływie dajmy na to 2lat coś mówią?
Pozdrawiam Maciek
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.