SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

POTEM cz. 2

Email Drukuj PDF

Zaczęło się piaskowanie, kurzu co niemiara, dobrze ze wiatr wieje w odpowiednią stronę,

Z plandeki, folii i szmat zrobiłem komorę do piaskowania.

Kadłub wypiaskowany z zewnątrz, zabieramy się do malowania. Te plamy to poranna, jesienna rosa.

Po pierwszym malowaniu. Kadłub przechylony aby z drugiej strony pomalować dół.

Po piaskowaniu w środku kadłuba.

Pomalowany środek. Wdać studzienkę silnika, i kawałek skrzynki mieczowej. Drabina tymczasowa.

Prawie zima. poprószyło śniegiem. Dopiero co zabudowałem osłony z dykty w otworach okiennych.

Przyszła zima. Następne prace będą wiosną.

Więcej zdjęć na yutube pod tym adresem

http://www.youtube.com/watch?v=mJFcwRmcBiI

lub na moim blogu http://janjara.blog.interia.pl/

Pozdrawiam

Poprawiony: wtorek, 29 stycznia 2013 11:09  

Komentarze  

 
#1 HUBA II 2011-01-15 10:19
gratuluję odwagi i zaparcia- wiem coś o tym. jaki będzie balast i miecz??pozdrawiam.
 
 
#2 struna59 2011-01-15 20:27
Witam, twardy z Ciebie budowniczy -gratuluję
 
 
#3 janjara 2011-01-16 20:57
Cytuję HUBA II:
gratuluję odwagi i zaparcia- wiem coś o tym. jaki będzie balast i miecz??pozdrawiam.

Dziękuję.
Balast wewnętrzny na dnie jachtu, miecz profilowany z blachy stalowej, w środku wzmocnienia z teownika.
Pozdrawiam
 
 
#4 janjara 2011-01-16 20:58
Cytuję struna59:
Witam, twardy z Ciebie budowniczy -gratuluję


Dziękuję.
 
 
#5 RIDER 2011-01-22 20:35
Wiam.Od lat jestem tzw.suchym żeglażem,jachty to moja pasja szczególnie motorowe,nie jakieś tam ścigacze i inne pędziwiatry ale takie do spokojnego szfędania się po naszych rzekach i jeziorach.Więc mam pytanie natury technicznej,jakiej grubości daleś poszycie burt i dna i czy jest to blacha typu ST-3 czy o podwyższonej odporności na korozję i czy wzmocnienia wzdlużne wyginaleś wedlug jakiegoś szablonu.Pytam bo przymierzam się do budowy wlasnej jednostki takiej 7.5-2.5 oczywiście ze stali.
 
 
#6 janjara 2011-01-24 21:40
Cytuję RIDER:
Wiam.Od lat jestem tzw.suchym żeglażem,jachty to moja pasja szczególnie motorowe,nie jakieś tam ścigacze i inne pędziwiatry ale takie do spokojnego szfędania się po naszych rzekach i jeziorach.Więc mam pytanie natury technicznej,jakiej grubości daleś poszycie burt i dna i czy jest to blacha typu ST-3 czy o podwyższonej odporności na korozję i czy wzmocnienia wzdlużne wyginaleś wedlug jakiegoś szablonu.Pytam bo przymierzam się do budowy wlasnej jednostki takiej 7.5-2.5 oczywiście ze stali.

Poszycie calego jachtu z blachy gr. 3mm zwyklej jakości
S235JR lub podobna, czyli stare St-3. Wzmocnienia wzdużne obginane byly na wręgach, lecz trzeba je sprawdzać listwami drewnianymi, i w razie czego dogiąć.
Listwy drewniane ukadają się plynniej. Można też obgiąć w miejscu wzdużnika listwę drewnianą i wstawiać między wręgi odpowiednio obgięte odcinki wzdlużnika.
 
 
#7 Nomad 2011-02-15 18:18
Witam .Od dawna czytam Szkutnika ale dopiero ten artykuł skłonił mnie do zarejestrowania się . gratuluje zaparcia i realizacji projektu. Znam ten projekt od pewnego czasu jeszcze z francuskiej nazwy CHATAMEXTREM 800. I bardzo mi się podoba,niestety nie wiem jak będzie się zachowywał na Morzu bo do tej zawsze pływałem na jachtach balastowych ,ale pomysł takiego jachtu o małym zanurzeniu jest bardzo kuszący :-) Rozmawiałem z konstruktorem proponuje dokumętacje w wersji elektronicznej i papierowej ,Jaką pan posiada i czy jest dokładna/??? Pozdrawiami bede pilnie śledził dalsze postępy w budowie
 
 
#8 janjara 2011-02-16 19:35
[quote name="Nomad"]Witam .Od dawna czytam Szkutnika ale dopiero ten artykuł skłonił mnie do zarejestrowania się.......
Witam
Tak, jest podobny do CHATAMEXTREM800.
Jeden egzemplarz już w Polsce plywa. Może konstruktor
da do wlaściciela kontakt. Rzeczywiście, male zanurzenie mnie też skusilo. Wersja elektroniczna to skany rysunków,
wystarczy wydrukować na A4 ok. 60 rysunków, 7 stron opisu. Raczej dokladna.
Pozdrawiam
 
 
#9 RIDER 2011-06-26 00:15
Witam.jak tam posuwają się prace nad jachtem?mam małe zapytanie czy rozważałeś wykonanie wzdłużnych wzmocnień ze zwykłej ''bednarki''chociaż jest przeważnie w ocynku i co do jej wytrzymałości poprzecznej mam pewne zastrzeżenia.Pracuję nad własnym projektem już od ponad roku''to wcale nie jest takie proste''.więc jeśli możesz udzielić informacji to jaki'' wymiar'' mają wzdłużniki w twoim kadłubie.nie chcę niczego kopiować bo projektuję sobie jacht motorowy a takie szczegóły techniczne są dla mnie ważne.Walczę o każdy kilogram masy kadłuba
 
 
#10 janjara 2011-07-03 17:38
["RIDER"]
Witam
Zaraz uzupelniam wpisy.
Wzdlużniki mają wymiar 30x6 mm. (bednarka jest chyba cieńsza.) Wręgi mają wysokość 40 mm (teownik 40x40x5)
Pod uwagę trzeba też wziąść wytrzymalość stali z jakiej będzie wzdlużnik.
Elementy ocynkowane żle się spawa (pryska), najlepiej miejsce spawania oczyścić z ocynku. co przy spoinach przerywanych uciążliwe. Piaskowanie też naruszy powlokę ocynku.
Pozdrawiam
 
 
#11 janjara 2011-07-04 19:43
dla ["RIDER"]
Znalazem takie strony: http://skotboats.blogspot.com/2011/01/moj-mega-jacht-jachtem-stalowym.html. oraz jachty metodą origami,
http://www.freewebs.com/origamiboats/ żaglowe ale mozna wykorzystać tą metodę także do motorowych, wtedy mamy obly kadlub nad wodą.
Pozdrawiam
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.