SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Pasja 384 relacja z budowy Klejenie dna z burtami, konstrukcji podłogi z grodziami i burtami.

Klejenie dna z burtami, konstrukcji podłogi z grodziami i burtami.

Email Drukuj PDF

Zdjęcia mówią same za siebie co udało się zrobić od soboty:)

Ścinki bawełniane dodane do żywicy ułatwiają prace i to jak. Nic nie cieknie i nie spływa. Adam dzięki za dobrą radę. Wcześniej używałem pyłku drewna, ale nie ma porównania.

Pozdrawiam

Poprawiony: poniedziałek, 30 maja 2011 22:20  

Komentarze  

 
#1 Skalpel 2011-05-31 08:37
Mam nadzieję, że te klejenia są tymczasowe ? Ja używałem drutu miedzianego i gęsto szyłem - co kawałek. Potem łódka obrócona i pierwsze klejenia pasów od wnętrza. Zrobiłem je znacznie grubsze niż zalecał konstruktor - u mnie była sztukowana sklejka w połowie jachtu. Potem ponownie obrót i ścinanie sklejki , aż miejscami był tylko laminat. Na tym etapie bardzo uważaj na kształt kadłuba - łatwo coś skopać a klejąc od dołu może nie być widać jak się układa na górze ! Druty trzeba zalaminować i potem ściąć - pasy dawaj jak najdłuzsze, oczywiscie bez przesady - to sa elementy konstrukcyjne więc powinny być bardzo solidnie przyklejone i wykonane. Tam gdzie będzie widać i mozna ubrudzić kadłub zasłoń taśma malarską i folią . Ładnie idzie :-)
 
 
#2 Jarek 2011-05-31 10:19
To dopiero początek klejenia. Teraz dopasuję drugą cześć dna, zszyje, skleję jak pierwszą, usunę z pierwszej i drugiej części dna opaski uzupełnię klej. Szlifuje aby zaokrąglić krawędzie, dwa razy laminat, 5cm i 7cm takie mam taśmy 300g i 200g. Odwracam łódkę, klejenie, laminowanie podobnym sposobem jak na zewnątrz dwa razy taśma. Opaski dawałem co 20cm wydawało mi się, że to wystarczająca odległość. Łódka przed położeniem dna była już dość sztywna, a teraz zrobił się z niej sztywniak na amen.
Pozdrawiam
 
 
#3 Skalpel 2011-05-31 11:52
Chmm... u mnie było zalecane najpierw kleić od wewnątrz, a potem od zewnątrz. Dzieki temu można było ładnie zaokrąglić krawędzie bo od wnętrza już się bardzo mocno trzymało. Klejąc od zewnątrz nie będziesz mógł tego tak zrobić. Niech nie ktoś poprawi jesli się mylę, ale tak tego raczej nie zrobisz. A jak jest w dokumentacji ? Mają być takie ostre kanty przejścia między dnem a burtą ?
 
 
#4 Jarek 2011-06-02 18:51
Cytuję Skalpel:
Chmm... u mnie było zalecane najpierw kleić od wewnątrz, a potem od zewnątrz. Dzieki temu można było ładnie zaokrąglić krawędzie bo od wnętrza już się bardzo mocno trzymało. Klejąc od zewnątrz nie będziesz mógł tego tak zrobić. Niech nie ktoś poprawi jesli się mylę, ale tak tego raczej nie zrobisz. A jak jest w dokumentacji ? Mają być takie ostre kanty przejścia między dnem a burtą ?

Masz racje, po sklejeniu dna obrócę łódkę i zalaminuje wszelkie połączenia tak jak powinno być, zrobię kokpit i pokłady i półpokłady. A potem jeszcze raz oberek i dokończę połączenia. Na razie obracanie nie stanowi problemu:). Czekam na zdjęcia masztu i więcej szczegółów różnych elementów:).
Pozdrawiam
 
 
#5 Skalpel 2011-06-03 13:48
Cześć - już niedługo :-) ostatnio mam nawal w pracy - podaj swojego maila - sfotografuje co potrzebujesz i podślę :-) Niestety ta strona chyba nie umożliwia przesylania wiadomosci, przynajmniej ja nie wiem jak...

Piotr
 
 
#6 Jarek 2011-06-03 14:12
Cytuję Skalpel:
Cześć - już niedługo :-) ostatnio mam nawal w pracy - podaj swojego maila - sfotografuje co potrzebujesz i podślę :-) Niestety ta strona chyba nie umożliwia przesylania wiadomosci, przynajmniej ja nie wiem jak...
Piotr

Dzięki! Ja też nie wiem jak:). sciwiarski@wp.pl
Pozdrawiam
Jarek
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.