SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Pasja 620 - budowa Pasja 620 - budowa cz.9

Pasja 620 - budowa cz.9

Email Drukuj PDF

W styczniu mija 2 rok od rozpoczęcia budowy i z tej okazji nie mogłem nie wstawić jubileuszowego artykułu. Oto, co udało mi się zrobić przez te 2 lata. Przede wszystkim zamknąłem bryłę jachtu. Wszystko, co było do obrobienia sklejką zostało ukończone, udało się to zrobić do jesieni - tak jak planowałem. Wywierciłem również otwory wentylacyjne i wstawiłem rurę PCV. Na całym pokładzie (tam gdzie będą położone planki) zabezpieczyłem sklejkę laminatem. Planki dopiero będę kładł na wiosnę z drewna modrzewiowego. Do tego czasu chce zakończyć prace z lakierowaniem mesy i całego wnętrza jachtu. Do tej pory cały jacht od środka został zaimpregnowany 5 razy olejem lnianym, którego poszło 20 L. Jak olej wyschnie na to zostanie położony lakier. Pomiędzy dennikami wylałem z betonu balast. Potrzebuje go ok 160 kg., jak będzie za mało to dorzucę trochę kg pod koje. Koja rufowa oraz bakista zostały już 7 razy pokryte lakierem - ostatnią warstwę położę na wiosnę. Boki nadbudówki oraz wanny kokpitu zostały pomalowane bejcą mahoniową i zabezpieczone olej lnianym z terpentyną 15 razy, na wiosnę położę lakier. Liczba pracogodzin do tej pory wynosi ok. 1050 h. O kwocie na razie nie będę wspominałem, ale wrażenia i satysfakcja – bezcenne. Wszystko widać na zdjęciach. Pozdrawiam.

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

Increase

 

 

Poprawiony: niedziela, 05 stycznia 2014 21:20  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2014-01-05 21:45
150 kg
Pozdrówki
Adam
 
 
#2 Krzysztof Lobert 2014-01-06 09:02
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze. :lol:
Krzysztof
 
 
#3 struna59 2014-01-06 09:02
Czołem ; ładnie to wszystko wygląda oprócz balastu. Pozdrawiam Czuwaj.
 
 
#4 Jakub Siniarski 2014-01-06 14:24
Dziękuje wszystkim za uwagę i komentarz, wezmę to pod uwagę. Balast jest wyjmowany i jeszcze nad nim popracuje. Pomyśle nad olowiem. Pozdrawiam.
 
 
#5 struna59 2014-01-06 15:02
Hej; Jeszcze jedna drobna uwaga- suwklapa powinna mieć wyrażny okapnik , min. żeby deszcz nie bił wody pod suwklapę. W zasadzie to zaczekasz na pranie i zobaczysz. Sam z niecierpliwością pracuję i czekam na swoją przepierkę. Czuwaj.
 
 
#6 struna59 2014-01-06 18:28
Jakubie; męczy mnie jeszcze zejściówka w Twoim jachcie. Profil aluminiowy na deku może być przyczyną urazu. Jacht powinien być przyjazny dla ciała. Pozdrawiam.
 
 
#7 Jakub Siniarski 2014-01-06 21:36
W sumie też nie jestem zadowolony z tego że te profile są odkryte, bije się z myślami czy tego nie zmienić. Może to przerobie za jakiś czas. Dzięki za uwagę. Pozd.
 
 
#8 byłytcsmok 2014-01-11 21:29
Jakubie, budowanie super, ale mam dwie rady:
1. Balast olowiany, ale nie licz na ciężarki od kól. Dzisiaj to cynk, alumnium, stal a olowiu w tym śmieciu niewiele. Raczej przejedź się przez skupy zlomu - olów po 5 - 6 pln. Ja swój olów odlalem jako plyty w szalunku a potem wkleilem w sklejkowy kadlub, tyle, że u mnie dno jest plaskie. W twoim przypadku proponowalbym odlanie kwadratowych sztang i ulozenie ich na dnie.
2. Poklad z listew to a. roboty na dwa lata, b. fortuna na uszczelniacze. Cena drewna w tym wszystkim to już bzdet. Rozważ iroko, bo efekt będzie trwalszy. Pamiętaj, że to wszystko waży - dzisiaj, gdybym zaczynal jeszcze raz, poklad bym wykonczyl inaczej.
3. Zabalastowanie lódki zrób PO WODOWANIU. Bedziesz lepiej wiedzial gdzie i ile wsadzić.
4. Zostalo mi kilkadziesiąt kilo olowiu.

Pozdrawiam,
tcsmok
 
 
#9 byłytcsmok 2014-01-12 22:41
Przejrzalem jeszcze raz twoje zdjęcia.
Z mojego doświadczenia w oględaniu starzenia i klubowego remontowaniu lódek z częściowo laminowanej sklejki mam następujące spostrzeżenie: Najszybciej ulega zniszczeniu krawędż pokladu przy burcie i krawędż poszycia nadbudówki. Większość budujących lączy (czyli dzieli) laminat na tej krawędzi. Proponuję ci, abyś oblaminowal pokad z krawędzią zachodząc na burtę. Samą krawędź zrób na okrągo, polączenie laminatu pokladu z burtą zakryjesz listwą odbojową, a przy kryciu pokladu drewnem to zaoblenie nie ma znaczenia, a zrobione będzie na "sicher". Profile suwklapy podeprzyj na calej dlugości listwą, nie będzie ostrego profilu, a pamiętaj, że po suwklapie często się chodzi, np. kladąc maszt. Gdzie budujesz?
 
 
#10 Jakub Siniarski 2014-01-14 21:46
Jeśli chodzi o krawędź pokładu, to tak jak napisałeś - jest ostra, dlatego ze będą położone planki + listwa odbojowa na burcie. Mocowania suwklapy zrobię nowe i profile będą wpuszczone. Buduje w centralnej Polsce a jacht będzie stacjonował na Zalewie Sulejowskim. Pozdrawiam.
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.