Krok 18: naciągnięcie i szycie taśmy liku przedniego.
Krok 19: Szycie kieszeni na listwy.
Kluczem do tego etapu jest wykorzystanie dużej ilości taśmy dwustronnej. W przeciwnym razie zwariujesz
Moje kieszenie na listwy mają otwarcie na górze z tyłu, które jest zamykane na rzep. Otwarcie jest trochę dłuższe niż 1/4 długości listwy, dzięki czemu listwy wsuwają się z małymi trudnościami. Dobrą wiadomością jest to, że nie będą wylatywać kiedy żeglujesz
Zrobiłem kieszenie z 2 calowej szerokości, 3,8 uncji taśmy dakronowej i w taki sposób, że są podwójnej grubości na obu końcach.
Z całego serca polecam zrobienie szablonów z papieru, potem na szybko pełnego rozmiaru makietę z taśmy dakronowej aby wytrenować wszystkie załamania przed zrobieniem ostatecznych.
Ponadto użyj dużo taśmy klejącej. Wszędzie gdzie będą szwy, mogą i powinny być najpierw sklejone taśmą.
Podczas szycia kieszeni na listwy, nie myśl że trzeba szyć bez przerwy na całym obwodzie kieszeni. Zszywam na jednym długim boku, potem na drugim długim boku, a następnie robię krótkie zakończenie na przednim końcu z dwoma rzędami szwów. I ręcznie szyję na końcu przy liku wolnym. Ponadto gdy masz żagiel w maszynie, skorzystaj z okazji aby przyszyć icki poniżej kieszeni. Zrobiłem moje icki z lekkiego Nylonu przyciętego nożem termicznym na wymiar 1/2 x 6 cali.
Końce kieszeni przy liku wolnym są szyte ręcznie mocnym sznurkiem. Rozpocznij w dolnej części kieszeni i do góry za pomocą ściegu na okrętkę Weź dodatkowy obrót lub dwa na górze, używając tego samego otworu. Następnie wykorzystując te same dziury szyj na okrętkę powrotem w dół, tworząc piękny wzór w kształcie litery X. Zakończ końce nici dużym węzłem i stop końce zapalniczką.
Zrobiłem również małe szyte ręcznie wzmocnienie na przednim końcu otworu kieszeni, jako że będzie otrzymywać wiele naprężeń podczas wkładania listew.
Krok 20: mocowanie głowy żagla
Umieść wzmocnienie głowy na żaglu i wyznacz wszystkie otwory. Użyj wycinaka do otworów i młotka aby wyciąć otwór na fał. Jeśli mocujesz głowę nitami, użyj małego wycinaka do otworów do wycięcia otworów nitów. Jeśli szyjesz ręcznie, użyj szydła lub mały gwóźdź pokryte woskiem, aby wstępnie zrobić otwory do szycia.
Zazwyczaj głowa jest nitowana aluminiowymi nitami. Problemem było to, że nie miałem żadnych nitów które były odpowiedniej wielkości, więc postanowiłem głowę przyszyć ręcznie. Można ją przyszyć ręcznie, ponieważ szycie nie koroduje jak mogą nity i naprawdę nie zabiera to dużo czasu.
Jak już wspomniałem, wstępnie przebiłem wszystkie otwory szydłem.
Następnie zrobiłem kawałek super mocnego sznurka do szycia. Można kupić bardzo mocny szpagat, ale łatwo i tanio można zrobić własny. Weź kawałek półcalowej trójskrętkowej liny poliestrowej i rozpleć go na trzy skrętki. Każda skrętka może być rozłożony na poszczególne włókna przędzy, i to to jest to co używamy do szycia głowy. Wosku pszczeli jest bardzo dobry do tego celu (mój miejscowy sklep Ace sprzedaje kawałki wosku pszczelego po bardzo dobrej cenie) Umieść dratwę w wielkiej igle i użyj do szycia rękawicy bosmańskiej. Przeszywaj głowę tyle razy, ile masz długości sznurka. 2-4 razy wydaje się dobrą liczbą.
Krok 21: mocowanie remizek
Pełzacze (lub marlinka, segersy, lub czegokolwiek innego, co używasz do mocowania żagla do masztu) są przyłączone do remizek w liku przednim. Wierzę, że standardowe odstępy to 18 ", ale to jest mały żagiel, więc postanowiłem zrobić 16" . To wygląda trochę bardziej proporcjonalne na małym żaglu i jest wygodne do pomiaru calówką.
Ważne, że remizki były w równej odległość od krawędzi liku przedniego, w przeciwnym razie możesz wywołać niezamierzoną krzywiznę. Ustawiłem remizki w środku złożonej części taśmy liku przedniego i wykonałem przyrząd pomiarowy podobny do tego użytego przy składaniu taśmy, aby zapewnić ich jednolite rozmieszczenie.
Gdy środki wszystkich otworów były zaznaczone, użyłem wycinaka do otworów i młotka do wycięcia wszystkich dziur.
Jeśli nie chcesz kupować wycinaka otworów, możliwe jest użycie zamiast tego noża. To nie jest idealne i jest bardzo czasochłonne, ale działa. Zrób cięcie w kształcie litery X poprzez centrum okręgu, wciśnij część męską remizki przez ten otwór, a następnie przytnij małe trójkątne wypustki tkaniny. Nie skalecz się.
Następnie użyłem zakuwaka do remizek aby zamocować remizki w otworach. Użyłem remizki nr 0 dla pełzaczy, remizkii nr 3 z ostrogami na rogu halsowym i szotowym. Należy pamiętać, że remizki z ostrogami nie są takie same jak gładkie remizki sprzedawane w sklepach z narzędziami. Remizki z ostrogami wykonane są z mocniejszego metalu, posiadają metalowe ostrogi w pobliżu krawędzi, tak że wbijają się w tkaniny, aby zapewnić dodatkowe trzymanie. Rada: jeśli masz czarne końcówki zakuwaka jak moje, przetrzyj je szmatką przed ich użyciem, inaczej czerń może zostać na tobie i twoim żaglu.
Podczas korzystania z wycinarki do otworów i zakuwaka remizki, dobrze jest użyć odpowiedniego rodzaju młotka. Ciężki młotek lub młotek deadblow (młotek ze śrutem w obuchu) będzie działać znacznie lepiej niż zwykły młotek ślusarski, który ma tendencję do odbijania się od przecinaka lub zakuwaka zamiast przenosić siłę na narzędzie. Również pieniek jest naprawdę doskonałą podstawą do pracy.
Krok 22: Przyszywanie pełzaczy
Tak jak było ważne aby upewnić się, że remizki są jednakowo oddalone od krawędzi liku przedniego, również ważne jest aby upewnić się, że wszystkie ślizgacze są w równej odległości od liku przedniego. W przeciwnym razie, cały wysiłek spędzony na tworzeniu zaokrąglenia liku przedniego będzie zagrożony. Dodatkowo chcesz oddzielić metalowy pełzacz od żagla, inaczej go przetrze.
Aby upewnić się że wszystkie pełzacze są od żagla równomiernie oddalone, użyłem małego patyczka trzymanego w miejscu zaciskami sprężynowymi. W tym żaglu, myślę, że mój patyczek był trochę za mały. Następnym razem powinienem użyć długopisu lub ołówka.
Po pierwsze, nawoskuj mocny poliestrowy szpagat, podobnie jak podczas szycia głowy. Przewlecz go przez dużą igłę i zawiąż na końcu węzeł krawiecki. Przewlecz ten zawiązany koniec przez kabłąk ślizgacza i węzłem krowim umocuj go na miejscu. Owiń szpagat przez remizkę i kabłąk ślizgacza kilka razy, utrzymując równomierny naciąg. Wyjmij patyczek oddzielający. Przeciągnij igłę ponownie przez kabłąk ślizgacza, a następnie przez oplot gdzie poprzednio był sztyft oddzielający. Zwiąż kilka ciasnych półsztyków wokół oplotu. Ściągnij je bardzo mocno, a następnie przetnij sznurek i stop końce zapalniczką.
Przywiąż ślizgacze w każdej remizce nr # 0 i jeden w środku głowy.
Krok 23: Zaokrąglenie rogów
Remizki na rogu szotowym i halsowym są okrągłe. Głowa jest prawdopodobnie też zaokrąglona. Ale rogi żagla są spiczaste! Możesz użyć noża termicznego i wyciąć na tych spiczastych rogach zaokrąglenie odpowiadające remizkom.
Widziałem jak to wygląda na rogu szotowym foka, w którym szoty są połączone bezpośrednio do żagla i ten narożnik musi być gładki, aby uniknąć wystrzępienia i pozwalać łatwo ocierać o przyszyte wzmocnienia. Ale dla grota na bomie jestem całkiem pewien, że to jest czysto kosmetyczne. Proszę mnie oświecić w komentarzach, jeśli się mylę.
Krok 24: otakluj i żegluj
Dobra robota! Czas na otaklowanie i zobaczenie jak to żegluje!
Otaklowałem i popłynąłem w Rookie, ale jeszcze nie mam żadnych zdjęć! Wiem dobrze! Nie bardzo kulminacyjne zakończenie, a teraz ponieważ już jesień, wygląda na to że nie będę miał żadnych dobrych zdjęć Rookie do następnej wiosny. Ale chciałem opublikować ten poradnik, zamiast czekać na zdjęcie. Dodam jakieś jak tylko będę miał!
Jednoręczny klej - uszczelniacz MS Polymer« poprzednia | następna »żagiel zrób-to-sam cz.4 |
---|
Komentarze
Bolek - dzięki.
Czekamy na ciąg dalszy ciekawych tłumaczeń
Pozdrówki
Adam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.