SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Porady i plany Projekty Wojtka Kasprzaka Projekty Wojtka Kasprzaka

Projekty Wojtka Kasprzaka

Email Drukuj PDF

Tu znajdziecie  dostępne projekty Wojtka Kasprzaka - przeznaczone do samodzielnej budowy.

Nie wszystkie projekty są w postaci pełnej dokumentacji ale jeśli ktoś będzie chciał budować - projekt zostanie wykonany w całości.

Link:    Spis konstrukcji Wojtka Kasprzaka

Poprawiony: piątek, 27 kwietnia 2018 21:50  

Komentarze  

 
#1 silver_stas 2014-02-13 16:13
Prosiłbym o przyklejenie tego tematu . Moim zdaniem , wspaniałomyślne udostępniona przez Wojtka pełna dokumentacja budowy , od najprostszej do dość złożonych łódek powinno być obok "Sam zbuduj łódź " obowiązkową lekturą szkutnika amatora .
 
 
#2 Marek 2014-04-03 15:01
Witam,
Ciekawi mnie czy projekt Samanta 10 jest również w opcji z kadłubem stalowym? Łódka stalowa przy umiejętności spawania jest w sumie najłatwiejsza do wykonania. Wszystkie płyty poszycia można zlecić do wycięcia na ploterach. Powoli przymierzam się do budowy i chodzą mi po głowie bardzo dobrze opracowane projekty od Van Der Stad. Ale Samanta 10 przynajmniej na rysunkach, jest zdecydowanie ciekawszym projektem niż Van Der Stad 34. Zresztą wybranie projektu to chyba najmniejszy problem. Najgorsze będzie obracanie łódki. Podobno można to zrobić raz. Jak się nad tym zastanawiałem to nijak mi nie wychodzi jak minimum 3 x. Inaczej wyspawać się tego dobrze nie da. A o spawaniu coś wiem! Można co prawda spawać na dartego orła, lub trzymając spawacza głową w dół za nogi - tyle że tak można spawać węzeł cieplny. Jak za dwa lata zacznie lecieć to się smarknie jeszcze raz. Nie chciał bym się znaleźć na jachcie z posmarkanymi spawami na oceanie południowym pomiędzy dwoma przylądkami :lol: . Wymyśliłem sobie że konieczna będzie jakaś konstrukcja w rodzaju dwóch par bram o wysokości 5,5 mb i szerokości 6 mb by kadłub obracać powoli na pasach i wciągarkach. Cztery tony powinno dać radę obrócić. 8) Wszystko to razem można zamknąć w namiocie. Gostkowie od namiotów magazynowych nie widzą problemu. Natomiast ja nie wyobrażam sobie budowy jachtu na wolnym powietrzu. To jest jakiś szaleńczy pomysł. I teraz dochodzę do meritum. Żeby rozpocząć budowę jachtu (bez grama nakładów na sam jacht) wyliczyłem że na sam hangar, konstrukcją do odwracania, dodatkowe narzędzia i sprzęt wydam lekko licząc 50 - 60 tys. złotych. Dlaczego aż tyle? Bo zębami i pazurami Go nie wyskrobię. Żeby zrobić Go dobrze muszą być warunki i sprzęt. Trzeba też będzie wesprzeć się pomocnikami oraz zlecić różne elementy później firmom specjalistycznym. Poskładać można samemu, ale wyrzeźbić brzeszczotem i pilnikiem to się samemu już nie da. Należy doliczyć spokojnie 40 tys. Czyli ok. stówki. I teraz tak. Ile kasy zażyczy sobie prawdziwa stocznia za zrobienie tej Fury? Nie materiał. Robota! Jak 150 tys. to faktycznie zaoszczędzę 50 tys. Będę budował 2 lata. Czyli faktycznie zaoszczędzę 2 tys. zł miesięcznie. No i sam już nie wiem. Pozdrawiam, Marek
P.S. A co do materiałów, to Stocznia i tak te materiały kupi taniej niż ja choćbym nie wiem jak kombinował. Jak podliczyłem to razem wyszło mi pół miliona. No i dupa blada. Tyle nie mam :lol:
 
 
#3 Administrator 2014-04-03 19:31
Marku - chyba nie czytałeś książki Bogdana Małolepszego budowie jachtów. Polecam jeśli w ogóle myślisz o budowie stalowego jachtu.
Już na okładce masz rysunek który w Twojej koncepcji obracania jachtu pozwoli zaoszczędzić kilkanaście tysięcy.
www.jachty-malolepszy.pl/



Myślę że w swojej kalkulacji poszedłeś "długim ołówkiem"
Nie twierdzę że za 150 tyś zbudujesz ten jacht ale powinieneś mocno zrewidować kalkulację. Namiot stawiasz typu folia ogrodnicza tyle że wyższa, a jak koniecznie chcesz mieć hangar to zbuduj z drewna konstrukcję słupową przykryj dachem z OSB na to papa i załatwione. I już masz min 25-000 w kieszeni (za te rady przyjmę 0,5 Johnny Walker black :-))
Siądź spokojnie do kalkulacji i się nie przerażaj...
Przecież nie musisz mieć pełnego super wyposażenia na pierwszy rok pływania który będzie testem łódki...
Czyli koszty się rozłożą lepiej w stosunku do zarobków...
 
 
#4 Marek 2014-04-04 11:48
Witam,
Z Panem Kapitanem inż. B. Małolepszym pierwszy kontakt nawiązałem ponad dwa lata temu. Był to okres mojej fascynacji jachtami z siatkobetonu. Wtedy właśnie Pan inż B. Małolepszy wydał swoją książkę o budowie właśnie takich jachtów i dzięki jego uprzejmości mogłem się z nią zapoznać zanim znalazła się w księgarniach. Przeczytałem ją od dechy do dechy i na 99% zdecydowałem - buduję BM33. Jednak moja wrodzona ostrożność spowodowała iż postanowiłem odwiedzić budowniczych takich łódek. Dzięki uprzejmości Pana Inżyniera Małolepszego który skontaktował mnie z nimi, miałem okazję przyjrzeć się w naturze ich dziełom i porozmawiać uczciwie w cztery oczy. Dużo by tu opowiadać, ale konkluzja z tych rozmów była zawsze podobna. Cytuję jednego z budowniczych "jakbym miał budować jeszcze raz to tylko ze stali". I jeszcze jeden cytat: "cały projekt na papierze trzeba przerzucić na autocad bo inaczej nie wyjdzie". No i te łódki takie im trochę zawsze krzywawe, dziobate i z rakami wyszły :lol: Niestety, jak się ten siatkobeton wylaminuje to kadłub jest taki jaki wyjdzie - poprawić go nie sposób :oops:
Wróciłem więc do koncepcji łódki stalowej. Bardzo podobał mi się stalowy BM35. Jednak po rozmowach z "innymi budującymi" doszedłem do wniosku że jednak projekty od Van Der Stad rozrysowane w atocad co do ostatniej śrubki i gotowe do wrzucenia na plotery tnące jest bardziej ok. A wracając do kosztów. No nijak mi nie wychodzą jakieś poważne oszczędności przy własnoręcznej budowie łódki. A kosztorysami zajmuję się od lat i wiem jak się to robi. I nie ma znaczenia co się kosztorysuje. Zasady zawsze te same :P . Z jednej strony mam wielką ochotę rzucić się na to zadanie, z drugiej skutecznie hamuje moje zapędy zdrowa kalkulacja. Ale faktem jest że łódka moich marzeń musi: mieć dużą wyporność, umiarkowane zanurzenie z długim i płytkim kilem, ster podparty na skegu, no i dwa maszty czyli kecz lub jol. No i znowu dupa blada. Takie "coś" to ja mogę sam zbudować lub zlecić budowę na zamówienie za pieniądze nie wiem jakie. I tak drepczę w miejscu od kilku lat :-x .
Pozdrawiam, Marek
 
 
#5 Max1947 2014-08-08 14:16
Sono a chiedere se e' possibile avere disegni piu' dettagliati per il Puffin 8,5. Mi piace il disegno e vorrei fare un preventivo per l'eventuale costruzione. Mi servirebbero piu' dettagli. E' possibile?
(Pytam, czy to możliwe, aby mieć więcej wzorów "dla szczegółowego Puffin 8,5. Podoba mi się projekt i chciałbym preliminarz do ewentualnej budowy . Mógłbym użyć więcej "szczegółów . E ' to możliwe ?)
Grazie per la risposta. Ciao.- (Dzięki za odpowiedź. Witaj)
 
 
#6 Piotr Golenia 2016-02-21 20:05
Witam,

po długich poszukiwaniach znalazłem mój wymarzony jacht - S-750MS, wersja z długą pokładówką i wewnętrznym stanowiskiem sterowania. Proszę o informację, czy projekt posiada pełną dokumentację, gdyż chciałbym tą jednostkę zbudować.

Pozdrawiam

Piotr
 
 
#7 wojtek 2016-02-26 12:10
Cytuję Piotr Golenia:
Witam,
... czy projekt posiada pełną dokumentację, gdyż chciałbym tą jednostkę zbudować.
Piotr

Nie robię dokumentacji "na półkę" aby je sprzedawać. Projektowanie łódek traktuję jako hobby. S-750MS Czajka to obecnie tzw. "rozszerzony projekt studyjny". Zawiera on linie teoretyczne, jest policzona hydrostatyka kadłuba, jest wstępny szkic ożaglowania. Posługując się dokumentacją S-750 czy S-650 oraz liniami S-750MS można rozpocząć budowę. Po otrzymaniu zdjęć z budowy i rozpoczęciu relacji z budowy na szkutnikuamatorze przystąpię do robienia dokumentacji uwzględniając uzgodnione wymagania pierwszych budowniczych takie jak technologia budowy, wykorzystanie CNC, zabudowa ...

Pozdrawiam, Wojtek
 
 
#8 adamwalaszczyk 2016-04-12 08:45
Witam serdecznie

Adam z tej strony, miaøbym prośbę do Pana Wojtka o udostępnienie tudzież bezpośrednie przesłanie na adamwalaszczyk@poczta.onet.pl planów do budowy katamaranu k800. Wiele osób pisało o planach budowy wspominanej jednostki chciał bym jednak uzyskać informacje czy udało się jakąś dokończyć ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź
Adam Walaszczyk
 
 
#9 Posejdon 2016-04-24 23:06
Witam Adama. Podpisuję się do prośby o katamaran K800. Interesuje mnie również ta jednostka. Pozdrawiam. Tomek.
 
 
#10 Posejdon 2016-04-29 21:56


Projektuję swój katamaran. Czasochłonne ale warto... mało jest w internecie jednostek małych (nie dla bogaczy) a już o polskich to nie ma co mówić.

Jak skończę to plany będą dostępne...

Pozdrawiam
 
 
#11 Ryszard 2016-05-24 07:17
Dziedobry P. Wojtku, Ryszard sie klania

Zupelnie tak jak Adam mialbym prośbę do Pana Wojtka o udostępnienie planów do budowy katamaranu k800, oczywiscie jezeli jest to mozliwe. Z rysunków jakie sa dostepne na " necie " niema zabardzo mozliwosci orjetacji o szerokosci kadlubów oraz szerokosci po zlożeniu do transportu. Z góry dziekuje

Ryszard
e-mail: rb002@wp.pl
 
 
#12 Korab 2016-08-15 20:20
Dzień dobry, panie Wojtku

Szukając planów jachtu do samodzielnej budowy natrafiłem na Sztrandka. Zainteresowała mnie ta konstrukcja i rozważam jego budowę, mam jednak kilka pytań. W założeniu mam pływać po śródlądziu - sam lub w 2-3 osoby. Myślę o szerokiej rufie - ze względu na większą wyporność. Zastanawiałem się również o wydłużeniu jachtu o 0,5 m. Przeglądając opis budowy napotkałem jednak pewne problemy, ktòre mogą wystąpić przy jednoosobowej pracy, takie jak choćby nitowanie. Czy istnieje alternatywa?
Czy zamiast pokrycia sklejką możliwe jest poszycie słomką, po zaobleniu profili wręg -wzorując się na wersji 650, listewkowej?
Czy taka modyfikacja będzie wystarczającą, a jednocześnie niezbyt daleko idącą zmianą Pańskiej konstrukcji? A może już ktoś budował taką wersję?
Idąc dalej, czy taka zmiana będzie miała negatywny wpływ na stateczność i wytrzymałość kadłuba - szkielet raczej nie będzie konieczny, ale jaką dobrać grubość listew? A może zamiast powiększyć Sztrandka zmniejszyć proporcjonalnie wersję 650, wykorzystując dokumentacji w CAD?
W obu przypadkach zmienia się chyba środek oporu bocznego i konieczna będzie modyfikacja oźaglowania?
Proszę o radę.
Pozdrawiam Ireneusz
 
 
#13 Tadeusz Kotowski 2016-11-29 00:53
Witam
jestem zainteresowany katamaranem K-800
jak mogę skontaktować się z Panem Wojtkiem?
Bardzo proszę o jakiś tel. czy mail
Tadeusz Kotowski
 
 
#14 Wiktor 2018-04-27 11:06
Witam,
Jest ktoś może w posiadaniu planów Sztrandka 550 mikro? Z tego co wiem kiedyś były one ogólnodostępne w sieci, jednak teraz wszystkie linki są niestety nieaktualne :-/ . Więc jeśli ktoś ma, to bardzo bym prosił o przesłanie ;-) .
Mój adres email: wiktarczynski@gmail.com
 
 
#15 Administrator 2018-04-27 21:48
Wojtek musiał przenieść swoją stronę na nowy serwer
Tu jest aktualny link
www.geneboat.cba.pl/
 
 
#16 Wiktor 2018-04-27 21:57
Bardzo dziękuję :-)
Jak już zdecyduję się na budowę (na razie jeszcze jestem na etapie doszkalania się i planowania ;-) ) , bardzo chętnie zrelacjonuję przebieg i efekty mojej pracy. :-)
 
 
#17 Administrator 2018-04-28 13:17
Proszę bardzo - trzymam Cię za słowo z tym opisem.
Pozdrówki
Adam
 
 
#18 Sławomir Juskowski 2018-10-01 07:34
Witam,
Panie Wojtku, w spisie Pana konstrukcji jest kuterek Jolly, proszę uchylić rąbka tajemnicy i zamieścić szkic tej konstrukcji :-)
 
 
#19 Janusz 2019-07-29 22:31
Czy jest jakaś opcja z aluminium?
Którą z Pana konstrukcji można zaadoptować do budowy z tego materiału?
Myślę o czymś 10 – 13 metrów, Scharpie, balast wewnętrzny, uchylny lub szybrowy miecz z bulbem. Chciał bym pooglądać wizualizację takiego projektu która wyszła spod polskiej ręki.
 
 
#20 Olo 2019-08-19 12:01
Dzień dobry,
Panie Wojtku, czy Samanta 10 w wersji motosailer'a znacząco różni się od przedstawionej jako "jacht turystyczny"
Pozdrawiam,
Maciek
 
 
#21 Camionero 2020-06-27 09:02
Dzien dobry. Panie Wojtku czy Sloneczny Ptak moze byc z laminatu drewnianego? Estem zainteresowanym tym proektem.
 
 
#22 Janusz 2021-01-02 12:45
Witam wszystkich pozytywnie zakręconych żeglarzo-szkutników.

Zawsze byłem zakochany w szpicgatach !

Po wielu latach przemyśleń i lekkim naciągnięciu Wojtka na Samantę 1200 decsaloon postanowiłem w tym roku zacząć go budować i może skończyć kpl kadłuba .
Zrobię to w konstrukcji "słomkowej" na epoksydzie i oblaminuję dwustronnie .Oczywiście slomka z samby (bo mam ) lub cedru bo to jedyne drewna które można zamknąć z obu stron laminatem epoksydowym .
Pomimo ze jestem szkutnikiem od lat 37 taki jacht bedę budował po raz pierwszy więc ...amatorsko .
Jak tylko dostanę rzędne kadluba ruszam z profilami na stelaż.
Pozdrawiam
Janusz .
 
 
#23 Janusz 2021-01-05 18:42
W tym roku zaczynam budowę Samanty 1200 moze jeszcze ktoś chętny na taki piękny jacht ? Jak wiecej nas to raźniej i można dzielić się postępami !
 
 
#24 Mariusz Paykowski 2021-05-13 21:51
Dzień dobry Wszystkim,
Mam prośbę do Pana Wojtka o udostępnienie kilku projektów. Założeniem jest budowa jachtu żaglowego lub motorowo-żaglowego dla celów rekreacyjno-turystycznych dla 4 osobowej rodziny. Żegluga po wodach śródlądowych kaszubskich i mazurskich, Zalew Wiślany oraz Zatoka Gdańska. Przeglądając projekty zakochany jestem w dwóch - MJ 900 -"Sun Bird" w wersji balastowo-mieczowej (tutaj pytanie czy kadłub ze słomki + pokrycie laminatem wchodzi w grę?). Drugi projekt to MJ-850MS i również pytanie o kadłub klasyczny, drewniany ze słomki + laminat oraz o przeróbkę na ożaglowanie gaflowe. Chciałbym również rzucić okiem na MS-975DS do którego nie ma żadnych zdjęć ani rysunków na stronie. Chciałbym aby kadłub miał te 9m ponieważ jacht w okresie wakacji ma być naszym wygodnym i przytulnym domem. Szkutnictwem zajmuję się od 30 lat ale tylko modelarsko oraz w zakresie małych otwartych łódek, ten projekt byłby pierwszym poważnym w skali 1:1 ;-)

z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam!
Mariusz
 
 
#25 ALESSANDRO PITTAS MARTINI 2021-11-10 13:39
Pan Wojtek Kasprzak

Na stronie http://www.geneboat.cba.pl/ w dokumentacji projektu S-650 "Sztrandek - Plus" brak zdjęć 18 i 19.

http://www.geneboat.cba.pl/s650/obly/18.jpg
http://www.geneboat.cba.pl/s650/obly/19.jpg

To powiedziawszy, chciałbym podziękować mu za jego wysiłek w nagłośnieniu budowy łodzi amatorskich, a także administratorowi, opiekunom i wszystkim współpracownikom tej strony, od której wiele się nauczyłem.

Niedługo mam nadzieję, że będę miał okazję współpracować z kilkoma artykułami na temat tego, co może być pierwszym S-650 MS zbudowanym w Brazylii. Czy wiedzieliby, czy już taki istnieje?

Dzięki i gratulacje.
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.