SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Setka L Przebudowa Setki L - plany i wątpliwości ......

Przebudowa Setki L - plany i wątpliwości ......

Email Drukuj PDF

Witajcie !

Zgodnie z przyjętym po sezonie założeniem, zamierzałem sprzedać lub zamienić "Setkę L" na

większą  łódkę balastowo-mieczową lub balastową, do 7,5 m długości lub jeśli nie trafi się

kupiec - przebudować dość poważnie moją "Setkę".

Dałem ogłoszenia tu i ówdzie , jednak nikt nawet nie zadzwonił.....

Dlatego "Setka" zostanie ze mną na dłużej {#emotions_dlg.laughing}

Plany przebudowy obejmują:

- Przedłużenie jachciku o 0,5 m poprzez doklejenie nowej rufy ze skośną i otwartą pawężą,

- zastosowanie steru głębinowego rozwiązanego podobnie jak w "Pasji 800".

- usunięcie skrzyni mmieczowej z kabiny i zastąpienie miecza "ćwiartki koła" mieczem

prostokątnym/trapezowym chowanym w zespawanym z blach stalowych falszkilu na wzór

rozwiązania z Pasji 580.

Dlaczego ?

Przyczyny są dwie:

Przedłużenie  powiększy wyporność rufowej częsci jachtu co powinno wyeliminować ciągnięcie

wody za nią . Ta sama metoda praktykowana była z powodzeniem w "Venuskach". Ponadto

łatwiej będzie do niej wsiadać z wody lub z innej  łódki. Obecnie pawęż wyniesiona prawie 80 cm

nad wodę nie jest najwygodniejsza nawet korzystając z drabinki....

No i przy okazji zyska na wyglądzie, co też jest nie bez znaczenia....

Usunięcie skrzyni mieczowej powiększy przestrzeń życiową w kabinie, a falszkil z mieczem doda

łódce 'sztywności".

Plany na najbliższe dwa tygodnie (jeśli nie będzie mrozów - bo łódka stoi pod wiatą bez ścian)

1. odkręcić pantograf, zawiasy steru i drabinkę,

2. wyciąć pawęż po linii ścianek i podłogi wanny kokpitu

3. odrysować kształt nowej "wręgi" ze sklejki, która będzie przymocowana do tego co zostanie ze

"starej" pawęży i będzie w górnej części miejscem styku z nową paweżą.

4. przymocować do pawęży miękką płytę pilśniową celem  "zdjęcie miary" dla nowej pawęży i

wykonanie do niej szblonu.

Próbowałem wkleić obracek w PDF-ie, ale sie nie dało. Zrobiłem więc zdjęcie z ekranu. Jakość nie

jest może najlepsza, ale idea zmian jest widoczna........

c.d.n.

Poprawiony: niedziela, 26 lutego 2012 17:13  

Komentarze  

 
#1 Skalpel 2012-01-02 09:23
Witaj - proponowabym sie skonsultować z konstruktorem. O ile pamietam jest też jej projekt z kilem. Co Cie skonio do takich zmian ???

Pozdrawiam

Ps. Też mocno zmieniem oryginalny projekt - udka plywa znakomicie, ale jej walory uzytkowe na pewno mocno sie zmieniy :-) Niestety nie mam porównania czy na lepsze :-)
 
 
#2 Piotr Kubczak 2012-01-02 09:38
Bralem pod uwagę nawet kil, jednak zgodnie z dokumentacją projektową trzeba się bylo na to decydować w chwili budowy jachtu, bo inaczej (mocniej) jest wówczas wybudowana stępka....
Zamierzam się skonsultować z konstruktorem , ponieważ istnieje wersja Pasji 580 z tak rozwiązanym falszkilem i mieczem obrotowym w nim chowanym. Może uda sie zaadoptować po lekkim przekonstruowaniu to rozwiązanie. Co mnie skonilo ? Mam 188 cm wzrostu i skrzynia przeszkadza mi w poruszaniu się po kabinie, nie mówiąc o tym, że stopy nie mieszczą się "na wprost" pomiędzy skrzynię, a ścianki koi :lol: Likwidując ją powiększę (wydlużę) przy okazji koję dziobową. Przy okazji jacht będzie nieco sztywniejszy - bo falszkil + miecz będzie trochę ważyl .
Zakladam , że będzie mial szerokości max 30 mm więc nie będzie stawial takiego oporu jak typowy falszkil w jachtach i nie powinien wplynąć drastycznie na prędkośc jachtu.
 
 
#3 blik11 2012-01-02 20:03
Witam,wydaje mi się że to rozwiązanie powinno się udać. Pisze to oglądając projekt i Twoją Setkę,a tak przy okazji robię swoje okucia masztu i chciałbym o ile to możliwe kontakt tel.
Pozdrawiam Roman
 
 
#4 Piotr Kubczak 2012-01-03 20:07
502577065
 
 
#5 Piotr Kubczak 2012-01-04 17:59
Mój mail :
kubczak.piotr@umig.swarzedz.pl
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.