SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Setka L Przebudowa Setki L - realizacja (częsć 1)

Przebudowa Setki L - realizacja (częsć 1)

Email Drukuj PDF

Witam po dłuższej przerwie, spowodowanej oczekiwaniem na prawdziwa wiosnę. Niestety z tego powodu musiałem zrezygnować z części zaplanowanych prac, żeby łódkę zwodować w tym sezonie. Zakładam , że nastąpi to na początku lipca.

Obecnie realizuję przebudowę rufy, i tą pracę chciałbym zakończyć do końca czerwca z lakierowaniem włącznie. Pierwotnie łódka miała byc przemalowana na granatowo, ale stanie się to dopiero przed następnym sezonem.

Co zostało zrobione ?

1. Została wycięta "stara"  pawęż po lini ławek  i dna wanny kokpitowej. Krawędzie zostały wyrównane i przeszlifowane. Zeszlifowana została do "gołego laminatu" pozostałość pawęży w miejscu styku z sklejkową "nakładką". Następnie przymierzona , obrysowana i przycięta nakładka ze sklejki wodoodpornej o grubości 18 mm.

 

2. Nakładka została przykręcona i przylaminowana epoksydem do starej paweży z marginesem na listewki i laminat.

3. Została przycięta, doszlifowana i przymierzona nowa pawęż. Pojechała do stolarza, żeby sfrezował krawędź, do której będą przybijane i przyklejane listewki. Nie mam frezarki , a ręczne szlifowanie zajęłoby zbyt dużo czasu. Od środy zacznę poszywać listewkami.Oczywiście żywica epoksydowa Epidian 5 + PAC.

4. Płetwa sterowa wykonana ze sklejki 18 mm jest gotowa i czeka na laminat. Wcześniej muszę zamówić w znajomej firmie nierdzewne lub mosiężne tulejki na oś obrotu płetwy sterowej i fał.

Muszę zdobyć/zakupić dwa odcinki rury z nierdzewki na koker i trzon steru, i wlaminować koker .

Przy okazji gdyby ktoś miał zbędne dwa kawałki rury po: około pół metra na koker (grubszej) i około metra na trzon ( cieńszej) chętnie odkupię (kontakt 502 577 065 lub Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

Niestety "w praniu" wyszło, że podłoga kokpitu w nowej i starej części nie może być na jednakowym poziomie - będę musiał ją w "doklejonej " cześci podnieść o około 10 cm. Trudno jakoś to przeżyję
Realnie jego wysokość będzie i tak mniejsza - bo na podłodze leży greting z listew o grubości 4 cm.

Powiększ

Powiększ

 

 

Poprawiony: niedziela, 03 czerwca 2012 19:26  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2012-06-03 14:01
. Pozdrówki Adam
 
 
#2 Piotr Kubczak 2012-06-03 15:47
Coś jest nie tak. Wklejałem już zdjęcia i robię tak jak zawsze. Pokazuje się wskaźnik ładowania i działa bez końca. Fotka jest dużo mniejsza od maksymalnej .....
 
 
#3 Administrator 2012-06-03 15:53

Pozdrówki
Adam
 
 
#4 Jarek 2012-06-03 19:24
Cytuję Piotr Kubczak:
Coś jest nie tak. Wklejałem już zdjęcia i robię tak jak zawsze. Pokazuje się wskaźnik ładowania i działa bez końca. Fotka jest dużo mniejsza od maksymalnej .....

Prosty sposób jakiego używam wygląda tak.
Umieszczam zdjęcia w jakiejś galerii, w moim przypadku jest to google+. Po umieszczeniu zdjęcia pobieram adres obrazka, kopiuję i po wybraniu w art. wklej obrazek umieszczam go w miejscu gdzie o to proszą.
Przy okazji zawsze mam kopię zdjęć gdyby mi padł dysku lub lub zaginęła płytka. Poza tym to łatwy sposób no szybki dostęp i łatwe publikowanie.
Dla mnie to prosty i pewny sposób.
Pozdrawiam
 
 
#5 Administrator 2012-06-03 19:28
Problem prozaiczny - w nazwie zdjęcia były polskie znaki. Po obcięciu "ogonków" zdjęcia weszły bez problemu.
Pozdrówki
Adam
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.