Witam po dłuższej przerwie, spowodowanej oczekiwaniem na prawdziwa wiosnę. Niestety z tego powodu musiałem zrezygnować z części zaplanowanych prac, żeby łódkę zwodować w tym sezonie. Zakładam , że nastąpi to na początku lipca.
Obecnie realizuję przebudowę rufy, i tą pracę chciałbym zakończyć do końca czerwca z lakierowaniem włącznie. Pierwotnie łódka miała byc przemalowana na granatowo, ale stanie się to dopiero przed następnym sezonem.
Co zostało zrobione ?
1. Została wycięta "stara" pawęż po lini ławek i dna wanny kokpitowej. Krawędzie zostały wyrównane i przeszlifowane. Zeszlifowana została do "gołego laminatu" pozostałość pawęży w miejscu styku z sklejkową "nakładką". Następnie przymierzona , obrysowana i przycięta nakładka ze sklejki wodoodpornej o grubości 18 mm.
2. Nakładka została przykręcona i przylaminowana epoksydem do starej paweży z marginesem na listewki i laminat.
3. Została przycięta, doszlifowana i przymierzona nowa pawęż. Pojechała do stolarza, żeby sfrezował krawędź, do której będą przybijane i przyklejane listewki. Nie mam frezarki , a ręczne szlifowanie zajęłoby zbyt dużo czasu. Od środy zacznę poszywać listewkami.Oczywiście żywica epoksydowa Epidian 5 + PAC.
4. Płetwa sterowa wykonana ze sklejki 18 mm jest gotowa i czeka na laminat. Wcześniej muszę zamówić w znajomej firmie nierdzewne lub mosiężne tulejki na oś obrotu płetwy sterowej i fał.
Muszę zdobyć/zakupić dwa odcinki rury z nierdzewki na koker i trzon steru, i wlaminować koker .
Przy okazji gdyby ktoś miał zbędne dwa kawałki rury po: około pół metra na koker (grubszej) i około metra na trzon ( cieńszej) chętnie odkupię (kontakt 502 577 065 lub Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).
Niestety "w praniu" wyszło, że podłoga kokpitu w nowej i starej części nie może być na jednakowym poziomie - będę musiał ją w "doklejonej " cześci podnieść o około 10 cm. Trudno jakoś to przeżyję
Realnie jego wysokość będzie i tak mniejsza - bo na podłodze leży greting z listew o grubości 4 cm.
Przebudowa Setki L - realizacja (częsć II)« poprzednia | następna »Przebudowa Setki L - plany i wątpliwości (część 2) |
---|
Komentarze
Pozdrówki
Adam
Prosty sposób jakiego używam wygląda tak.
Umieszczam zdjęcia w jakiejś galerii, w moim przypadku jest to google+. Po umieszczeniu zdjęcia pobieram adres obrazka, kopiuję i po wybraniu w art. wklej obrazek umieszczam go w miejscu gdzie o to proszą.
Przy okazji zawsze mam kopię zdjęć gdyby mi padł dysku lub lub zaginęła płytka. Poza tym to łatwy sposób no szybki dostęp i łatwe publikowanie.
Dla mnie to prosty i pewny sposób.
Pozdrawiam
Pozdrówki
Adam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.