SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Setka L Przebudowa Setki L - realizacja (częsć II)

Przebudowa Setki L - realizacja (częsć II)

Email Drukuj PDF

Witajcie !

Trochę czasu od mojego ostatniego wpisu minęło....

Co tu dużo pisać. Prace posuwają się bardzo powoli i wodowanie odsuwa sie ciągle w czasie ...

Ostatnio mam mało czasu i jeszcze dodatkowo jestem zależny od obecności własciciela nieruchomości, gdzie pod wiatą czeka na mnie Jachcik.

Zgodnie z prawem Murphy'ego często jest tak , że wtedy gdy mam czas - właściciela nie ma w domu i brama jest zamknięta na kłódkę.

Na chwilę obecną w poniedziałek rozpocząłem poszywanie nowej rufki, wcześniej długo trwało dopasowanie kształtu nowej paweży do obecnej linii burt. Pomimo przygotowanego szblonu po docięciu i przylaminowaniu pod właściwym kątem okazało sie, że trzeba jeszcze z całej paweży usunąć 1 - 3 cm sklejki.

W zeszłym tygodniu zeszlifowałem, a z drugiej strony ściąłem wyrzynarką i zeszlifowałem nadmiar sklejki i według pomiarów nie ma już ryzyka, że po poszyciu i polaminowaniu okaże się , że nowa rufka nie pasuje do starej :-(

Tak wyglądała nowa pawęż po przykręceniu i przylaminowaniu do starej paweży:

 

Wyciąłem już wejście do kokpitu, które będzie 20 cm powyzej podłogi wanny kokpitowej, więc będzie stanowic schodek podczas wchodzenia do niego. Niestety nie dało się tego schodka zmineiszyć. W ten sposób kokpit de facto przestał być odpływowym, i będzie konieczne zamontowanie odpływów.

I tu mam pytanie. Gdzie odprowadzić wodę tj.  w którym miejscu najlepiej zamontować przejście burtowe i czy zamontować dwa odpływy , czy wystarczy jeden ?

W poniedziałek rozpocząłem poszywanie nowej cześci rufy. Idzie powoli i żmudnie bo robię to sam. Przydałyby się druga para rąk.....

Mam już sklejony klocek z dębu, przez który będzie przechodził koker z rury fi 40. Dzisiaj zamierzam go wlaminować na miejsce, takze wlaminować deskę, która będzie stanowiła tylną ściankę wanny kokpitu, i do której będzie  przykręcona i przylaminiwana podłoga rufowej - podwyższonej częsci kokpitu.

Trochę jeszcze pracy zostało, ale myślę, że do końca lipca będzie po wszystkim. Chciałbym jeszcze w tym sezonie popływać.....

 

Poprawiony: środa, 27 czerwca 2012 21:07  

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.