Witajcie !
Trochę czasu od mojego ostatniego wpisu minęło....
Co tu dużo pisać. Prace posuwają się bardzo powoli i wodowanie odsuwa sie ciągle w czasie ...
Ostatnio mam mało czasu i jeszcze dodatkowo jestem zależny od obecności własciciela nieruchomości, gdzie pod wiatą czeka na mnie Jachcik.
Zgodnie z prawem Murphy'ego często jest tak , że wtedy gdy mam czas - właściciela nie ma w domu i brama jest zamknięta na kłódkę.
Na chwilę obecną w poniedziałek rozpocząłem poszywanie nowej rufki, wcześniej długo trwało dopasowanie kształtu nowej paweży do obecnej linii burt. Pomimo przygotowanego szblonu po docięciu i przylaminowaniu pod właściwym kątem okazało sie, że trzeba jeszcze z całej paweży usunąć 1 - 3 cm sklejki.
W zeszłym tygodniu zeszlifowałem, a z drugiej strony ściąłem wyrzynarką i zeszlifowałem nadmiar sklejki i według pomiarów nie ma już ryzyka, że po poszyciu i polaminowaniu okaże się , że nowa rufka nie pasuje do starej :-(
Tak wyglądała nowa pawęż po przykręceniu i przylaminowaniu do starej paweży:
Wyciąłem już wejście do kokpitu, które będzie 20 cm powyzej podłogi wanny kokpitowej, więc będzie stanowic schodek podczas wchodzenia do niego. Niestety nie dało się tego schodka zmineiszyć. W ten sposób kokpit de facto przestał być odpływowym, i będzie konieczne zamontowanie odpływów.
I tu mam pytanie. Gdzie odprowadzić wodę tj. w którym miejscu najlepiej zamontować przejście burtowe i czy zamontować dwa odpływy , czy wystarczy jeden ?
W poniedziałek rozpocząłem poszywanie nowej cześci rufy. Idzie powoli i żmudnie bo robię to sam. Przydałyby się druga para rąk.....
Mam już sklejony klocek z dębu, przez który będzie przechodził koker z rury fi 40. Dzisiaj zamierzam go wlaminować na miejsce, takze wlaminować deskę, która będzie stanowiła tylną ściankę wanny kokpitu, i do której będzie przykręcona i przylaminiwana podłoga rufowej - podwyższonej częsci kokpitu.
Trochę jeszcze pracy zostało, ale myślę, że do końca lipca będzie po wszystkim. Chciałbym jeszcze w tym sezonie popływać.....
Przebudowa Setki L - realizacja (częsć 3) - zakończenie prac« poprzednia | następna »Przebudowa Setki L - realizacja (częsć 1) |
---|