Witam!
Wycinanie i montaż wręg roboczych.
Po ustabilizowaniu na stole roboczym, rozrysowanych na tych dwóch arkuszach sklejki połówek (omawiałem to w części pierwszej) zabrałem się za wyrysowywanie a następnie wycinanie elementów wręg na materiale z którego miały zostać wykonane.
Pierwsza, którą zmontowałem w całości była wręga nr 4, największa, umiejscowiona w najszerszym i najwyższym przekroju kadłuba. Wykonałem ją z materiałów odpadowych / deski, płyty wiórowe/. Widok tej wręgi - jej wielkość, stały się przyczynkiem do zmiany koncepcji budowy. Ponieważ nie przewiduję dla siebie premi za pracę na wysokości, postanowiłem oddzielić pokład i nadbudówkę od kadłuba łodzi. Na ławie montażowej ustawiam montuję wręgi kadłuba /dna i burt/, wycinanie i montaż wręg pokładu i nadbudówki, pozostawiłem na czas po odwróceniu kałuba. Pokład i nadbudówkę z wykonanej wręgi 4 odciąłem. Zyskałem około 50 cm na wysokości.
odcięta część wreęgi 4, część związana z kadłubem wisi już na ławie montażowej.
Kupiłem w międzyczasie dwa arkusze płyty MDF grubości 10 mm, a także trochę tarcicy.
Wycinanie odrysowanych elementów wręgi, na przykładzie wregi nr 8 wyglądało jak niżej.
Z arkusza płyty wycinałem pas szerokości 40 cm.
Przykro mi, ale jestem dzisiaj naprawdę zmęczony. Pokażę więc tylko zdjęcia.
Jeśli będą jakieś pytania, chętnie odpowiem.
Wręgi robocze na ławie montażowej.
- Na razie tyle - serdecznie pozdrawiam "andach"
Sztrandek 650 - cz. 4« poprzednia | następna »Sztrandek 650 - budowa cz. 2 |
---|