Umieszczam tutaj krótki opis tego co Massakra dostała nowego, nie wszystko udokumentowałem zdjęciami. Poniższe teksty są z bloga z początku 2012 i przełomu 2012/13. Tesk może wydawać sie niespójny, ale mam nadzieję czytelny.
Przez zime w Massakrze zostało zrobione parę poprawek.
1. Nowy kibelek stacjonarny ze zbiornikiem, pompą i odsysysaniem. Kibel chemiczny dla więcej niż 2 osób to porażka.
2. Została zabudowana pawęż. Otwarta pawęż jest niepotrzebna, a ta dodatkowo wytłumi silnik i przybyło parę bakist w tym na kapoki.
3. Burty od wewnątrz w kokpicie otrzymały nowe leciutkie odbojnice ze sklejki Ceiba.
4. W kokpicie pojawiłą się nowa ławeczka (otwierana).
5. Nowy, większy aluminiowy zbiornik paliwa. Teraz 150l, ale bedziemy mieli zasięg.
6. 3 dodatkowe zbiorniki wody pitnej. W sumie będzie 160l. Zrezygnowałem z instalacji uzdatniania, nie sprawdziła się. Woda kisła w filtrach i trzeba by jeszcze jedną lampę UV. Postanowiłem, że dodatkowe zbiorniki będą lepszym i prostszym rozwiązaniem. Lampa UV została wykorzystana do uzdatniania wody w zbiorniku rozchodowym.
7. Zrobiłem bardziej estetyczną półkę na książki.
Pozostało jeszcze parę drobnych rzeczy do dokończenia i pomalować lakierem.
Tutaj link (poprawiony) do zdjęć na Picasa z rejsu (więcej, ale nadal nie wszystkie, pojemności brakuje) oraz linki do filmów z Renu.
http://www.youtube.com/watch?v=53zVN8JNkSU
http://www.youtube.com/watch?v=xboNB8kk2T0&feature=relmfu
2013
Poniżej zdjęcia z tegorocznego liftingu. Trzeba jeszcze parę drobnych rzeczy wykończyć.
Ze względów zawodowych jestem bardzo daleko i Massakra w 2012 nie widziała wody. Podczas pobytu zimowego w Polsce zrobiłem kilka następnych poprawek i zmian, które niestety, ze względu na zimno w Szkutni musiały poczekać na ciepło, a ja znów daleko.
Zrobiłem osłonę silnika, szybko zdejmowalną. Osłona jest ze sklejki Ceiba chyba 6 mm, (bardzo lekka), od wewnątrz będzie pokryta epoxy i pianką wygłuszającą, od zewnątrz tkanina i epoxy. Osłonę będzie można podnieść na bloczku do góry w 30 s, jeśli nie krócej. Osłona jest zamocowana na poczwórnych wieszakach i prowadnicach do pawęży. Wytrzymałość duża i spokojnie na tym stawałem (100 kg), choć nie ma takiego przeznaczenia.
Zrobiłem również ławeczkę na pawęży, a w niej dodatkowy pojemnik na dużą butlę z gazem (11kg). Pojemnik jest hermetyczny od strony łodzi, a odpływy ma na zewnątrz, to na wypadek nieszczelności butli. Do tego jest nowa instalacja z miedzi (gaz). Jedna nitka bezpośrednio do kuchenki i włączana zdalnie elektrozaworem przy butli. Druga nitka do grilla gazowego, którego wywieszam na burtę w kokpicie. Ta nitka otwierana jest zaworem manualnym, a grilla podłącza się do nitki specjalną szybkozłączką do gazu i wężem giętkim.
Oprócz ławeczek Massakra dostała nowe schody zejściówki, nowe drzwi i suwklapę i małą półkę pod sterówką. Na zewnątrz: platforma kąpielowa na rufie i „kaczy dziób”. Dwa ostatnie zrobiłem z drewna wysoce oleistego Bankhirai.
Fotel sternika z odpadów« poprzednia | następna »Wodowanie "Massakry" |
---|
Komentarze
Zresztą pewnie Tomek odpowie konkretnie więc nie będę za Niego się wypowiadał bo w sumie nie pływałem Massakrą.... Tomek dlaczego ja nie pływałem Twoją łódką?>??? :-(
Silnik jak widać 25KM. Testowałem 3 rodzaje śrub, z dyszą i bez. Maksymalne obroty silnika zalecane 5500 ja pływam przelotowo 2900 (99% czasu) i mamy prędkość 10km/h i zużycie paliwa w zakresie 1,4 - 2,5l/h. Średnia wychodzi 2l/h (precyzyjny przepływomierz).
Wracając do prędkości to na tym silniku i kadłubie, zwiększenie obrotów do max. zwiększa prędkość od tej przelotowej tylko o 2 km/h, opory rosną z kwadratem prędkości. 10km/h jest prędkością optymalną dla tego kadłuba i jak najbardziej odpowiednią na rzeki i kanały. Pół Europy tak przepłynęliśmy. Założenie większego silnika spowodowało by jedynie zwiększenie zużycia paliwa, a osiągi o wiele by nie wzrosły. Teraz będę testował śrubę czterołopatową, która mam nadzieję popchnie Massakrę z tą samą prędkością przy mniejszych obrotach.
Adaś, czemu nie pływałeś Massakrą, a pewnie ze strachu.
Pozdrawiam
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.