SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Feniks - żaglówka z płyty pilśniowej Feniks - cd 2 - zdjęcia z budowy

Feniks - cd 2 - zdjęcia z budowy

Email Drukuj PDF

Increase

Wszystko zaczęło się od kilku kawałków pilśni :)

IncreaseIncreaseIncreaseIncreaseIncrease

kawałki desek pomagały mi zamocować burty tymczsowo wkrętami przed szyciem drutem

Increase

IncreaseIncrease

laminowanie wnętrza epidianem (chyba 601 albo 6011 dokładnie niepamiętam :) )z PAC .Pasy tkaniny położone na łączenia drutem

IncreaseIncrease

wklejanie grodzi i laminowanie cienką tkaniną

IncreaseIncrease

środek wylaminowany kadłub odwrócony i przygotowany do usuwania drutu i szpachlowania nierówności

Increase

szpachlowanie  i szlifowanie

Increase

przesączanie kadłuba żywicą epoksydowa i kilka warst cienkiej tkaniny . Całośc zaczyna przypominać łódż :)

Increase

malowanie epinox bosman 77

Increase

malowanie pouliretanem EMAPUR MARINA Increase

Montaż wzmocnień kadłuba ( jak zwykle przesadziłem z solidnością konstrukcji )

Increase

Increase

a teraz trzeba trochę odciążyć konstrukcje - masa kadłuba znacznie wzrosła :)

IncreaseIncrease

pianka widoczna na zdjęciu została oblaminowana tkaniną chodziło mi oto żeby uszczelnić pokład przy burtach

na dziobie została zrobiona podobna konstrukcja jak na rufie niestety nie mam tego na zdjęciu

Increase

okucia steru z pasków kwasówki o grubości 3 mm gięte na kolanie i według szablonu spawane  w zakładzie produkującym okucia jachtowe

Increase

klejenie i przykręcanie pokładu (sklejka wodoodporna 8 mm sapeli )

Increase

pokład przyklejony i oszlifowany

Increase

pierwsza warstwa lakieru olejnego firmy epifanes ( zaczyna wyglądać :) )

Increase

Increase

w sumie położyłem tylko 4 warstwy lakieru ( po prostu mi się skończł ) obok na drabinie schnie polakierowana płetwa steru -widać też okucie steru

Increase

sklejanie steru z kawałków  8 mm sklejki sapeli

Increase

lakierowanie steru

Increase

płetwa steru sklejone ze sobą dwa kawałki sklejki 8 mm -tulejka z nierdzewki wklejona w oś obrotu

Increase

dębowe listewki ozdobne ze starej szafy zamieniły sie w gretting :)

Increase

pierwsze pływanie :)Increase

:))))Increase

ster zamocowany

Increase

okucie do mocowania bomu zrobione z różnych części zakupionych w sklepie żelaznym : zawias bramy i okucia trzymające furtkę  -pospawane migomatem i ocynkowane ( brak kasy na nierdzewkę )

Increase

Increase

mocowanie bocznych mieczy wykonane z blachy 2mm pospawane i ocynkowane

trzy otwory widoczne na zdjęciu służą do mocowania miecza w zależności od zastosowanego ożaglowania ,pozycja środkowa została ustalona podczas drugiego rejsu testowego z mieczem mocowanym do burty ściskami

Increase

miecz z optymista zamocowany obrotowo na burcie ( drugi taki sam jest po drugiej stronie ) dwie linki do podnoszenia i opuszczania -wykładzina pcv widoczna na mieczu jest żeby nie obcierało farby na kadłubie

Increase

bukszpryt

Increase

pokład :) i maszt

Increase

mocowanie masztu pod pokładem

Increase

mocowanie bukszprytu i masztu na pokładzie

 

Increase

klejenie listew na burtach po obu stronach ( sosna o gr ok 7 mm )

IncreaseIncrease

burty podwyższone i z naklejoną listwą z sosny listwy zabejcowałem altaxem i pokryłem lakierem dulux jachtowy ( tylko tak sie nazywa ale całkiem niezle kryje i narazie sie sprawdza a przede wszystkim jest tani litrowa puszka kosztowała 20 zł)

Increase

podwyższanie burt również płyta pilśniowa z tkaniną

Increase

znajomy testuje moją konstrukcję :)

Increase

bom jest taki długi bo w przyszłości miał byc większy żagiel narazie nie przeszkadza więc nie ucinam :)

jak coś mi sie jeszcze przypomni albo jak znajde jeszcze jakieś zdjęcia to dodam mam gdzieś film pokazujący jak żegluje .

Życzę miłego oglądania i pozdrawiam :)

Poprawiony: niedziela, 03 lutego 2013 21:52  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2013-02-03 22:27
Zrobiłeś wszystko czego nie powinno się robić, :-)
Użyłeś wszystkiego czego nie powinno się używać :-)
Ale widać że miałeś radość z budowy i na pewno frajdę z pływania...
Niestety żywot tej łódki nie będzie długi ale wystarczając aby dać wiele radości ..
Gratuluję pomysłowości :-)
Adam
 
 
#2 Dream Boats 2013-02-04 17:34
Dzięki :)
Radość z budowy mialem ogromną szczególnie dlatego że lódz powstawala calkowicie z glowy na bieżąco .
Na początku miala przypominać optymista ale troche urosla i zmienila ksztalt ( w sumie ok 3 miesiące pracy )
Mega frajda z plywania ,to chyba to drewno na pokladzie sprawia ze zadna inna lódka nie jest już tak fajna jak Feniks.
Co do żywotu lódki :) to myśle ze spokojnie 5 do 10 lat a moze nawet dlużej ,cienka plyta pilśniowa po solidnym przesączeniu żywicą i oblaminowaniu przynajmniej 3 warstwami tkaniny (obustronnie)zrobila sie twarda jak sklejka o gr 10 mm ,a dzięki wzmocnieniom wewnątrz kadluba jest sztywna jak ze stali (pięknie rozbija fale dziobem )
A przede wszystkim lódz jest garażowana , i po każdym plywaniu wycierana do sucha :)
Jeśli woda nie dostanie sie do pilśni to bedzie żyla dlugo :)
Mam teraz bratka 450 konstrukcji A.SKRZATA więc Feniks narazie stoi przykryty w rogu garażu :)

Pozdrawiam
Pawel
 
 
#3 Szymon Bakota 2013-02-05 16:30
Podoba mi sie. Sama konstrukcja ciekawa i mam wrazenie ze ma "dusze". Mam cos wspólnego z ta lodka a mianowicie zagiel na naszej zaglówce. Link ponizej. Czekam z niecierpliwoscia na Bratka. Pozdrawiam.

farm7.staticflickr.com/6083/6103218364_fbbba5afb2_b.jpg
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.