SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

ZIMA 2012/2013

Email Drukuj PDF

Jutro będzie Wielkanoc a ja dzisiaj byłem z wnuczką na sankach, dzisiejsza noc będzie znowu mroźna.

Przedłużająca się zima , która była zarówno mroźna jak i śnieżna utrudniła mi niestety planowe prowadzenie prac szkutniczych .Było zdecydowanie za zimno na to żeby finalizować prawidłowo prace spawalnicze.

Jestem o miesiąc spóźniony . Brakuje nam jeszcze 10-15 dni na dokończenie i poprawki .Tyle jeśli idzie o terminarz prac.

Co do szczegółów technicznych to prawie wszystko udawało nam się wykonać zgodnie z dokumentacją. Od kilku miesięcy łódź stoi pod dachem co ma wiele zalet ale również jedna wadę.

Utraciłem możliwość oglądu perspektywicznego .Niektóre wady widać wyraźnie dopiero z pewnego dystansu. Dopiero po miesiącu zauważyłem ,że bukszpryt został źle dospawany . Będziemy go poprawiać. Trudniej mi będzie także oceniać poprawność poszycia i konieczność szpachlowania burt.

Będziemy chyba posługiwać się lampami ,żeby obserwować cienie i nierówności . Poległem także na wykonaniu pokrywy maszynowni . Jeśli pokrywy bakist wyszły nam ładnie to wieko maszynowni fatalnie i to w dwóch wykonaniach . Spawając w naszych warunkach nie byliśmy w stanie zapobiec deformacji blachy . Po długim namyśle i konsultacjach  postanowiłem zrezygnować z pokrywy stalowej nad silnikiem . Czasowo pozostanie przykryte paletami. Już wcześniej zdecydowałem ,że  pokład pokryty będzie panelami sklejkowo-tekowymi. Pokrywa maszynowni będzie więc sklejkowa . Wzmocnię ją odpowiednio od spodu klejonymi na epoksyd kantóweczkami drewnianymi albo rurkami stalowymi .Obędzie się bez spawania .Obecnie nawet autobusy i tramwaje mają podłogi drewniane.

Żeby wykorzystać czas i wypełnić długie zimowe wieczory kupiłem kilka książek o amatorskiej zabudowie jachtów. Podjąłem też decyzje co do materiałów wykończeniowych .

Potem zaopatrzyłem się w dobre narzędzia ( szczególnie piły ) i kupiłem trochę tarcicy modrzewiowej i dębowej . Pociąłem je zgrabnie na listwy o stosownych wymiarach . Będziemy z nich robić ruszt do mocowania sklejkowej zabudowy oraz boazerii. Dziobową kabinę zdecydowałem się wyłożyć listewkami mahoniowymi z racji krzywizn występujących na obu burtach. Kupiłem więc deski mahoniowe i robię z nich listewki . Bardzo mi się ta praca podoba .Przypomina i czasy młodości żeglarskiej.Co roku o tej porze jeździliśmy do klubu szlifować , naprawiać i malować nasze kadeciki , OK.’je i Hornety .To już zamierzchłe czasy sklejkowych regatówek.

Plany na spóźniającą się wiosnę mam takie ,żeby w maju piaskować i cynkować kadłub. Potem malowanie, izolacje, szpachlowanie i będziemy mieli lato.

 

Życzę wszystkim Koleżankom i Kolegom wspaniałych, spokojnych ale również wesołych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH.

Wojtek Zawadzki

Poprawiony: piątek, 05 kwietnia 2013 21:19  

Komentarze  

 
#1 Administrator 2013-04-05 21:41

Pozdrówki
Adam
 
 
#2 Wojciech Zawadzki 2013-04-06 09:11
Zalożyem ,że będę ciąl duże elementy,jak tarcicę czy arkusze sklejki.Latwo zrozumieć ,że do takiej roboty potrzebna jest konkretna pila tarczowa i dwie osoby do obslugi.Szukalem innego wyjścia i natknąlem się na prowadnice pil przenośnych.Takie systemowe rozwiązania mają tylko markowe sprzęty .Szukalem dalej i wybralem pewien wyrob germański mający slowo narzędzie w nazwie.Kupilem : zaglebiarkę i szyny do niej oraz wyrzynarkę i nakladkę do używania szyn.Kosztowalo toto co nieco ale warto bylo. Ciąlem modrzew,dąb,heban,teak i to z grubości 50 mm .Naciąlem już tych listew kilkaset metrów.Oprócz tego frezareczka,szlifierka i strug z marketowej póleczki.
Wojtek
 
 
#3 Administrator 2013-04-06 20:16
Wojtku - jaką masz długość cięcia na tej prowadnicy?
Bardzo dobre narzędzie choć ja od takiej piły wolę piłę taśmową... co prawda dużego arkusza sklejki na taśmówce nie przetniesz...
Pozdrówki
Adam
 
 
#4 Wojciech Zawadzki 2013-04-07 10:26
Do pily dolączono prowadnicę 140 cm .ja sam dokupilem potem 140+80 cm .Mogę więc spokojnie przeciąć wzdluż arkusz sklejki.Można taką sklejkę polożyć na posadzce, na podkladce doslownie z byle czego,ustawić glębokość cięcia na styk i jechać.Prowadnice mają gumowe elementy od spodu i nie przesuwają się na boki .Co bardzo istotne to fakt,że prowadnice mają specjalną wymienną krawędź z tworzywa, która zabezpiecza cięty materia przed gradowaniem.
Pozdrawiam

Wojtek
 
 
#5 Michał Sz. 2013-04-08 14:31
Witam
Wojtek, napisałeś że kupiłeś kilka książek o zabudowie jachtów. Jeśli mógłbyś podać tytuły i gdzie je kupiłeś.
Pozdrawiam
 
 
#6 Wojciech Zawadzki 2013-04-08 21:27
To by internetowy sklep o nazwie sail-ho.Książki to :
Boat joinery and cabinetmaking - Fred P. Bingham
Boat Interior Construction - Michael Naujok oraz

Powerboaters Guide to Electrical Systems - Ed Sherman .
Książka druga i trzecia jest amerykańska , operuje systemem imperialnym i szczególnie przy prądach trochę trzeba poprzeliczać.
Pozdrawiam
Wojtek
 
 
#7 dominico12 2013-05-21 09:41
kiedy będzie ciąg dalszy
 
 
#8 dominico12 2013-05-22 20:28
przez zimę przyszłą mi myśl jak chcesz
tą łódź przetransportować
 
 
#9 dominico12 2013-05-23 17:37
Cytuję Wojciech Zawadzki:
Szukalem dalej i wybralem pewien wyrob germański mający slowo narzędzie w nazwie.Kupilem : zaglebiarkę i szyny do niej oraz wyrzynarkę i nakladkę do używania szyn
Wojtek


ta firma nazywa się festool i jest jeszcze bodajrze protool
w zasadzie to dwie pokrewne firmy lecz festool ma kolor
zielony a protool pomarańczowy
 
 
#10 Wojciech Zawadzki 2013-05-31 21:39
Myślę ,że najłatwiej byloby przetransportować lódź tak jak u Coppoli w Apokalipsie.Nie ma jednak u nas tak silnych helikopterów. Wezmę firmę od ladunków ponadgabarytowych,to dla nich buka z masłem.
Pozdrawiam
Wojtek
 
 
#11 dominico12 2013-06-02 13:31
jak tam postęp prac
 
 
#12 dominico12 2013-06-06 17:38
jak postęp prac
 
 
#13 dominico12 2013-06-20 09:09
witaj ,MAM PYTANIE jaki silnik wsadzisz i jak tam postęp prac czy do września coś umieścisz
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.