SzkutnikAmator.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Pasja 400 Mateusza coraz bliżej wodowania

coraz bliżej wodowania

Email Drukuj PDF

Witamy po dłuższej przerwie,

 

Pewnie jako Kawaler już bym pływał :) jednak w życiu nie ma tak dobrze i trzeba dzielić

swój czas. Prace w ogrodzie (niezaplanowane) zajęły  2 tygodnie i co prawda jeszcze nie są

skończone - ale co tam - wróciłem do budowy łajby.

W  tak zwanym międzyczasie zrobiłem zakupy: wszystkie łączniki wymienione w projekcie kupiłem  w sklepie pbiały.pl

Tam tez udało mi sie zamówić wszystkie okucia oraz kupić drewno na maszt, bom i stępkę. Kto szukał wie, że nie jest łatwo :)

A co udało się zrobić  z łajbą?

1. Kadłub - zdecydowałem się poprawić łączenia sklejki doklejając od wewnątrz pas sklejki. Z zewnątrz  natomiast zeszlifuję epidan i wykonam laminat  - zgodnie z projektem . Wcześniej skonsultowałem to ze szkutnikiem (prawdziwym :)). On tez sprzedał mi patent na widoczny na zdjęciu ścisk drewniany.

IncreaseIncrease

2. Łajba została zalaminowana wewnątrz.

Laminowałem tkaniną 280g. Havel oraz zywicą Havel LH 130. Szczerze polecam - praca łatwa i przyjemna.

Nie były nawet potrzebne paski folii wspomniane w projekcie. Prace wykonywałem w rękawiczkach silikonowych.

Increase

3.wytapianie ołowiu +  lakierowanie miecza, jarzma steru, steru, rumpla. Połozone są 2 warstwy podkładu dwuskładnikowego Oliva woodprimer 12

Increase

 

Increase

Increase

 

Na razie tyle. Z tym wodowaniem w tytule to przesada :) ale cały czas jest plan, aby

w te wakacje pływać. Jeszcze w tym tygodniu laminowanie z zewnątrz, później wzdłuzniki i pokład a w tak zwanym międzyczasie

bom i maszt. trochę farby, okucia i na wodę :)

 

dodano 2015-06-14

udał się znaleźć trochę wolnego więc za nami kolejne prace.

1. obróciliśmy łódkę  (wcale nie jest taka lekka...) i zalaminowane z zewnątrz zostało połączenie burty - dno.

Następnie  w  dnie wycięliśmy otwór mieczowy.  Przygotowana została też stępka.

Increase

2. Równolegle rozpoczęły się prace nad bomem i masztem. Drewno na maszt to 4 listwy.

Zostało już przygotowane do klejenia przez Pana Piotra (zukosowane).

Było również opisane - tak, aby dobrze ułożyć słoje.

Po klejeniu na długość wykonana została likszpara w bomie oraz maszcie.

Increase

Increase

 

w nadchodzącym tygodniu montaż stępki, sklejenie bomu i masztu. Mam nadzieję, że skończę też  lakierowanie steru, miecza, rumpla.

Mam nadzieję, że w sierpniu będziemy pływać...

Trzymajcie kciuki !

 

 

Poprawiony: niedziela, 14 czerwca 2015 21:30  

Komentarze  

 
#1 Piotr Biały 2015-06-16 22:33
Gratuluję postępów!
W warsztacie zapomniałem o ważnej kwestii - klejąc połówki masztu należy zadbać o równe podparcie. Maszt należy podeprzeć możliwie gęsto i bardzo równo. Jeśli maszt nie będzie podczas klejenia tworzył prostej linii, to bardzo trudno będzie go potem naprostować. Idealnie byłoby rozmieścić co 50 cm wypoziomowane kobyłki.
 
 
#2 Skalpel 2015-06-17 07:55
Widzę , że prace się posuwają. A ja nadal jeszcze Szuwarka nie wykopałem... Ale zabrałem się za wykańczanie bakist przed sezonem.

Co do łączenia burt z dnem - ile dałeś warstw płótna czy maty ? Na zdjęciach nie widać dokładnie , ale te połączenia wyglądają delikatnie...

Tak przy okzaji - moje zaproszenie nadal aktualne do oglądania mojej łajby...

Piotrek
 
 
#3 Mateusz 2015-06-18 20:59
Cytuję Skalpel:
Co do łączenia burt z dnem - ile dałeś warstw płótna czy maty ? Na zdjęciach nie widać dokładnie , ale te połączenia wyglądają delikatnie...

Piotrek


witaj - zgodnie z projektem są 2 warstwy tkaniny 280g. paski tkaniny są dwukrotnie szersze niż w projekcie, więc nie jest delikatnie...
Chętnie wpadnę obejrzeć łajbę - daj znać jak zwodujesz bo interesują nas właściwości nautyczne...
 
 
#4 Mateusz 2015-06-18 21:04
Cytuję Piotr Biały:
Gratuluję postępów!
W warsztacie zapomniałem o ważnej kwestii - klejąc połówki masztu należy zadbać o równe podparcie. Maszt należy podeprzeć możliwie gęsto i bardzo równo. Jeśli maszt nie będzie podczas klejenia tworzył prostej linii, to bardzo trudno będzie go potem naprostować. Idealnie byłoby rozmieścić co 50 cm wypoziomowane kobyłki.

Witaj, nie zdawałem sobie sprawy, ale maszt to rzeczywiście trudna i czasochłonna praca. dzięki za rady...
 
 
#5 Skalpel 2015-06-22 08:37
U mnie jest chyba z 7 warstw. Połączenie laminowane ma chyba grubość sklejki :-) od zewnetrznej strony zaszlifowałem krawędź , aby laminat się zmiescił. A do tego musi być grubszy po wewnętrznej stronie. Sam zobaczysz o co chodzi.

Wodowanie myśle , że na początku lipca - własnie kończę bakisty i instaluje kompas. Będę miał wreszcie pierwszy przyrząd nawigacyjny. no i zostało mi zrobić jeszcze daszek przeciwsłoneczny.

Piotrek
 

Niestety nie masz uprawnień do komentowania artykułów. Komentarze dodawać mogą tylko zarejestrowani użytkownicy portalu.

Zaloguj się!

Newsletter: Co nowego?



Wiadomość HTML?


Info

Witryna SzkutnikAmator.pl została utworzona, jest prowadzona i utrzymywana przez szkutnię adamboats.pl oraz sklep żeglarski SZTORMIAKI.PL

Wszelkie prawa zastrzeżone.